Beste allemaal,
Ik ben al een tijd met een half oog aan het rondkijken naar een opvolger van mijn Merida AM5000 omdat ik steeds met pro-lock aan rond rijd (fox rp2 demper). Oorspronkelijk had ik de fiets gekocht om wat meer plezier te beleven op mijn plaatselijk rondje en om mijn rug wat te sparen. Nu heb ik de indruk dat ik met de pro-lock aan enkel de grote schokken opvang terwijl ik ook graag de kleinere zou uitfilteren. Met de pro-lock uit is hij dan weer veel te reactief, dit terwijl hij helemaal opgepompt staat.
Nu ben ik een tijd geleden de Banshee Spitfire tegen gekomen en naar wat ik zo lees is dit de ideale speel-prestatie fiets (ik moet mijn fiets vrienden in hun strakke lycra pakjes toch ook nog kunnen volgen..), waarvan ik verwacht dat hij zowel de grote als kleine schokken, die stelselmatig mijn ruggengraat aan het vernietigen waren, zou opvangen.
Na dit hele verhaal dan toch eindelijk de vraag: is er ergens in Belgie (of Nederland) een winkel waar het mogelijk is deze fiets eerst eens te testen en mogelijk aan te kopen? Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat ze vanuit Engeland verkocht worden bij Freeborn en in een of andere Brusselse winkel. Nu is Engeland wat te ver en is mijn frans niet goed genoeg om in Brussel te gaan. Ik heb ook al eens gekeken tussen de lijst fietsmerken die aanwezig zullen zijn op de Happy Bike Days van de O2 bikers , maar daar staat hij jammer genoeg niet tussen.
Andere tips of ervaringen met banshee dealers en de spitfire zelf zijn natuurlijk meer dan welkom. Alleszins bedankt!
Jan
Banshee/Mythic Spitfire
Moderator:Beheerders
fear not, it makes us men
-
In duitsland zit ook nog een dealer ergens (geen idee meer hoe die heet).. In nederland is er geen verdeler.
Ik heb er ook een paar keer op mogen fietsen en mijn ervaringen waren erg positief. Alleen een beetje zoekerig in het klimmen op de slackste setting met 140mm voorvork. Verwacht echter geen vlakgestreken tapijtje, hij is nou niet echt soepeltjes aan de achterkant op small bumps als je niet in attack mode zit!
Ik heb er ook een paar keer op mogen fietsen en mijn ervaringen waren erg positief. Alleen een beetje zoekerig in het klimmen op de slackste setting met 140mm voorvork. Verwacht echter geen vlakgestreken tapijtje, hij is nou niet echt soepeltjes aan de achterkant op small bumps als je niet in attack mode zit!
-
- Contacteer:
Effe aan Sneeck vragen,die heeft er ook een en kan je er vast vanalles over vertellen................Of tjek zijn topic bij de buren:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=74212
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=74212
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
@maarten: Dat hij niet echt soepel is vanachter heb ik nog al gelezen (juist het gehele spitfire topic op mtbr doorgespit), maar dat zou vooral tijdens de eerste paar ritten zijn omdat de demper nog moest worden ingereden..? Hoelang heb je er zelf op rond gereden? Ik had tijdens mijn zoektocht ook je "te koop" topic gezien, mag ik vragen waarom je de spitfire verkocht hebt?
Wat ik mij er dan bij afvraag is of de specialized enduro of trek Feul/remedy zoveel soepeler aanvoelt? Ik moet toegeven dat ik met niet veel kan vergelijken..
@illu..: bedankt voor de tip, ik zal hem eens een pb sturen!
Gisteren toch nog eens een stevige rit gedaan op mijn merida. Ik moet zeggen, hij fietst toch ook nog lekker op de technische stripjes. Pfft, waarom is nieuwe fietsen kopen zo moeilijk?
Jan
Wat ik mij er dan bij afvraag is of de specialized enduro of trek Feul/remedy zoveel soepeler aanvoelt? Ik moet toegeven dat ik met niet veel kan vergelijken..
@illu..: bedankt voor de tip, ik zal hem eens een pb sturen!
Gisteren toch nog eens een stevige rit gedaan op mijn merida. Ik moet zeggen, hij fietst toch ook nog lekker op de technische stripjes. Pfft, waarom is nieuwe fietsen kopen zo moeilijk?
Jan
-
Ik heb er maar een paar keer op gereden, de fiets was helaas niet van mij..joke schreef:@maarten: Dat hij niet echt soepel is vanachter heb ik nog al gelezen (juist het gehele spitfire topic op mtbr doorgespit), maar dat zou vooral tijdens de eerste paar ritten zijn omdat de demper nog moest worden ingereden..? Hoelang heb je er zelf op rond gereden? Ik had tijdens mijn zoektocht ook je "te koop" topic gezien, mag ik vragen waarom je de spitfire verkocht hebt?
Hij heeft er genoeg op gereden, de bushings/demper waren inderdaad wat versoepelt maar volgens de eigenaar vond hij hem toch te 'hard. Hij gaat daarom nu dan ook voor iets wat meer richting remedy kant op gaat.
Als ik het geld had reed ik er nu op!
Ja, geld is hier ook de enige struikelblok.. Maarja, anders had ik ook al een liteville 301, Transition covert en wat Trek's staan!
Nog een laatste vraag. Met welke maat heb je gereden en hoe groot ben je ongeveer? Ik ben zelf 1m90, momenteel rijd ik met een 18' met een 90mm stuurpen en een zadelpen met setback en dit voelt voor mij ideaal dus ik denk dat ik voor een L zou gaan. Op de foto's ziet een XL er echt wel gigantisch uit, jammer dat je ze hier in de buurt niet zo snel in persoon kunt zien!
Jan
Nog een laatste vraag. Met welke maat heb je gereden en hoe groot ben je ongeveer? Ik ben zelf 1m90, momenteel rijd ik met een 18' met een 90mm stuurpen en een zadelpen met setback en dit voelt voor mij ideaal dus ik denk dat ik voor een L zou gaan. Op de foto's ziet een XL er echt wel gigantisch uit, jammer dat je ze hier in de buurt niet zo snel in persoon kunt zien!
Jan