DEFECTE Lyrick 2-step demper ivm reparatie klein onderdeel

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
RR
DEFECTE Lyrick 2-step demper ivm reparatie klein onderdeel

Bericht door RR » wo apr 27, 2011 7:57 am

Ik ben dus opzoek naar een defecte demperunit. Rare vraag denk je nu, maar wat is er aan de hand; bij mijn eigen RS Lyrick 2-Step is de interne bevestigingsbus onder aan de 2-step demper gebroken. Dit is de hard plastic bus waarmee de demper aan de buitenpoot wordt vastgezet. Waarschijnlijk een rots of iets dergelijks precies op de bevestigingsbout geraakt.

Probleem is nu dat SRAM alleen een nieuwe demperunit wil leveren omdat dit kleine losse onderdeeltje (kosten circa 2 kwartjes) niet apart leverbaar is :x . We hebben het zelfs geprobeerd tot SRAM USA (servicemonteur heeft gelukkig goede contacten bij SRAM, thanx Noorshox) en een onderdelen dealer in Duitsland, maar helaas. Snap dit niet, de demper zelf werkt nog perfect, maar door dit kleine eenvoudige deeltje van de demper verliest deze aan de onderzijde zijn olie en moet je maar een compleet nieuwe unit bestellen :evil:

Daarom als iemand mij een groot plezier kan doen en van zijn defecte demper afwil, laat het even weten. Het hoeft niet voor niets, maar daar komen we wel uit :D
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

Plaats reactie