Combi van diverse merken schijfremmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mellieville
Combi van diverse merken schijfremmen

Bericht door Mellieville » vr jun 17, 2011 6:59 pm

Op mijn Kona heb ik Hayes stroker remmen zitten die overigens prima werken. Alleen wanneer ik in de bergen ben, schieten de 160mmters toch te kort. Dit is geen verrassing.

Ik heb Hope schijven 203 en 183 mmters liggen die ik er binnenkort op ga schroeven. Ik lees uiteen lopende verhalen over combies van merken.

iemand hier ervaring mee?

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr jun 17, 2011 8:28 pm

Combies heb ik genoeg van geprobeert met diverse merken van remschijven op rem systemen

Hayes Mag DH met Avid G2 schijven - geen problemen
Avid Juicy 3 met Hayes V8 schijven - geen problemen
Avid Code 5 met Formula Oro schijven - geen problemen
Avid Code 5 met The Cleg schijven - geen problemen
Formula Mega met The Cleg schijven - geen problemen
Formula The One met Avid G2 schijven - geen problemen
Formula The One met Alligator windcutter schijven - schijt combo,vresselijke bagger schijven.
Formula The One met Alligator starlite schijven - goed maar werden wel krom door de hitte naar 1 week
Formula R1 met Alligator starlite schijf achter - redelijk maar raken op ten duur ook krom door de hitte.
Formula R1 met Avid G3 schijven - geen problemen
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

nut-case

Bericht door nut-case » za jun 18, 2011 9:10 am

mm ja dat kan ik had hayes remmen met hope floating disks. t ging perfect.
alleen wel adapter moeten aanpassen omdat de eyelets te dik waren.
als je hope schijven zonder eyelets heb zou ik volgens mij geen probleem moeten zijn
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Mellieville

Bericht door Mellieville » vr jun 24, 2011 7:53 pm

thanks guys voor de reactie.
Voor de floating rotor van Hope geplaatst echter loopt het alu deel van de schijf welke iets breder is de schijf zelf bijna tegen de vork. ik heb het over 1mm. ziet er link uit. mogelijke oplossing zelfde schijf als niet floating bestellen en dan heb ik meer ruimte. jammer, ziet er wel ziek uit!
maar ik wil geen risico nemen.

Iemand nog interesse in een niet gebruikte rotor van Hope. 203 mm binnenwerk rood alu?

nut-case

Bericht door nut-case » vr jun 24, 2011 8:11 pm

je kan.. (als je hayes apdapters hebt) de dapter invijlen. hebik ook met de mijne gedaan.
die van hayes zijn een grote klomp alu en dat is strek zat.
ik weet alleen niet hoe het met andere merken zit,

als je dat niet wil kan je ook nog een hope adapter bestellen die voor dit probleem is gemaakt.. ik weet alleen niet of dat kan met de remklauw zelf.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Mellieville

Bericht door Mellieville » vr jun 24, 2011 9:33 pm

Ik heb een adapter van Hope. Maar de vork en de adapter zitten gevaarlijk dicht bij de spin en klingnagel van de rotor. schijf is ongeveer1.6mm en de spin en klinknagel 4mm. met een non floating rotor zal ik ongeveer 3 mm ruimte hebben wat ik in de oude situatie had. wanneer je zoekt op forums is dit redelijk normaal. Reeds besteld. maar afwachten!

Zit ik alleen met de floating rotor in mijn maag....

Plaats reactie