Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Show your bikepacking gear ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 8:57 am    Onderwerp: Show your bikepacking gear Reageer met quote

Op verzoek van 'Repelsteel' deze tread waarin je al je bikepacking-gear kan tonen, eventueel met toelichting. Ik schop alvast af met deze:

Voornaamste reden om een frame-tas op maat te laten maken was om zonder rugzak te kunnen rijden. In de frame-tas:
- EHBO-setje
- toiletspullen
- gereedschap
- pompje+reservebanden
- kookspullen
- tentstokken+haringen
- waterdicht tasje met telefoon/MP3-speler/reservebatterijen
- papieren stafkaart in waterdichte hoes
- fotocamera+gorillapod
- 'ademend' regenjack (AGU SeccoCondom)

In de waterdichte ortlieb onder het stuur:
- slaapmatje+opblaasbaar kussentje
- lakenzak+alu thermodeken
- lange onderbroek+thermoshirt
- binnentent+buitentent

Eventueel heb ik nog zo'n zadelpen-baggagedrager waar nóg zo'n ortlieb-tas op kan met extra kleding en voedsel...

In het tasje op de bovenbuis zit meestal een zak winegums Wink
Aan het frame heb ik 2 grote 800ml bidons.
Armstukken heb ik achterin mijn shirt.
GPS op de stuurpen.

Laatst aangepast door sneeuwpop op Vr Okt 04, 2013 7:43 pm, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn gear voor IJsland. Wel een rackje. Dit omdat het inclusief 8 dagen eten is. Ik zou het wel in de rugzak en zadeltas kunnen frotten maar dan wordt e.e.a. te zwaar op de rug vinnik...Very happy

http://www.flickr.com/photos/didadunlop/10041122263/

casper937

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 1:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk topic.

Hier zie je mijn gear tijdens de Coast2Coast in the UK:

Ik heb de tas laten maken aan de hand een tutorial op youtube bij Riet van Pelt in Zevenbergen:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/kleermakers-en-kledingontwerpers/26214-riet-kleding-op-maat.html

De tas bestaat uit 1 groot vak waarin ik mijn kleren kon doen. Verder zitten er twee kleine vakjes in die aan de buitenkant te openen zijn voor mijn telefoon/fototoestel en voor wat powerbarretjes.
De stof is Cordura 500 1xPVC en komt bij Radical Design vandaan. De ritsen e.d. komen uit de lokale fourniturenwinkel. Riet heeft hem supernetjes gemaakt. Tijdens het maken bleek dat je een industriële naaimachine nodig hebt om door die stof heen te komen. Gelukkig had ze die. Ze heeft waanzinnig goed meegedacht over het ontwerp en ervoor gezorgd dat hij qua ontwerp al zoveel mogelijk waterdicht was.
Nadat ik de tas had gekregen heb ik alle naden aan de binnenkant nog afgetapet zodat hij helemaal waterdicht was. Iets wat niet overbodig bleek tijdens mijn trip.

Voor een week in Engeland had ik aan deze framebag en een 10l rugzakje genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
ochikiro

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog maar 2x weggeweest. S24O naar paalkampeerplaats in Arendonk over de weg en gravel met de Pompino fixed. Slaapzak en zadeltas, en nog een 20L rugzakje halfvol met wat extra kleding voor de nacht.

Workhorse by ochikiro, on Flickr

Geen idee wat ik allemaal bij. Ik denk boterham en brandertje voor aanmaak-koffie. Alles wat je hier ziet op de foto behalve de stok ging mee heen en terug.

Parking space nearby by ochikiro, on Flickr

En vorig jaar voorafgaand aan Dida's gravelrit een kleine 100km aan vaste mtb-routes afgeraffelt op de Inbred met 5spd gearbox.

SSPC2012 by ochikiro, on Flickr

En daar had ik ongeveer onderstaand bij. De cd's op mp3 uiteraard. De aanmaaknasi uiteindelijk niet gebruikt en vervangen door tapas onderweg.

SSPC2012 by ochikiro, on Flickr

Zelf vind ik dat ik nog voor 2dgn in de Benelux/D'land teveel meesleep. Met een beetje planning kun je onderweg fourageren (meestal veel beter dan je zelf kunt opwarmen) en als je toch alleen maar op de fiets zit of in bed ligt zou je met minder kleding af kunnen. Ik denk aan een frametas voor de Inbred, maar daar zal in een 18" frame niet veel in gaan passen.
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 6:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In nl kan ik het makkelijk af zonder rugzak etc.

En ook in 18" kan een frametas veel hebben hoor. Ik zou het gewoon doen. Al dump je er alleen twee waterzakken in.

Mijn nl setup zonder rugzak.

Tent/matje voorop. In de zadeltas slaapzak en wat kleren. In de frametas eten/drinken en toiletspullen. En met wat frutten kan ik die zadeltas misschien wel verwijderen. Dan wordt het voorop wat drukker.
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi spul allemaal mannen!
(Thanx sneeuwpop, ik zal binnenkort ook mijn gear eens posten).

Nog een vraagje, hoe laden jullie je telefoon ed onderweg op?
Ik heb een Iphone 5 die erg ruig omspringt met z'n energie.
Aangezien ik niet van plan ben ergens "georganiseerd" te overnachten, ben ik niet in de buurt van 230V gedurende de trip.
Met een beetje mazzel kan ik wat bijladen tijdens het diner 's avonds, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Solar schermpje eventueel in combinatie met een extra accu?

Repelsteel
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2013 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stroom op fiets:

Dynamo : Shimano of Shutter Precision of SON
Transformator: commercieel of superieure Forumslader

Overdag gaat stroom naar transformator en buffer accu voor opladen (5V) 's avonds naar de lamp.

[Geek on]
Ik heb Forumslader met Transformator, Buffer Accu, Snelheidsmeter, Bluetooth, en Thermometer.
Transformator uitleesbaar via App op Android
[/Geek off]

sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2013 7:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Repelsteel schreef:
Nog een vraagje, hoe laden jullie je telefoon ed onderweg op?

NIET Wink

Als je alle overbodige functies van je smartphone uit zet (4G, Bluetooth, Wifi, GPS, enz) dan zou je een hele week zonder opladen moeten kunnen.
Andere optie is natuurlijk een naafdynamo met bijbehorende transformator. Dit kan goedkoop (Shimano+KEMO) of erg prijzig (SON+B&M), met bijbehorend verschil in opbrengst.
Een zonnescherm heeft in NL denk ik te weinig opbrengst, zou je beter een windmolentje op je fiets kunnen zetten!
didadunlop

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2013 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder gelijk over te stappen op dure oplossingen. Bij de hema etc kan je usb accus kopen. Dat is een batterij met een usb aansluiting. Beetje zoeken naar eentje met een redelijk aantal amperes. Computershops hebben ze ook in het assortiment. Daarmee heb je 1 extra lading. En als je een keer op een camping staat opladen. En idd alle onnodige functies uitzetten. Telefoon uitzetten Wink
floepert

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2013 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Shimano naaf + Kemo m172. Werkt prima om de GPS / telefoon vol te laden, maar het gaat niet snel. Ook het ontwerp is niet echt hufterproof.

Bij DealExtreme kun je zeer goedkoop bufferaccu's kopen, met een beetje mAh laad je je telefoon 2 a 3 keer op.
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2013 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Ogre klaar voor TNNZ

Met Revelate tassen en een ouwe, ooit door een mevrouw in Arnhem zelf gemaakte Ortlieb look-a-like roltas. Kan een hoop in.

TBB
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2013 10:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed vol die zadeltas. Geen rugzak bij je?

Ziet er goed uit!!!
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2013 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

didadunlop schreef:
Zonder gelijk over te stappen op dure oplossingen. Bij de hema etc kan je usb accus kopen. Dat is een batterij met een usb aansluiting. Beetje zoeken naar eentje met een redelijk aantal amperes. Computershops hebben ze ook in het assortiment. Daarmee heb je 1 extra lading. En als je een keer op een camping staat opladen. En idd alle onnodige functies uitzetten. Telefoon uitzetten Wink

Goeie tip Dida!
Ik heb een USB oplaadbare batterij bij de HEMA gekocht. Moet voldoende zijn voor 1 extra lading. Daarbij van een maatje een extra Iphone 5 batterij geleend.
Zou voldoende moeten zijn voor 4 dagen.

Bram z'n setup ziet er serieus uit.
Naar boven
fools

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 5:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit ook te denken aan een naafdynamo, ..hoor goede verhalen over zo'n Taiwanese SP.
USE Exposure heeft een mooie combi van 800 lumen powerled lamp en SP naaf voor een prijs waarvan ik niet eens heel erg van schrik.

De voordelen zijn, ..deurtrappn zonder bang te zijn voor lege accu's, je bent lichter als je al die extra batterijen, accus en opladers thuis kan laten en het rendements verlies is zeer klein tegenwordig.
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

fools schreef:
Ik zit ook te denken aan een naafdynamo, ..hoor goede verhalen over zo'n Taiwanese SP.
USE Exposure heeft een mooie combi van 800 lumen powerled lamp en SP naaf voor een prijs waarvan ik niet eens heel erg van schrik.

De voordelen zijn, ..deurtrappn zonder bang te zijn voor lege accu's, je bent lichter als je al die extra batterijen, accus en opladers thuis kan laten en het rendements verlies is zeer klein tegenwordig.

Ik ben natuurlijk niet neutraal en heb zo'n lamp nog nooit in handen gehad, Jan Heine / bicycle quarterly wel en die werd er op een 617 km tochtje niet vrolijk van.
Zijn kritiek: alle bomen boven je hoofd lichten fel op, verkeer wordt verblind. De lichtbundel is slecht, dichtbij is super fel en de weg in de verte maar bleek. Je kan hem niet op de fiets laten zitten, geen schakelaar en hij loopt zwaar.

Dat laatste komt door het hoge stroomverbruik: volgens Use komen er 800 lumen uit, maar de Cree XP-G R5 doet maximaal 138 lumen per Watt. Je moet er dus 6 Watt instoppen, duidelijk meer (~2x) dan bij Duitse dynamo LED lampen
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog ergens een nieuwe Alfine dynamo naaf liggen, misschien laat ik daar wel een wiel van bouwen. Een controller/battery pack heb ik al gevonden. Kost iets van 89 euro.
Ik vraag mij af wat een Iphone / GPS combinatie verbruikt bij volle belasting.
Maw, kan je dynamo dit vereiste vermogen wel bijladen, rekening houdende met alle verliezen.`

Vandaag/morgen eerst maar eens die HEMA battery pack uitproberen.
Ik ga niet bezuinigen met de stroom, eens kijken hoe lang die mee gaat gedurende de dag. (GPS aan etc)

Repelsteel
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Za Okt 12, 2013 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Repelsteel schreef:

Ik vraag mij af wat een Iphone / GPS combinatie verbruikt bij volle belasting.
Maw, kan je dynamo dit vereiste vermogen wel bijladen, rekening houdende met alle verliezen.`

Geen Iphone (maar HTC) en data:
http://fahrradzukunft.de/12/steckdose-unterwegs-2/
fools

BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2013 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

O.k. Marten, SON naven zijn de beste dus daarover geen discussie.

Mijn ervaring met Exposure zijn positief, ..juist een mooie uitlichting en goede balans tussen spot en diffuus. Overhangende takken wil ik liever ook zien.

Wat betreft tegenliggers en 'low profile' door het bos sneacking;
Dimbaar via een afstand bediening op het stuur zou mooi zijn.
In een offroad afdaling heb je juist flink wat licht nodig en dan zijn alle 'lumen' welkom.
Suggesties?
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2013 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

fools schreef:
Suggesties?

Ik zat zelf aan de B&M Luxos-B of de Supernova E3-triple, maar twijfel aan de offroad-capaciteiten...
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2013 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De E3 triple is zeker off road geschikt, zeker met de 2014 update.

JJ
fools

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2013 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sneeuwpop schreef:
fools schreef:
Suggesties?

Ik zat zelf aan de B&M Luxos-B of de Supernova E3-triple, maar twijfel aan de offroad-capaciteiten...

Wacht dacht je van de Luxos U, ..usb oplader check, afstandbediening aant stuur check, brede lichtbundel check, accu buffer die een extra spot in de verte kan gooien check.

wel een lelijk ding.

Wat zijn de updates aan die E3 ?
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2013 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd voor een eigen onderwerp? Stroom onderweg?
MTBiker from Berendrecht

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2014 11:25 pm    Onderwerp: Hier mijn 'personal setup' for bikepacking Reageer met quote

Weekje bikepacking in Roemenië (link hieronder).

http://www.bikepacking.net/individual_setups/bikepacking-romania-first-trip-first-setup-mtbikerfromberendrecht/
Naar boven
TIthomas

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

De fiets helemaal links opgebouwd in trekking modus:
- 1x10 versnellingen of singlespeed (afhankelijk van de route en het gezelschap)
- Exposure Revo lampje + SP naafdynamo (ik ben erg blij met deze setup, licht is ook echt voor mountainbiken te gebruiken, opladen via usb kabeltje werkt prima).
- Tijdritstuurtje en 40mm Schwalbe marathon race bandjes (momenteel Racing Ralp erop).
- Deuter frametasje voor tools en eten, Radical Pika voor droge kleding en andere shit. Zodra er overnachtingen bij komen kan er een roltas aan het stuur met klein matje, dons slaapzak en een bivy bag.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2014 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor die Festive 500 had je echt wel spatborden mogen monteren Wink
Heb net nog extra setje chromoplastics besteld ...
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: