Item: 2014 Canyon Nerve full suspension 29er met interessante upgrades. Maat M.
Plaats: Gemert
Staat: 8,5 / 10
Reden van verkoop: Heb een andere fiets opgebouwd
Prijs en voorwaarden: Vraagprijs € 1795,-
Wijze van verzenden: Afhalen
Extra Info:
Zeer fijne XC fiets met goede trail mogelijkheden. Voor en achter 110mm veerweg.
Precies 2 jaar geleden in juni 2014 aangeschaft en in 2015 ge-upgrade met SRAM XX1 1x11 groep. Ik heb altijd met twee kettingen gereden (andere ketting krijgt u er bij) en beide kettingen zitten nog niet op 50% slijtage. De goedkopere GX cassette past hier natuurlijk ook op en werkt net zo goed, zoniet beter.
In de herfst van 2015 nog ge-upgrade met nieuwe wielen, omdat de kwaliteit van de originele Mavics te wensen over liet. De fiets is nu uitgerust met Hope Pro 2 Evo naven (met het prachtige geluid in de body), Sun Ringle Inferno 27 velgen, en DT Swiss spaken.
Verder krijgt u er een nieuwe set Shimano Saint flat pedals op, en zit de originele manual bij de fiets, met een pompje voor de vering, en een set nieuwe remblokken.
Altijd perfect onderhouden en nergens op bespaard. En ook geen rare beschadigingen of scheuren. De foto's spreken voor zich...
De fiets gaat in de verkoop wegens aanschaf van een Ibis Mojo 3. Ik heb er altijd met heel veel plezier op gereden en zou hem het liefst houden, maar ik weet dat hij straks in de hoek komt te staan omdat ik dan toch alleen nog maar op m'n nieuwe fiets zit...
Afmontage:
- Avid Elixir 7 remmen met 180mm schijven voor en achter
- SRAM pressfit bracket
- SRAM XX1 crank 175 mm
- SRAM XX1 derraileur
- SRAM XX1 shifter
- Sella Italia zadel
- Alpha 60mm stuurpen
- Renthal Fatbar Lite ( aan iedere zijde 0,5 cm ingekort)
- Fox shocks voor en achter (af fabriek)
- Continental Mountain King 2.2 voor en X-King 2.2 achter
- ODI Troy Lee grips
- Nieuwe Shimano Saint flat pedals (nog niet mee gereden)
- Hope Pro 2 Evo naven
- Sun Ringle Inferno 27 velgen
- DT Swiss spaken
- Cane Creek balhoofd
- Originele Canyon zadelpen (iets ingekort zodat het zadel omlaag kon bij lange afdalingen)
Vraagprijs: € 1795,-