broodje van kootje
Moderator:Beheerders
Kom ik gisteren als Belgje in Amsterdam om in de Melkweg een leuk optredentje te gaan bijwonen. Nu hebben wij na 2 uur rijden toch wel een beetje honger gekregen en wel zin in een lekker broodje.
Als je dan Broodje van Kootje ziet staan, denk je van: "hier zullen ze wel goede broodjes hebben" Wij dus op zoek naar "een smoske" op de menu. Niet te vinden natuurlijk. (een smoske is de volwassen variant van een broodje gezond, lees: 3x zo groot voor dezelfde prijs) Een half-stokbrood tomaat ei leek wel lekker. Blijkbaar worden de stokbroden des te verder ze van Frankrijk gebakken worden, des te kleiner. Het half stokbrood was niet groter dan een kleine sandwich, of wacht het was een kleine sandwich. kostprijs: €2.5.
Nederlands trots het broodje kroket dan, weer een kleine sandwich (en klein is een vuist groot en ik heb baby-handjes) een half-gebakken kroket, jaja, lekker.
De topper vond ik persoonlijk het broodje warm vlees. De befaamde sandwich (die dingen komen uit plastic zakken, houdbaar tot het jaar 3000, normaal voor rubber) een lapje vlees van ik weet niet welk dier maar "t zal in ieder geval geen gezond zijn geweest. En als afwerking een schijtkleurig sausje. Nederlandse keuken, njam njam lekker.
Tip voor de Belgjes in Nederland: Broodje van Kootje is niet ons ding.
De Melkweg was prachtig en zo ook het optreden van AFI en Circle.
O ja, heb ook nog de grappigste woorden ooit uit de mond van een Surinamer gehoord: "nou, wakker worre man" ;D
Als je dan Broodje van Kootje ziet staan, denk je van: "hier zullen ze wel goede broodjes hebben" Wij dus op zoek naar "een smoske" op de menu. Niet te vinden natuurlijk. (een smoske is de volwassen variant van een broodje gezond, lees: 3x zo groot voor dezelfde prijs) Een half-stokbrood tomaat ei leek wel lekker. Blijkbaar worden de stokbroden des te verder ze van Frankrijk gebakken worden, des te kleiner. Het half stokbrood was niet groter dan een kleine sandwich, of wacht het was een kleine sandwich. kostprijs: €2.5.
Nederlands trots het broodje kroket dan, weer een kleine sandwich (en klein is een vuist groot en ik heb baby-handjes) een half-gebakken kroket, jaja, lekker.
De topper vond ik persoonlijk het broodje warm vlees. De befaamde sandwich (die dingen komen uit plastic zakken, houdbaar tot het jaar 3000, normaal voor rubber) een lapje vlees van ik weet niet welk dier maar "t zal in ieder geval geen gezond zijn geweest. En als afwerking een schijtkleurig sausje. Nederlandse keuken, njam njam lekker.
Tip voor de Belgjes in Nederland: Broodje van Kootje is niet ons ding.
De Melkweg was prachtig en zo ook het optreden van AFI en Circle.
O ja, heb ook nog de grappigste woorden ooit uit de mond van een Surinamer gehoord: "nou, wakker worre man" ;D
Re:broodje van kootje
Moet je maar niet in Amsterdam gaan eten zou ik zeggen. Wij eten altijd voor we Amsterdam in komen en als we er weer weg zijn om dit te vermijden ;D
btw AFI is idd errug goed
Dude
btw AFI is idd errug goed
Dude
Zitten erg veel flut-eetgelegenheden in amsterdam ja, eigenlijk moet je er gewoon wonen, en dan de beste weten te vinden

..elke A*dammer weet dat je niks moet halen bij Broodje van Kootje, maar touristen trappen er altijd in.... ;D
GTLTS schreef:
..elke A*dammer weet dat je niks moet halen bij Broodje van Kootje, maar touristen trappen er altijd in.... ;D
in het centrum zit bijna alleen maar touristen rotzooi.
Er zaten daar nochthans een stel echte Hollanders tientallen van die broodjes naar binnen te werken.
Volgens mij echte kapitalisten als je dat kan betalen. Of ze hadden die Surinamer wat afgedreigd, dat kan ook ;D
Volgens mij echte kapitalisten als je dat kan betalen. Of ze hadden die Surinamer wat afgedreigd, dat kan ook ;D
Broodje van Kootje was (WAS!) errug goed geworre (..) maar ja, het grote geld lonkte, en Kootje zit nu lekker met z´n balluh op het strand van Benidorm.....
Erikje
Erikje
Moet je eens naar Arnhem komen, zit een zaak die Broodje Goodies heet, daar heb ik laatst een broodje warm vlees besteld na het uitgaan, maar da was echt beter! Komt allen naar Arnhem (hehehe)De topper vond ik persoonlijk het broodje warm vlees. De befaamde sandwich (die dingen komen uit plastic zakken, houdbaar tot het jaar 3000, normaal voor rubber) een lapje vlees van ik weet niet welk dier maar "t zal in ieder geval geen gezond zijn geweest. En als afwerking een sch**tkleurig sausje. Nederlandse keuken, njam njam lekker.
Pimiento schreef:De topper vond ik persoonlijk het broodje warm vlees. De befaamde sandwich (die dingen komen uit plastic zakken, houdbaar tot het jaar 3000, normaal voor rubber) een lapje vlees van ik weet niet welk dier maar "t zal in ieder geval geen gezond zijn geweest. En als afwerking een sch**tkleurig sausje. Nederlandse keuken, njam njam lekker.
Moet je eens naar Arnhem komen, zit een zaak die Broodje Goodies heet, daar heb ik laatst een broodje warm vlees besteld na het uitgaan, maar da was echt beter! Komt allen naar Arnhem (hehehe)
Na het uitgaan smaakt alles, iig wel in mijn geval... ::)
Maar ook in belgië moet je uitkijken
wilde wat bij een tent bestellen, er stond nog een belg voor me te wachten op z"n bestelling. Die Friterievrouw pakte een heel stokbrood snee em dwars open, legde er 6 grote bokworsten in kneep er een hele bus verdachte saus op uit, ondertussen dacht ik hoe die kerel dat ooit op ging krijgen in z"n eentje. Maar nee ze was nog lang nie klaar, de frieten werden uit het frituur gehaald en gooide die ook op het stokbrood die ranzige saus was dus het fundament, om de friet met het stokbrood te verbinden anders had ze nooit zo"n Mont Blanc van friet kunnen bouwen. Om het geheel af te maken nog een stevige laag van een mengsel van mayo en knoflooksaus erop, het kleine plastieke vorkje zonk al snel tot de bodem van deze mayo-knoflook zee.
ik heb maar een simpel broodje hamburger met niks besteld kon ze em ook niet verpesten, Stokbrood met frieten hmmm lekker hoor :-X
wilde wat bij een tent bestellen, er stond nog een belg voor me te wachten op z"n bestelling. Die Friterievrouw pakte een heel stokbrood snee em dwars open, legde er 6 grote bokworsten in kneep er een hele bus verdachte saus op uit, ondertussen dacht ik hoe die kerel dat ooit op ging krijgen in z"n eentje. Maar nee ze was nog lang nie klaar, de frieten werden uit het frituur gehaald en gooide die ook op het stokbrood die ranzige saus was dus het fundament, om de friet met het stokbrood te verbinden anders had ze nooit zo"n Mont Blanc van friet kunnen bouwen. Om het geheel af te maken nog een stevige laag van een mengsel van mayo en knoflooksaus erop, het kleine plastieke vorkje zonk al snel tot de bodem van deze mayo-knoflook zee.
ik heb maar een simpel broodje hamburger met niks besteld kon ze em ook niet verpesten, Stokbrood met frieten hmmm lekker hoor :-X
broodje friet ?
Wuytze nog nie veel van de wereld gezien zekers ?
Dat is al jaren lang ne "standard" in Frankrijk, turky,....
In belgie komt het vooral voor in Frans gedeelte.
En typisch hollands : nooit iets willen proberen, altijd ma de kroket...
ah, Wytze een broodje friet ken je toch wel?
jij als internationale man
jij als internationale man
Wytze, dat is de befaamde mitraillette.
Nog beter zelfs met hamburgers en ketchup en dan frieten.
"t Feit is dat je een stokbrood krijgt wanneer je een stokbrood bestelt.
Een Nederlander moet niet meer afkomen over hoe groot zijn lul wel niet is, kijk gewoon naar hun broodjes en je weet dat ze overdrijven ;D
Nog beter zelfs met hamburgers en ketchup en dan frieten.
"t Feit is dat je een stokbrood krijgt wanneer je een stokbrood bestelt.
Een Nederlander moet niet meer afkomen over hoe groot zijn lul wel niet is, kijk gewoon naar hun broodjes en je weet dat ze overdrijven ;D
Er wonen anders wel veel negers in Nederland hoor... :P
Plons schreef:
broodje friet ?
.
Hebt in NewCastle ook gehad , lekkere grote "Vlaamse" frieten erbij. ;D

had op vakantie in biarritz (zuid frankrijk
) le pain american das pas lekker
stokbrood met hamburgers, patat, sla en saus na eigen keus en heoveelheid ;D

-
Nog iets typisch Nederlands is eten uit de muur (bij voorkeur kroketten, frikandellen, bami"s of ballen gehakt). Dat heb ik in Belgie nog niet meegemaakt. :P
Echt zwaar stijlloos om zo midden om straat wat vet weg te kauwen.
Twee jaar geleden was ik op een dragrace in Friesland en toen hadden ze daar zelfs zo"n mobiele snackertrek
Dus midden op een weiland staan ze dan kroketten uit een muurtje te trekken
Echt zwaar stijlloos om zo midden om straat wat vet weg te kauwen.
Twee jaar geleden was ik op een dragrace in Friesland en toen hadden ze daar zelfs zo"n mobiele snackertrek

Plons schreef:
broodje friet ?
Alsof jij ooit iets anders ziet dan frituur :-*
enne mensen die mij kennen weten dat ik Frankrijk
van heeel dichtbij ken :P

maarre de echte bikkels vouwen hun stokbroodje-friet-en-andere-tering-zooi zeker ook lekker dicht en eten em zo in z"n geheel op?!?! Dat heeft echt geen aars te maken met nooit iets willen proberen. Ik heb al wat testen van m"n "belle-mère" moeten doorstaan (lees: slakken, allerlei dierenorganen, next test worden de kikkerbillen vrees ik)
Ik lust alle ingredienten van da broodje friet graag, tis de combi die me niet aanstaat. Zo eet ik ook geen couscous met choco-poeder

tja dan moet je maar eens koeman proberen bij stadion plein richting overtoom
goedkoop en goed volgens vaderz.....
goedkoop en goed volgens vaderz.....
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Neem gewoon een camelbak met aspergesoep mee. :P
Dat verstopt bij het mondstuk. Hetzlefde met vermicellisoep en kippensoep. Dat wil allemaal niet,