Technische trails (vb MM)
Moderator:Beheerders
Na mijn doop in MM zeg ik: een fully is voor dat soort werk eerder een handicap dan een voordeel. (schijven zijn een pre)
(tuurlijk ligt het aan het materiaal, fietsen kon ik al niet)
(tuurlijk ligt het aan het materiaal, fietsen kon ik al niet)
Re:Technische trails (vb MM)
ach met een fully ga je eerder over de obstakels heen dan met een hardtail, dus soms is de handicap een voordeel
Re:Technische trails (vb MM)
Dan zal ik jou eens meenemen naar echt technische trails.
Je zal blij zijn dat je een fully hebt.
Grtz
Tbx
Je zal blij zijn dat je een fully hebt.
Grtz
Tbx
Re:Technische trails (vb MM)
Mijn kijk erop: met een fully kan je domweg meer. Leuk als je gewoon aan het toeren bent, nuttig als je haast heb om de finish te halen.
Dat gezegd: als je iets redelijk technisch op een hardtail kan, dan gaat het op een fully nog sneller. (Even onder aanname dat technisch ook RUW inhoudt). ;D
Dat gezegd: als je iets redelijk technisch op een hardtail kan, dan gaat het op een fully nog sneller. (Even onder aanname dat technisch ook RUW inhoudt). ;D
Re:Technische trails (vb MM)
Skillz matter
Re:Technische trails (vb MM)
Not the size ?? :P
Re:Technische trails (vb MM)
fully brengt rust in het geheel... en houdt alles aan de grond.
enige nadeel: je zit net wat hoger dan op een hardtail.
enige nadeel: je zit net wat hoger dan op een hardtail.
Re:Technische trails (vb MM)
overigens, vreemd om te zien dat skillz en durf op een plaats wel aanwezig zijn en op een andere plaats niet...
Re:Technische trails (vb MM)
shit heeft ie het over mij....
Skillz is het enige wat telt zoals papa Plons ook al schreef

Skillz is het enige wat telt zoals papa Plons ook al schreef
Re:Technische trails (vb MM)
Voor mij is de standover en zadelhoogte het belangrijkst bij erg technische steile stukken.
Ik kan bijvoorbeeld met mijn Bighit waar het zadel op het laagst nog tot aan mijn navel komt, veel minder goed weg geraken op technische stukken dan met mijn andere fully, waar het zadel lager komt dan mijn kruis. Het verschil in wielbasis zit er ook voor een deel tussen.
Maar ik denk dat op erg trage steile stukken een HT iets meer voordeel heeft.
Zoals bijvoorbeeld een lagere BB hoogte.
Re:Technische trails (vb MM)
Ik ben geen held op de fiets, eerder een watje.
Maar op mijn fully gaat het mij toch een stuk makkelijker en sneller af dan op mijn starre bak, hier op Schoorl.
In de PWN duinen echter(vlakker, bredere paden en minder hobbels/kuilen) is star ook prima te doen, evenals SS.
dusssssss©
Maar op mijn fully gaat het mij toch een stuk makkelijker en sneller af dan op mijn starre bak, hier op Schoorl.
In de PWN duinen echter(vlakker, bredere paden en minder hobbels/kuilen) is star ook prima te doen, evenals SS.
dusssssss©
- Rinse Appelstroop
- Berichten:3558
- Lid geworden op:za jul 28, 2001 2:48 pm
- Locatie:Eindhoven
- Contacteer:
Re:Technische trails (vb MM)
Het hangt allemaal van de skillz af,
MM ben ik nog nooit geweest, maar op de Super Morzine reed ik op m"n spezi p.3 mensen op een dh en freeride bak er af, terwijl ik weer door een paar engelse gasten op xc fietsen het snot voor de ogen gereden werdt. Het ligt niet aan de fiets, skilzz matter.
Net zoals het op de canyoing niet uitmaakte of je op een fully zat of niet, samen met Jojo hem gereden en allebei eigen tempo maar we bleven goed bij elkaar in de buurt.
Het rijden op een hardtail of fully maakt qua beleving niet veel verschil, de lol is er zeker niet minder om, ik vond het rijden van de technische trails geweldig om te doen de super morzine, en zeiknatte canyoning!
Verder: ik kon het goed merken toen ik wat meer dh tracks gereden had en wat moeier werd toch aardig wat instabieler op de fiets zat en moeier was. Vermoeidheid scheelt een boel.
RInse
MM ben ik nog nooit geweest, maar op de Super Morzine reed ik op m"n spezi p.3 mensen op een dh en freeride bak er af, terwijl ik weer door een paar engelse gasten op xc fietsen het snot voor de ogen gereden werdt. Het ligt niet aan de fiets, skilzz matter.
Net zoals het op de canyoing niet uitmaakte of je op een fully zat of niet, samen met Jojo hem gereden en allebei eigen tempo maar we bleven goed bij elkaar in de buurt.
Het rijden op een hardtail of fully maakt qua beleving niet veel verschil, de lol is er zeker niet minder om, ik vond het rijden van de technische trails geweldig om te doen de super morzine, en zeiknatte canyoning!
Verder: ik kon het goed merken toen ik wat meer dh tracks gereden had en wat moeier werd toch aardig wat instabieler op de fiets zat en moeier was. Vermoeidheid scheelt een boel.
RInse
Re:Technische trails (vb MM)
fully sowieso voor harde afdalingen
dan was het nog niet technisch denk ik...

Laatst gewijzigd door crazyfuck op zo apr 15, 2007 5:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Re:Technische trails (vb MM)
@ Crazyfuck, veel geschreeuw en weinig wol.
Wat mijzelf betreft ga ik voor fully, zeker met afdalen.
Door de vering heb ik aanmerkelijk meer grip waardoor ik harder naar beneden kan "vliegen".
Nog een voordeel is dat ik wat fitter blijf waardoor ik sneller en beter kan reageren tijdens het biken.
Tja en voor de rest blijft het natuurlijk persoonlijk, zo zijn er ook mensen die een hardtail fijner vinden. Ieder zijn meug.
Wat mijzelf betreft ga ik voor fully, zeker met afdalen.
Door de vering heb ik aanmerkelijk meer grip waardoor ik harder naar beneden kan "vliegen".

Nog een voordeel is dat ik wat fitter blijf waardoor ik sneller en beter kan reageren tijdens het biken.
Tja en voor de rest blijft het natuurlijk persoonlijk, zo zijn er ook mensen die een hardtail fijner vinden. Ieder zijn meug.
Re:Technische trails (vb MM)
Aanhalen dat met een fully technisch klimmen een nadeel is lijkt me zeer logisch, er is volgens mij helemaal geen voordeel bij een fully met klimmen in het algemeen dus dat is een beetje loos.
Doe mij maar een fully, want wat eigenlijk niet technisch is voor een fully wordt quasi technisch voor een HT als je het mij vraagt. Had ik laatst ook al ergens geschreven toen we t hadden over of DH wel of niet cool was op een HT.
Doe mij maar een fully, want wat eigenlijk niet technisch is voor een fully wordt quasi technisch voor een HT als je het mij vraagt. Had ik laatst ook al ergens geschreven toen we t hadden over of DH wel of niet cool was op een HT.
Re:Technische trails (vb MM)
crazyfuck schreef: de bikers met hartdtails zijn de echte. Vaak rijden bikers met fullys om hun fouten te verstoppen en omdat ze gewoonweg niet met een ht kunnen rijden.
Laat me raden, je hebt zelf een ht en bent onwijs goed. ;D
Re:Technische trails (vb MM)
nee, k denk gewoon niet na
maar een fully kan je in echt bergachtig gebied wel van een pijnlijke rug besparen.

maar een fully kan je in echt bergachtig gebied wel van een pijnlijke rug besparen.
Re:Technische trails (vb MM)
Zoals al eerder is aangehaalt, skills matter en een fully zorgt er alleen voor dat de rit wat comfortabeler wordt en de wielen langer contact houden met de bodem, al kun je dit ook met rijtechniek bereiken.
Re:Technische trails (vb MM)
Sommige stukken afdaling zul je nooit zo snel met een HT kunnen doen als op een FS.
Re:Technische trails (vb MM)
helemaal mee eens, als je rug al wat verrotter is (ook aan de hand met ondergetekende) dan geeft die paar inch je net wat meer tijd op de fiets dan je op een HT aan zou kunnen. Heb zelf zowel op een HT als (mijn kleine - slechts 5") fully de Dh gedaan in Morzine en ondanks de weing veerweg toch een wereld van verschil. HT was 1/2 dagcrazyfuck schreef: maar een fully kan je in echt bergachtig gebied wel van een pijnlijke rug besparen.


en hier een mooie kreet van een gids in morzine;
"Fuck skilzz, its a state of mind and of who's got the biggest balls"
wel de vertaling kun je zelf wel verzinnen
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Ach en we vergeten de technische klimmen nog, met een fully veel comfort en grip en dus lekker in je tempo blijven trappen.
Met een hardtail zou je wel eens uit je ritme kunnen rammelen door de ondergrond.
En zie dan in sommige gevallen nog maar eens weer op te stappen in het terrein.
Tja skilzzz... does matter en fully of niet het blijft denk ik afhankelijk van het terrein en van eigen voorkeur.
Dus een ieder zijn meug zou ik zo zeggen.
Met een hardtail zou je wel eens uit je ritme kunnen rammelen door de ondergrond.
En zie dan in sommige gevallen nog maar eens weer op te stappen in het terrein.
Tja skilzzz... does matter en fully of niet het blijft denk ik afhankelijk van het terrein en van eigen voorkeur.
Dus een ieder zijn meug zou ik zo zeggen.

Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
wat wel grappig is, Ik heb een fully nu. hahahaha
Me men hardtail was ik al snel, nu ben ik nog sneller en ik kan mijn vingers nog bewegen als ik beneden kom!!
Ik moet wel zeggen, hardtails geven veel meer kick bij afdalingen!!!
en van dat klimmen, k klim niet met een fiets, k wandel wel nr boven!!
xc-en is niet mijn ding, veel te saai!!!!
grtz
Me men hardtail was ik al snel, nu ben ik nog sneller en ik kan mijn vingers nog bewegen als ik beneden kom!!
Ik moet wel zeggen, hardtails geven veel meer kick bij afdalingen!!!
en van dat klimmen, k klim niet met een fiets, k wandel wel nr boven!!
xc-en is niet mijn ding, veel te saai!!!!
grtz
Re:Technische trails (vb MM)
volgens mij heb je nog nooit echt steile stukken gedaan want daar is een hardtail bijna niet tot stilstand te krijgen!!!Lynx schreef: Voor mij is de standover en zadelhoogte het belangrijkst bij erg technische steile stukken.
Ik kan bijvoorbeeld met mijn Bighit waar het zadel op het laagst nog tot aan mijn navel komt, veel minder goed weg geraken op technische stukken dan met mijn andere fully, waar het zadel lager komt dan mijn kruis. Het verschil in wielbasis zit er ook voor een deel tussen.
Maar ik denk dat op erg trage steile stukken een HT iets meer voordeel heeft.
Zoals bijvoorbeeld een lagere BB hoogte.
Laatst gewijzigd door crazyfuck op zo apr 15, 2007 5:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
hangt ervan af hoor, ondergrond-banden zijn natuurlijk ook van belang, ik had toen holy rollers op, niet de beste banden om DH mee te rijden...
Laatst gewijzigd door crazyfuck op zo apr 15, 2007 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.