Nu met:
-Dual Control
-Normale V-brakes
-Center Lock
-Rapid Rise
-In zwart en Zilver
Stond al een tijdje op MTB-News.de, maar het vermelden waard, lijkt me.
Moderator:Beheerders
Brum. schreef:
Uhh, Deore "06 krijgt GEEN extern BB crankstel.
En er komen Rapidfire-Plus (wat dat ook in mag houden) shifters voor Deore, dus je hóeft niet te flipperen.
Brum. schreef:
Uhh, Deore "06 krijgt GEEN extern BB crankstel.
BOSS schreef:
Dat dual control wordt iedereen door de strot geduwd, toch jammer.
Ik ken nl. heel wat mensen die weer terug zijn bij de gewone triggers.
BF = DeJean schreef:
[BOSS schreef:
-veel cleaner op je stuur en makkelijker om alles te positioneren. een vand e hoofdredenen om die DCs te kopen was omdat ik er niet in slaagde met hope of hayes een goeie stuur lay out te krijgen.Ofwel zaten mn shifters naar binnen en kon ik er moeilijk bij (probleem bij xc) ofwel zaten ze helemaal achter mn remhendel en schakelde ik telkens ik remde.
Grobbebol schreef:
Ik rijd met vrijwel alle systemen door elkaar (dual controll op de Sintesi, topmounts op de vakantiefiets in Italie, STI met de knoppen onder elkaar bij de RTS en rapid fire plus op de net vers en nog geen foto"s van geschoten Airborne). De oudste 2 systemen laat ik hier links liggen maar het verschil met de RF+ en de DC"s is inderdaad een opgeruimder stuur, met de DC"s schakel ik sneller af (remgreep heeft maar een tikje nodig) en je kan al remmend schakelen. Wat ik wel heb veranderd is de achterderailleur, dat is een low normal wat ik wel makkelijker vind rijden dan een rapid rise.
Het nadeel van de DC"s is dat ze erg moelijk te plaatsen zijn op een recht of smal stuur bij gebruik van de remschijf versies. De banjo"s hadden wat mij betreft gewoon naar beneden mogen lopen om meer mogelijkheden te verkrijgen. De RF+ is gewoon ouderwets vertrouwd en goed, alleen de positie is bij sommige remsystemen minder goed af te stellen.
Overigens een noot voor diegene die andere remklauwen toe willen passen in combinatie met duall controls: met een setje leidingen van Goodridge kan je elke gewenste remset samenstellen. Alle banjo"s zijn los leverbaar. Naar ik heb vernomen is ook het merk Braking daar mee bezig. Blijft alleen het probleem van de olie natuurlijk. ;D
BF = DeJean schreef:
-altijd je vingers op de remmen, zelfs tijdens t schakelen.
BOSS schreef:
Waar heb ik dat eerder gehoord?
Vroegah was alles betah!
Ik denk dat Sram een hoop zieltjes gaat winnen in de toekomst.
dusssss©