Deore 2006 --> met DualControl

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Xircuit
Contacteer:
Deore 2006 --> met DualControl

Bericht door Xircuit » do jun 09, 2005 12:51 pm

Afbeelding

Nu met:

-Dual Control
-Normale V-brakes
-Center Lock
-Rapid Rise
-In zwart en Zilver

Stond al een tijdje op MTB-News.de, maar het vermelden waard, lijkt me.

BOSS
Contacteer:

Re:Deore 2006 --> met DualControl

Bericht door BOSS » do jun 09, 2005 1:00 pm

Dat dual control wordt iedereen door de strot geduwd, toch jammer.
Ik ken nl. heel wat mensen die weer terug zijn bij de gewone triggers.
Waar heb ik dat eerder gehoord?

Vroegah was alles betah!

Ik denk dat Sram een hoop zieltjes gaat winnen in de toekomst.

dusssss©

Brum.

Bericht door Brum. » do jun 09, 2005 1:07 pm

Uhh, Deore "06 krijgt GEEN extern BB crankstel.

En er komen Rapidfire-Plus (wat dat ook in mag houden) shifters voor Deore, dus je hóeft niet te flipperen.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » do jun 09, 2005 1:28 pm

Ik dacht dat Rapidfire Plus de gewone (trigger) shifters zijn.

De hele oude shifters waarbij je beide knoppen met je duim moest indrukken was Rapidfire.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jun 09, 2005 2:45 pm

Brum. schreef:

En er komen Rapidfire-Plus (wat dat ook in mag houden) shifters voor Deore, dus je hóeft niet te flipperen.

Het HOEFT niet nee, maar je MOET wel gratis de nadelen op de koop toenemen.

dusssss©

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jun 09, 2005 3:03 pm

Brum. schreef:

Total Richtig!

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr jun 10, 2005 8:53 am

BOSS schreef:

In elk geval, ik wil niet meer terug!
Dual Control Rocks!
en ja je moet er de shimano remmen bijnemen, maar laat dit nu net van de beste op de markt zijn.
En eerlijk ik versta de klachten ni over dual control. Als je de duimshifter erop laat staan, is t verschil met rapidfire wel erg klein. Als die "heel wat mensen" zichzelf even tijd gunnen om eraan te wennen zullen er een groot deel uiteindelijk wel tevreden over zijn. Persoonlijk heb ik die duim extensies er na een dag al afgegooid.
Voordelen voor mij:
-altijd je vingers op de remmen, zelfs tijdens t schakelen.
-veel cleaner op je stuur en makkelijker om alles te positioneren. een vand e hoofdredenen om die DCs te kopen was omdat ik er niet in slaagde met hope of hayes een goeie stuur lay out te krijgen.Ofwel zaten mn shifters naar binnen en kon ik er moeilijk bij (probleem bij xc) ofwel zaten ze helemaal achter mn remhendel en schakelde ik telkens ik remde.
-na een beetje oefening schakel je terug terwijl je remt met die ene wijsvinger
- je duim kan mooi de hele tijd rond je stuur zitten, dus een vastere greep rond je stuur.
-aangezien je maar 1 hendel moet sfstellen kan je dus eindelijk ook het bereik van je shift paddle instellen. Heb nooit begrepen waarom de paddles van shifters ni konden ingesteld worden

Brum.

Bericht door Brum. » vr jun 10, 2005 10:50 am

BF = DeJean schreef:
[
BOSS schreef:

-veel cleaner op je stuur en makkelijker om alles te positioneren. een vand e hoofdredenen om die DCs te kopen was omdat ik er niet in slaagde met hope of hayes een goeie stuur lay out te krijgen.Ofwel zaten mn shifters naar binnen en kon ik er moeilijk bij (probleem bij xc) ofwel zaten ze helemaal achter mn remhendel en schakelde ik telkens ik remde.

Dit is voor de echte XC nichten soms toch ook wel een probleem, met een smal stuur valt het nog hendig tegen om de kabels niet met elkaar in de knoop te laten raken. Belangrijk nadeel lijkt me ook de levensduur: erg veel (kleine) draaipunten, dat gaat op een gegeven moment gewoon speling krijgen.
Ik ben er ook duidelijk géén fan van.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr jun 10, 2005 8:39 pm

Ik rijd met vrijwel alle systemen door elkaar (dual controll op de Sintesi, topmounts op de vakantiefiets in Italie, STI met de knoppen onder elkaar bij de RTS en rapid fire plus op de net vers en nog geen foto"s van geschoten Airborne). De oudste 2 systemen laat ik hier links liggen maar het verschil met de RF+ en de DC"s is inderdaad een opgeruimder stuur, met de DC"s schakel ik sneller af (remgreep heeft maar een tikje nodig) en je kan al remmend schakelen. Wat ik wel heb veranderd is de achterderailleur, dat is een low normal wat ik wel makkelijker vind rijden dan een rapid rise.
Het nadeel van de DC"s is dat ze erg moelijk te plaatsen zijn op een recht of smal stuur bij gebruik van de remschijf versies. De banjo"s hadden wat mij betreft gewoon naar beneden mogen lopen om meer mogelijkheden te verkrijgen. De RF+ is gewoon ouderwets vertrouwd en goed, alleen de positie is bij sommige remsystemen minder goed af te stellen.

Overigens een noot voor diegene die andere remklauwen toe willen passen in combinatie met duall controls: met een setje leidingen van Goodridge kan je elke gewenste remset samenstellen. Alle banjo"s zijn los leverbaar. Naar ik heb vernomen is ook het merk Braking daar mee bezig. Blijft alleen het probleem van de olie natuurlijk. ;D

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » zo jun 12, 2005 10:48 pm

Grobbebol schreef:
Ik rijd met vrijwel alle systemen door elkaar (dual controll op de Sintesi, topmounts op de vakantiefiets in Italie, STI met de knoppen onder elkaar bij de RTS en rapid fire plus op de net vers en nog geen foto"s van geschoten Airborne). De oudste 2 systemen laat ik hier links liggen maar het verschil met de RF+ en de DC"s is inderdaad een opgeruimder stuur, met de DC"s schakel ik sneller af (remgreep heeft maar een tikje nodig) en je kan al remmend schakelen. Wat ik wel heb veranderd is de achterderailleur, dat is een low normal wat ik wel makkelijker vind rijden dan een rapid rise.
Het nadeel van de DC"s is dat ze erg moelijk te plaatsen zijn op een recht of smal stuur bij gebruik van de remschijf versies. De banjo"s hadden wat mij betreft gewoon naar beneden mogen lopen om meer mogelijkheden te verkrijgen. De RF+ is gewoon ouderwets vertrouwd en goed, alleen de positie is bij sommige remsystemen minder goed af te stellen.

Overigens een noot voor diegene die andere remklauwen toe willen passen in combinatie met duall controls: met een setje leidingen van Goodridge kan je elke gewenste remset samenstellen. Alle banjo"s zijn los leverbaar. Naar ik heb vernomen is ook het merk Braking daar mee bezig. Blijft alleen het probleem van de olie natuurlijk. ;D

alle remmen met dezelfde olie als shimano

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jun 13, 2005 8:36 am

olie is geen probleem: je kan er de minerale olie van shimano in doen, of van Magura. Royal blood van Magura is fijn spul.

intruder_stef

Bericht door intruder_stef » za aug 13, 2005 7:42 pm

BF = DeJean schreef:

-altijd je vingers op de remmen, zelfs tijdens t schakelen.

Ik zelf hem altijd mijn vingers overal op mijn stuur. As ik schakel duim en wijsvinger op hendelkes en midden- en ringvinger aan de rem, gaat even goed zelle.

Greetz
Stef

revis

Bericht door revis » ma aug 15, 2005 10:23 am

BOSS schreef:
Waar heb ik dat eerder gehoord?

Vroegah was alles betah!

Ik denk dat Sram een hoop zieltjes gaat winnen in de toekomst.

dusssss©

Idd. ben ook weer terug bij gewone triggers.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do aug 18, 2005 6:56 am

Dual Control ZUIGT >:(

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do aug 18, 2005 11:19 am

Jongens, graag niet onnodig oude topics boven water halen...

BLRacing

Bericht door BLRacing » do aug 18, 2005 9:42 pm

Ik moet zeggen dat ik na bijna 3 jaar toch wel gecharmeerd ben van duale controle, XTR that is. Alleen krijg je na verloop van tijd wat speling op de hele constructie maar niet om je er echt aan te ergeren. XT schijnt erger te zijn wat speling betreft. ;)

Plaats reactie