Hallo mede bikers
Ik wil een paar dt- xr 4.1 ceramic velgen aanschaffen.
Wanneer kan ik welke blokjes gebruiken?
Of kan ik alleen speciale blokjes gebruiken?
Ik heb xt- v-brakes
ceramische velgen
Moderator:Beheerders
Je bent haast verplicht speciale remblokken te nemen anders zijn ze binnen no-time weg. Ik heb nu XTR ceramics blokken. Remmen gaat goed tot nu toe maar ietsjes meer remkracht zou niet verkeerd zijn. Swiss-Stop maakt erg goede blokken voor ceramische velgen. Kijk eens op de grammenneuqer site van Ernie Frieke. 

Houd er wel rekening mee dat je (ondanks de juiste blokken) in de regen minder remkracht hebt.
Heb hiervoor een oplossing gevonden, maar betekent wel meer onderhoud aan de bike. Gebruik met mijn magura in combi met de mavic Xride-ceramics de rode koolstop blokken. Deze slijten iets harder en laten een laagje achter op de velg. Dit betekent dat je de velg na zo'n twee / drie keer rijden moet schoonmaken. Hiervoor worden speciale schuurblokjes verkocht (heb de mijne een keer meegenomen bij Rose).
Houd hier dus wel reklening met je keus voor ceramische velgen, ze gaan langer mee, maar hebben wel een gebruiksaanwijzing
Heb hiervoor een oplossing gevonden, maar betekent wel meer onderhoud aan de bike. Gebruik met mijn magura in combi met de mavic Xride-ceramics de rode koolstop blokken. Deze slijten iets harder en laten een laagje achter op de velg. Dit betekent dat je de velg na zo'n twee / drie keer rijden moet schoonmaken. Hiervoor worden speciale schuurblokjes verkocht (heb de mijne een keer meegenomen bij Rose).
Houd hier dus wel reklening met je keus voor ceramische velgen, ze gaan langer mee, maar hebben wel een gebruiksaanwijzing

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)