ceramische velgen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Georg
ceramische velgen

Bericht door Georg » ma feb 06, 2006 9:16 pm

Hallo mede bikers

Ik wil een paar dt- xr 4.1 ceramic velgen aanschaffen.

Wanneer kan ik welke blokjes gebruiken?
Of kan ik alleen speciale blokjes gebruiken?

Ik heb xt- v-brakes

revis

Bericht door revis » ma feb 06, 2006 10:04 pm

Zijn speciale remblokjes voor. Koolstop en BBB hebben goede. Is dacht ik al een topic over.
Grtz revis.

BLRacing

Bericht door BLRacing » di feb 07, 2006 9:30 pm

Je bent haast verplicht speciale remblokken te nemen anders zijn ze binnen no-time weg. Ik heb nu XTR ceramics blokken. Remmen gaat goed tot nu toe maar ietsjes meer remkracht zou niet verkeerd zijn. Swiss-Stop maakt erg goede blokken voor ceramische velgen. Kijk eens op de grammenneuqer site van Ernie Frieke. :D

RR

Bericht door RR » wo feb 08, 2006 9:46 am

Houd er wel rekening mee dat je (ondanks de juiste blokken) in de regen minder remkracht hebt.

Heb hiervoor een oplossing gevonden, maar betekent wel meer onderhoud aan de bike. Gebruik met mijn magura in combi met de mavic Xride-ceramics de rode koolstop blokken. Deze slijten iets harder en laten een laagje achter op de velg. Dit betekent dat je de velg na zo'n twee / drie keer rijden moet schoonmaken. Hiervoor worden speciale schuurblokjes verkocht (heb de mijne een keer meegenomen bij Rose).

Houd hier dus wel reklening met je keus voor ceramische velgen, ze gaan langer mee, maar hebben wel een gebruiksaanwijzing :)
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

Plaats reactie