ketting probleem

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Urban
ketting probleem

Bericht door Urban » za nov 17, 2007 3:33 pm

hey

ik heb een probleem met mijn ketting
namelijk dat het lijkt alsof 1 van mijn buitenplaatjes los zit hier door trap ik soms door en is erg vervelend

nu is de vraag kan ik dit zelf maken en zo ja hoe of moet ik hiermee rechtstreeks naar de fietsenmaker

grzz

didadunlop

Bericht door didadunlop » za nov 17, 2007 4:33 pm

Doe maar eens foto's posten.

Als een van je "buitenschakels" losszit zou ik er niet meer op fietsen. Kans is groot dat ie ineens openschiet en breekt. Das zeer onprettig kan ik je vertellen.

Foto's en een duidelijke omschrijving van het probleem is wel handig.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Luc

Bericht door Luc » za nov 17, 2007 4:36 pm

Mits je wat kettinglengte over hebt en beschikt over een goede kettingpons is dit inderdaad makkelijk zelf te verhelpen. Gewoon een volledige schakel ertussenuit halen, een volledige schakel zijnde de losse buitenschakel/-plaat en een van de er net naast liggende binnenschakels/-plaatjes.
Maar aangezien je zegt "het lijkt", best eerst goed checken of je indruk juist is.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Urban

Bericht door Urban » za nov 17, 2007 5:03 pm

Luc schreef:Mits je wat kettinglengte over hebt en beschikt over een goede kettingpons is dit inderdaad makkelijk zelf te verhelpen. Gewoon een volledige schakel ertussenuit halen, een volledige schakel zijnde de losse buitenschakel/-plaat en een van de er net naast liggende binnenschakels/-plaatjes.
Maar aangezien je zegt "het lijkt", best eerst goed checken of je indruk juist is.
heb is tegoei gekeken en inderdaad zit er een buitenplaat los en heb ook gezien dat er meerdere gebogen zijn dit zal waarschijnlijk niet gezond zijn

en batterije van fototoestel zijn plat :oops: dus zal het voor een volgende zijn en over een pons en overige kettinglengte beschik ik niet :) dus zal het de fietsemaker worden zeker en een nieuwe ketting of is er nog hoop ?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za nov 17, 2007 10:51 pm

koop even een nieuwe ketting dan, je hebt bie SDG al een hele goede voor 11,nogwat €.

Urban

Bericht door Urban » zo nov 18, 2007 11:57 am

Mrtnrider schreef:koop even een nieuwe ketting dan, je hebt bie SDG al een hele goede voor 11,nogwat €.
SDG ?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo nov 18, 2007 12:38 pm

Urban

Bericht door Urban » zo nov 18, 2007 2:06 pm

maar da is allemaal op 2 na 9 speed en heb maar 7 en geen single en kan ik sram op shimano bladen zetten ?

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo nov 18, 2007 7:32 pm

yups De steek van SRAM en Shimano is hetzelfde.

allemaal 1/2 inch tussen de pennen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie