Zijn voorganger, die slechts een half jaar geleden volledig was herzien, kreeg een carbon rocker link, je bouwt het kader nu bijna volledig van de lichtgewicht vezel materiaal. (Alleen de onderste rocker met twee smeernippels is gemaakt van aluminium)
De centrale vraag is: waarom de hele zaak? Iedereen die hem heeft gekocht een jaar geleden, zal van een nomad carbon gedroomd hebben. En echt behoefte aan een herziening was niet het doel,maar puur de Cabon hype nagaan.
Het antwoord ligt in de mogelijkheden die Santa Cruz doet in het gebruik van koolstof en zal bovendien de huidige Nomad is niet verwijderd uit het programma,de alu versie is nog steeds te koop en leeft ook in de "C"-variant: namelijk, de geometrie en vering blijven gelijk .
Waarom dan voor de nieuwe versie? De verhouding van gewicht om de stabiliteit en stijfheid. De Amerikanen zijn erin geslaagd het frame om 625g lichter te maken - en op hetzelfde moment, zowel de stijfheid en de stabiliteit "aanzienlijk verbeteren", aldus Santa Cruz.
Het carbon frame maat M brengt nu 2770g met een Rock Shox Monarch schok op de schaal, dat is slechts 2520g zonder dempers, met iets minder dan 3kg een DHX Air - dit is sensationeel met 160mm reizen en de beloofde duurzaamheid.
Hoe kan Santa Cruz, om deze droom te verwezenlijken waarden? Wat doen de jongens anders dan de concurrentie?
- De frames zijn gemaakt uit een stuk tube-to-Tube. Dit is duur, maar bespaart afvalmateriaal. In een enkel lamineren en warmtebehandeling, de keerpunten, de trapas, schijfrem bevestiging, kortom alle gegevens die gevormd.
- Extra versterking waar het nodig is: De vaststelling van buis, bijvoorbeeld, bestaat uit vijf lagen koolstofvezel, aramide zijn ongeveer drie lagen op de bodem om vallende rotsen en andere aanvallen vanaf de grond af te weren. De zoektocht naar een bepaalde keten is net zoveel aandacht.
- Het productieproces stelt ons in staat om de binnenkant en de buitenkant van het frame, dus controle van de jongens trots presenteren rubriek modellen.
Om voor de Nomad C wordt verwacht met de lichtste enduro ooit - in combinatie met een vork de lucht a la lyrisch, Deville 36 of benaderd, zodat het ideaal van het kwartje!. Andere kenmerken: 1.5 "balhoofdbuis, kettinggeleider voor ISCG05 assemblage, metaal-Chainsuck bescherming, vrije keuze van kleuren (alleen de stickers blijven zwart en wit of Golden)







