Santa Cruz Nomad carbon

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
degoe
Contacteer:
Santa Cruz Nomad carbon

Bericht door degoe » za apr 03, 2010 6:25 pm

Santa Cruz blijft zichzelf trouw: Als zelfs de Blur,de Blur LTC en de Tallboy kwamen uit Carbon, is er nu een carbon versie van de Nomad.
Zijn voorganger, die slechts een half jaar geleden volledig was herzien, kreeg een carbon rocker link, je bouwt het kader nu bijna volledig van de lichtgewicht vezel materiaal. (Alleen de onderste rocker met twee smeernippels is gemaakt van aluminium)
De centrale vraag is: waarom de hele zaak? Iedereen die hem heeft gekocht een jaar geleden, zal van een nomad carbon gedroomd hebben. En echt behoefte aan een herziening was niet het doel,maar puur de Cabon hype nagaan.
Het antwoord ligt in de mogelijkheden die Santa Cruz doet in het gebruik van koolstof en zal bovendien de huidige Nomad is niet verwijderd uit het programma,de alu versie is nog steeds te koop en leeft ook in de "C"-variant: namelijk, de geometrie en vering blijven gelijk .
Waarom dan voor de nieuwe versie? De verhouding van gewicht om de stabiliteit en stijfheid. De Amerikanen zijn erin geslaagd het frame om 625g lichter te maken - en op hetzelfde moment, zowel de stijfheid en de stabiliteit "aanzienlijk verbeteren", aldus Santa Cruz.
Het carbon frame maat M brengt nu 2770g met een Rock Shox Monarch schok op de schaal, dat is slechts 2520g zonder dempers, met iets minder dan 3kg een DHX Air - dit is sensationeel met 160mm reizen en de beloofde duurzaamheid.
Hoe kan Santa Cruz, om deze droom te verwezenlijken waarden? Wat doen de jongens anders dan de concurrentie?
- De frames zijn gemaakt uit een stuk tube-to-Tube. Dit is duur, maar bespaart afvalmateriaal. In een enkel lamineren en warmtebehandeling, de keerpunten, de trapas, schijfrem bevestiging, kortom alle gegevens die gevormd.
- Extra versterking waar het nodig is: De vaststelling van buis, bijvoorbeeld, bestaat uit vijf lagen koolstofvezel, aramide zijn ongeveer drie lagen op de bodem om vallende rotsen en andere aanvallen vanaf de grond af te weren. De zoektocht naar een bepaalde keten is net zoveel aandacht.
- Het productieproces stelt ons in staat om de binnenkant en de buitenkant van het frame, dus controle van de jongens trots presenteren rubriek modellen.
Om voor de Nomad C wordt verwacht met de lichtste enduro ooit - in combinatie met een vork de lucht a la lyrisch, Deville 36 of benaderd, zodat het ideaal van het kwartje!. Andere kenmerken: 1.5 "balhoofdbuis, kettinggeleider voor ISCG05 assemblage, metaal-Chainsuck bescherming, vrije keuze van kleuren (alleen de stickers blijven zwart en wit of Golden)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

streeter

Bericht door streeter » za apr 03, 2010 6:50 pm

Dat ziet er erg goed uit! Maar om een of andere reden zijn dit soort fietsen in carbon uitvoering niet zo geliefd volgens mij. Ik rijd zelf met een specialized enduro carbon en het eerste wat mensen vragen als ik er over iets ruiger terrein mee rijd is of ik niet bang ben dat het frame scheurt..

Toch zijn dit zeer degelijke frames naar mijn mening.
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Trekrules

Bericht door Trekrules » za apr 03, 2010 7:03 pm

Erg mooi die Carbon Nomad,zal dan ook wel een mooie 5 sterren prijs kaartje aan vast zitten.Zal zijn geld meer dan waard zijn voor mensen die gewoon een erg lichte enduro willen opbouwen.

Nu maar wachten op de Sea Otter Classic voor wat echte foto's van die Nomad 8) .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za apr 03, 2010 7:33 pm

heb ff gegoogled en kijk daar een pic van Cedric op de Nomad carbon,ik weet niet de beste foto,maar het is er een.
Afbeelding

Trekrules

Bericht door Trekrules » za apr 03, 2010 9:51 pm

Wat is ie toch mooi :dribble:
Afbeelding
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Plaats reactie