Helm wordt een terminal

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
Helm wordt een terminal

Bericht door Gast » di dec 09, 2003 12:47 pm

Gepubliceerd op dinsdag 09 december 2003   

(P7) "Head-Mounted-Displays" zo noemt het bedrijf Motion Research in Seattle de aard van haar Sportvue-producten die binnenkort op de markt komen: computers in helmen van motorrijders, mountainbikers en skiërs om hen te helpen navigeren en communiceren.

New York Times schrijft over deze nieuwe categorie informatie en communicatietechnologie, die al bekend was voor gebruik in straaljagers. Bij het bedrijf staan afbeeldingen.

Motion Research is opgericht door voormalige coureur Dominic Dobson, die de technologie voor autoracers wilde toepassen maar destijds (tien jaar geleden) was die te duur. Door voortdurende IT-ontwikkeling is die nu betaalbaar geworden.

In het voorjaar van 2004 komt er een Sportvue-scherm voor motorrijders, voor een prijs van 250 tot 350 dollar per systeem. Later in 2004 volgt de fietscomputer voor 150 tot 200 dollar.

Voorzien van zo"n scherm kunnen rijders dan hun snelheid, toerental, schakelpositie en positie op de route zien, "zonder hun ogen van de weg af te houden". De informatie komt onder meer van de satelliet.

Het systeem werkt met een lens en een spiegeltje waarmee de informatie op zodanige afstand van het oog wordt geprojecteerd dat ze goed waarneembaar is, ook al is het dichtbij.

http://www.motionresearch.com/products.htm
Bron Planet Internet.

Cool 8) hier zou Shimano aan mee moeten doen.En het moeten integreren in hun schakelsysteem.Zodat wanneer je schakelt, je het ziet op je projectie voor je gezicht.In welke die staat. :D

legion
Contacteer:

Re:Helm wordt een terminal

Bericht door legion » di dec 09, 2003 5:22 pm

Voor auto"s en motoren zie ik er nog wel heil in maar voor mountainbikers is het poser-exclusive. Totaal nutteloos om constant te weten hoe hard je gaat of waar je bent. Lijkt me heel storend en veel te duur.

k@tze

Bericht door k@tze » vr dec 12, 2003 12:37 am

vooral heel storend, stel je rijd te lang in een versnelling en FLOEP de schermbeveiliging springt er op! ;)

stino

Bericht door stino » vr dec 12, 2003 10:44 am

of als het door microsoft ontwikkelt wordt, crasht dat ding waarsch ineens, blue screen en ge knalt op een boom ;D

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr dec 12, 2003 3:11 pm

Leuk met al die wandelaars , honden , paarden en wie weet wat nog meer er onverwachts voorbij komt.

Misschien wel leuk om te weten hoe hard je tegen een boom aan rijdt met zo"n scherm voor je neus.

Zo"n scherm zal toch een afleidende effect hebben.

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr dec 12, 2003 5:26 pm

Dit is vet !!

Net zoals in een jachtvliegtuig, of zoals in de nieuwe Corvette en Caddilacs.

Gimme gimme gimme !!

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr dec 12, 2003 11:16 pm

handig voor downhill, dan geeft ie via de satelliet door hoe hoog en hoe ver je jump was..verder zie ik het nut er ook niet van... een hoog poser gehalte heeft het wel 8)

fredo

Bericht door fredo » za dec 13, 2003 3:43 pm

als ik op mn bike zit, ben ik blij dat ik eindelijk van al de informatica-shit ff verlost ben (zelfs een snelhiedsmeter heb ik niet) en nu komt men met zoiets af.

Gast

Bericht door Gast » za dec 13, 2003 7:02 pm

Je hebt helemaal gelijk , Flowboy.... het was ook niet een serieuze insteek van mij.Eindelijk ben je bevrijd van die dingen zoals je al zei.Tijdens het rijden.Het gaat om vrij zijn natuurlijk. :)

Normaniac

Bericht door Normaniac » za dec 13, 2003 8:48 pm

Zand er over schreef:
handig voor downhill, dan geeft ie via de satelliet door hoe hoog en hoe ver je jump was..verder zie ik het nut er ook niet van... een hoog poser gehalte heeft het wel 8)

Dat is een idee, een soort replay knop zou maar zeggen en dan kijken hoe vet je actie was en als je hem perfect vind sla je hem op ;D

Plaats reactie