het Bender-zadel

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm
het Bender-zadel

Bericht door simon-ffc » wo dec 14, 2005 6:14 pm

Afbeelding
:punk: :punk: :punk:

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » wo dec 14, 2005 6:27 pm

Zo te zien al eens gescheurd geweest :)


Allsop zadelconstructie... Breezer, Ritchey en Softride zelf bouw(den) er toch best een aantal.
---www.cjmedia.nl---

P-daddy
Berichten:315
Lid geworden op:wo okt 20, 2004 8:20 pm

Bericht door P-daddy » wo dec 14, 2005 11:08 pm

Hoe kom je erop :? :?
Zoiets bedenk je toch niet...
Karma

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » wo dec 14, 2005 11:16 pm

kan er zo geen plaatje van vinden, maar scott had destijds op zijn downhill bike een zadel wat meer leek op een zadel van een motor. Dat is pas een bender zadel ;) :sticktongue:


Maar dit is ook een constructie van . . . .
keybone collector!!!

Gebruikersavatar
Goofy @ Team SoliD
Berichten:1238
Lid geworden op:do jun 05, 2003 10:17 am
Locatie:omg. Sittard
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » do dec 15, 2005 8:49 am

jojo .... :bigwink:

Afbeelding



Goofy :)
TS

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » do dec 15, 2005 12:44 pm

Die bedoel ik idd ;)
keybone collector!!!

Gebruikersavatar
Drooze @ DirtE19
Berichten:1235
Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
Locatie:D19 trails
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » vr dec 16, 2005 11:01 am

hmmm, ik moest direct hier aan denken toen ik die scott zag:

Afbeelding

was een prototype van brooklyn machine works met een hele hoop veerweg. als je in de bochten helemaal vanvoor op het zadel ging zitten, had de voorband zoveel tractie dat de zijnoppen erafscheurden...
't zadel is trouwens ook gewoon te koop dacht ik, maar ik weet niet meer van wie het was...

pZyteX
Berichten:1036
Lid geworden op:do apr 25, 2002 6:36 pm

Bericht door pZyteX » vr dec 16, 2005 11:05 am

ik geloof dat het door lenz sport gemaakt werd, maar is al weer even uit productie

Gebruikersavatar
Goofy @ Team SoliD
Berichten:1238
Lid geworden op:do jun 05, 2003 10:17 am
Locatie:omg. Sittard
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » vr dec 16, 2005 11:57 am

WAT ?!?
die bike is gewoon bijna een crosser!
check ook die moto spatborden 8) gaat te ver ;)
TS

Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm

Bericht door simon-ffc » vr dec 16, 2005 1:28 pm

die scott is best nog wel vet,buiten een teveel aan kleuren en stickers.
en die brooklyb is gewoon ugly,er is zelfs plaats voor een motorblok(of toch bijna) ;)

revis
Berichten:258
Lid geworden op:zo jun 05, 2005 5:38 pm

Bericht door revis » vr dec 16, 2005 2:38 pm

Proto van BMW is iets "om 'm nat van te krijgen".
Iemand 'n idee waarom de aandrijving naar links gaat en weer terug ?

Grtz revis.

Gebruikersavatar
dubbelop
Berichten:573
Lid geworden op:wo jun 25, 2003 12:11 pm
Locatie:Amerongen
Contacteer:

Bericht door dubbelop » vr dec 16, 2005 4:30 pm

P-daddy schreef:Hoe kom je erop :? :?
Zoiets bedenk je toch niet...
Jawel hoor, dat blijkt ;) Softride bestaat al sinds 1989 en ze gaan vrolijk verder. Ze hebben zelfs 8 types fietsen in hun pakket!
Wij hebben weleens proefgereden op een Burley tandem met Softride. Dat is echt een weldaad voor de stoker. Die stoker (m/v) moet dan wel goed stil zitten anders voel je de 'beam' bewegen.
De Softride-fietsen zijn in UCI-wedstrijden niet toegestaan, in Amerikaanse (soms) wel. Er schijnt een duidelijk voordeel te zitten in dit systeem: terwijl je de bocht instuurt even je lichaam laten zakken levert extra tractie en dus een hogere bochtsnelheid op.
In elk geval is zo'n fiets heel erg comfortabel en dat draagt weer bij aan je uithoudingsvermogen. Enne ..... 't is weer eens wat anders :)
Mvg,
Marten
www.tandemclub.nl

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » vr dec 16, 2005 4:51 pm

revis schreef:Proto van BMW is iets "om 'm nat van te krijgen".
Iemand 'n idee waarom de aandrijving naar links gaat en weer terug ?

Grtz revis.
Dacht dat dat met de krachten te maken hadden die op de trapas / cranks komen bij het trappen. Op deze manier worden deze krachten verdeeld.
keybone collector!!!

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » vr dec 16, 2005 5:14 pm

Heeft het er niet gewoon mee te maken dat vanuit de rechterkant bij de cranks er geen ketting kan lopen naar de cassette?
simon-ffc schreef:die scott is best nog wel vet,buiten een teveel aan kleuren en stickers.
en die brooklyb is gewoon ugly,er is zelfs plaats voor een motorblok(of toch bijna) ;)
Dat frame van die Scott ziet er echt niet uit man, hoe die buizen in het midden zijn 'getrokken' zo timmerde ik een hutje vroeger.

Die BMW ziet er way overkill uit en ik denk dat je er ook naar hele extreme gebieden moet gaan wil je 'm bruikzaam benutten. Ik vind de bouw ervan echt wel gaaf en niet te vergeten is ie van staal en das raal...

Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm

Bericht door simon-ffc » vr dec 16, 2005 5:56 pm

en ook zwaar :arms:

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » vr dec 16, 2005 6:14 pm

simon-ffc schreef:en ook zwaar :arms:
Het DH frame weegt 5.8 kg, dat is nog altijd lichter dan mijn alu Nicolai M-pire... Tuurlijk weegt dat ding +20kg maar hoeveel veerweg heeft ie?
9" en voorop waarschijnlijk ook zoiets. Extreme DH fietsen wegen geen 9,8 kg.

Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm

Bericht door simon-ffc » vr dec 16, 2005 6:26 pm

nee,idd,maar die Brooklyn komt volgens mij toch dicht in de buurt van de 30.
Dan rij ik trouwens liever DH met een kona of iets dergelijks, dat ding lijkt me gewoon lomp op een downhill omloop :roll:

pZyteX
Berichten:1036
Lid geworden op:do apr 25, 2002 6:36 pm

Bericht door pZyteX » za dec 17, 2005 1:06 am

jojo schreef:
revis schreef:Proto van BMW is iets "om 'm nat van te krijgen".
Iemand 'n idee waarom de aandrijving naar links gaat en weer terug ?

Grtz revis.
Dacht dat dat met de krachten te maken hadden die op de trapas / cranks komen bij het trappen. Op deze manier worden deze krachten verdeeld.
nope, het is zodat de ketting 0 invloed heeft op de vering

N I E L S
Berichten:3653
Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door N I E L S » ma dec 19, 2005 4:47 pm

pZyteX schreef:
jojo schreef:
revis schreef:Proto van BMW is iets "om 'm nat van te krijgen".
Iemand 'n idee waarom de aandrijving naar links gaat en weer terug ?

Grtz revis.
Dacht dat dat met de krachten te maken hadden die op de trapas / cranks komen bij het trappen. Op deze manier worden deze krachten verdeeld.
nope, het is zodat de ketting 0 invloed heeft op de vering
Niet andersom?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Gebruikersavatar
mr-s
Berichten:364
Lid geworden op:ma okt 10, 2005 11:03 am
Locatie:033
Contacteer:

Bericht door mr-s » do jan 19, 2006 6:36 pm

dat is tog niet mooi meer

Gène
Berichten:2371
Lid geworden op:zo dec 23, 2001 8:39 pm

Bericht door Gène » vr jan 20, 2006 3:58 pm

Aan zo'n Brooklyn is nog weinig fiets te vinden, afschuwlijk. Op zich is de phylosofie van het bedrijf wel mooi. Daar heb ik eens een stuk over gelezen in een duits of engels blad. Alles handmade en custom.
Een Kona downhill bak of iets dergelijks vind ik wel mooi. Maar bijvoorbeeld een Specialized Demo vind ik weer een overkill aan buizen hebben. Het zal wel functioneren, maar het oog wil ook wat. Dat is bij de meeste downhill fietsen wel ver te zoeken.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr jan 20, 2006 9:17 pm

blijkbaar is die demo geen overkill - er zijn er al vele gebroken...

Gebruikersavatar
doubleK
Berichten:413
Lid geworden op:wo apr 21, 2004 8:37 pm
Locatie:de andere kant van de oceaan

Bericht door doubleK » vr jan 20, 2006 11:51 pm

Chmod schreef:blijkbaar is die demo geen overkill - er zijn er al vele gebroken...
Die van mij leeft nog naar 1 seisoen, nu maar hopen dat ie een 2e ook goed doorkomt :surprice:
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » za jan 21, 2006 7:42 pm

tis een duitser, heeft ook netjes een nieuwe onder garantie gekregen... (heeft het ding wel verkocht omdat het probleem niet opgelost is -> weet niet wat het probleem net was)

Gebruikersavatar
Drooze @ DirtE19
Berichten:1235
Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
Locatie:D19 trails
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » vr jan 27, 2006 11:28 am

Chmod schreef:blijkbaar is die demo geen overkill - er zijn er al vele gebroken...
maar wrs ook een nieuwe gekregen, gezien de goede garantie van specialized, niet?

trouwens, gezien de populariteit van de demo is de kans ook groter dat er een breekt.
of als je bv de demo8 gaat gebruiken voor stevige freeride ipv de demo9...


trouwens, die brooklyn is ook helemaal geen dh bak. hij's niet gemaakt om wendbaar te zijn, eerder gewoon fullspeed zittend een berg af te cruizen zonder schokken te voelen, en grote kombochten te pakken zoals ne crosser, dus helemaal vanvoor gaan zittend.

ga het dus ni vergelijken me ne kona of enige andere dh fiets, of met nen dropfiets, want het is geen van beide.

Plaats reactie