Het ging over een toolbox in een Altoids blikje (snoepjes). Helaas is het artikel verwijderd.
Afgelopen weekend niet zoveel zinnigs te doen, dus ik dacht laat ik ook eens kijken wat ik in een blikje krijg gepuzzeld. Ik heb vaak het probleem dat alles los in mijn Camelback enof Ortliebs zweft en op het moment dat ik het eindelijk eens nodig heb is het niet meer te vinden.
Ik had nog verschillende SIMSON reparatiedoosjes liggen dus dat kon mooi als een basis dienen. OK het is waarschijnlijk leuker om het in een blikje met mooie opdruk te stoppen en als ik die vind zal ik dat ook zeker doen. (Ik moet nog ergens een antiek SIMSON blikje hebben??)
DE INHOUD:
klein poetslapje
Simson contactlijm
afgezaagde 15mm ringsleutel (voor Dura Ace fixed naaf)
Bovengenoemde sleutel zelf voorzien van een 2.4 mm spaaksleutel groef.
25 cm isolatietape om de rindsleutel gedaan.
3 tie wraps (Universeel gereedschap!)
2 Schwalbe bandenlepels. (had er eerst 1 in, maar mijn banden gaan slecht van de velg, heb er dus echt twee nodig)
Verloopnippels (2 soorten) voor ventielen. (zelf niet nodig maar je komt altijd mensen tegen die je dan mooi even kunt helpen)
Imbus 3,4,5,6
Kettingpons (handel eraf gehaald, moet nu met een imbussleutel als arm)
reserve ventielmoertjes en dopjes (2 stuks)
Assortie bandenplakkers en een schuurpapiertje
2 euromunt (een blikje cola is levensreddend als je er doorheen zit!)
En het blikje zit dicht met twee rubberbandjes die ik uit een binnenband heb geknipt. (is niet nodig maar als ik haast heb zal ik alles wel eens zo in het blikje willen mikken) En de bandjes kunnen misschien van pas komen bij een reparatie.

Verder moet ik nog een reserve sluit link voor een baan ketting kopen. Ik heb altijd een Zwitsers zakmes bij waar ook veel functies op zitten (Ja ik heb mijn wereld al vaak van de ondergang kunnen redden)
Ik zal waarschijnlijk nog een 5 euro biljet in het blikje stoppen omdat een bakje friet ook lekker kan zijn en ik al eens 80 kilometer door de alpen (3 cols) met een tientje onder een grote scheur in mijn voorband terug naar het hotel heb kunnen fietsen!!! (Papier waar geld uit wordt gemaakt is echt ontzettend sterk)
BLIKJE IN ELKAAR GEPUZZELD:

Misschien een start van een TOOLBOXGALLERY??? Wie krijgt er meer in zijn blikje???
STEELHEAD