Eigenlijk....hou ik het meeste van hardlopen, na meer dan twee jaar aanklooien met blessures (achilles en knie) geef ik het op....alles geprobeerd, fysio, rust, langzaam opbouwen, enz enz. De leeftijd telt zeker mee....ik ben inmiddels al 41

Ik ben door een 'rouwprocesje'

Hier in Drenthe heb je genoeg bos en veld om je uit te leven. Weinig " legale" paden, maar ook weinig boswachters.....

Verder heb ik de rare eigenschap dat ik hou van afwijkende dingen. Dus spreekt 29" en ook singlespeed mij enorm aan! En raad eens wat er hier binnenkort zal prijken.....een 29" Singlespeed fietsje ! Heh heh ...
Nou de vraag. Is singlespeed nou WEL of juist NIET supergeschikt voor rijden in NL? Mijn standaard ritten (ik rij nu op wat oude zooi) zijn: asfalt naar het bos toe, in het bos rijden op zand, bospaden, soms zanverstuivingkjes, modderpoelen, heuveltjes, enz, asfalt terug. We hebben geen lange klimmen in NL, wel veel stukken vlak.
Meestal rij ik alleen. Een enkele keer samen met anderen (lees: gearies......) Ik rij geen races, puur voor t plezier.
Dus: is NL een echt SS-land ?
Ik zal het vanzelf wel zien. ALs het echt niet wil kan ik nog altijd een ander wiel kopen en een derailleur. Versnellinkje of 3, 4 is sowieso genoeg. Als het met 1 kan is nog beter natuurlijk.
Reacties?