Waltworks in touring setup
Moderators:JJ, Beheerders
Zojuist kaal met de ombouw van m'n Walts voor een trektocht met bagage over de weg en onverharde paden.
Noppenbanden er af en 42mm Schwalbe Marathon XR's er onder, singlespeed er af en 1x6 gearing er op.
12-27 Ultegra cassette gebruikt minus drie kransjes, Nokon kabeltje een een duimshifter gemaakt uit Paul Thumbies en een Dura Ace Barcon shifter.
Afgemaakt met een mooie stalen Tubus Cargo bagagedrager is hij nu klaar voor een mooi tochtje:)
http://farm4.static.flickr.com/3203/233 ... 60ff_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2210/233 ... b6ab_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2132/233 ... 5958_b.jpg
Noppenbanden er af en 42mm Schwalbe Marathon XR's er onder, singlespeed er af en 1x6 gearing er op.
12-27 Ultegra cassette gebruikt minus drie kransjes, Nokon kabeltje een een duimshifter gemaakt uit Paul Thumbies en een Dura Ace Barcon shifter.
Afgemaakt met een mooie stalen Tubus Cargo bagagedrager is hij nu klaar voor een mooi tochtje:)
http://farm4.static.flickr.com/3203/233 ... 60ff_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2210/233 ... b6ab_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2132/233 ... 5958_b.jpg
Put the fun between your legs!
Ziet er erg goed uit. Alles klopt helemaal. Paul Thumbies passen er inderdaad erg goed bij. Denk overigens dat Nanoraptors niet veel zwaarder lopen dan marathons van Schwalbe. Gewicht is sowieso niet minder van Schwalbe. Waarom overigens 6V, is de naaf de reden?
Inspireert mij absoluut om mijn Old Man Mountain drager eens op mijn Willits te zetten. Wat zijn de eerste plannen?
Inspireert mij absoluut om mijn Old Man Mountain drager eens op mijn Willits te zetten. Wat zijn de eerste plannen?
Nano's zou inderdaad ook nog kunnen, alleen die zijn niet zo lekbestendig als Marathon XR's.Pottser schreef:Ziet er erg goed uit. Alles klopt helemaal. Paul Thumbies passen er inderdaad erg goed bij. Denk overigens dat Nanoraptors niet veel zwaarder lopen dan marathons van Schwalbe. Gewicht is sowieso niet minder van Schwalbe. Waarom overigens 6V, is de naaf de reden?
Inspireert mij absoluut om mijn Old Man Mountain drager eens op mijn Willits te zetten. Wat zijn de eerste plannen?
De Schwalbe's zijn bijzonder hufterproof ten koste van wat rolweerstand, en al een met een set 26" XR's van Fredrikshaven in Noord-Denemarken naar huis gefietst.
Zero problemo gehad, heb er goed mee kunnen rijden zowel op de weg als op onverharde paden.
De naaf is inderdaad de beperking, het is een Hope Pro II SS naaf en daar passen max 6 kransjes op.
Maar dat is altijd nog beter als singlespeed rijden met bagage, denk niet dat ik dit zou trekken:)
Plannen zijn om met de paastrektocht van Vereniging De Wereldfietser mee te gaan, paar daagjes de 245km van de LF16 af fietsen van Zwolle naar Darfeld in Duitsland.
Lekker de vecht volgen naar z'n bron zeg maar, daarom ook Vechtdalroute.
Voor Augustus staat er een off the road trektocht op het programma, drie dagen zo veel mogelijk onverhard fietsen van Soest naar Apeldoorn dwars over de Veluwe.
Vorig jaar ook gedaan met de Storck en de BOB Yak, dit jaar met de Walts maar dan wel op 2.25 Bontrager Jones XR's natuurlijk.
Put the fun between your legs!
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Klinkt goed en ziet er goed uit.
Singlespeed touren is goed mogelijk hoor. Ikzelf ben al naar Zuid-Limburg gefiets met alle troep achterop en een rondje NL met de troep. Was wel op een randonneur en met 42x16. dus sommige bergen in Limburg heb ik gelopen.
Hope SS naaf is ideaal voor toeren. Supersterk wiel door geen dish en 2x5 of 2x6 is ruim zat. Op de Big Dummy ga ik beginnen met 1x5 met de bovenste spider van de XT gruppo. Ideaal. Inwijzing zal een NL toer zijn trouwens.
Singlespeed touren is goed mogelijk hoor. Ikzelf ben al naar Zuid-Limburg gefiets met alle troep achterop en een rondje NL met de troep. Was wel op een randonneur en met 42x16. dus sommige bergen in Limburg heb ik gelopen.
Hope SS naaf is ideaal voor toeren. Supersterk wiel door geen dish en 2x5 of 2x6 is ruim zat. Op de Big Dummy ga ik beginnen met 1x5 met de bovenste spider van de XT gruppo. Ideaal. Inwijzing zal een NL toer zijn trouwens.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Singlespeed touren is goed mogelijk hoor. Ikzelf ben al naar Zuid-Limburg gefiets met alle troep achterop en een rondje NL met de troep. Was wel op een randonneur en met 42x16. dus sommige bergen in Limburg heb ik gelopen.didadunlop schreef:Klinkt goed en ziet er goed uit.
Ik ga het ook zeker een keer proberen, echter niet in een groep.
Geen zin om of helemaal kapot te gaan of om mensen op te houden.
Beter een keer alleen proberen dan maar:)
Laatst gewijzigd door Cubeman op za mar 15, 2008 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Put the fun between your legs!
Mooie setup!
Persoonlijk zou ik dikker rubber opteren, je hebt er toch lekker de ruimte voor.
Hoe bevallen de topmounts? Zie je het puur als een touring-iets, of is het volgens jou ook geschikt voor XC?
Binnenkort krijgt mijn Clockworks ook een restyling. Hij wordt ook 6 speed met Paul mounts, Dura Ace shifters, custom 200mm cranks en XT shadow derailleur.
Persoonlijk zou ik dikker rubber opteren, je hebt er toch lekker de ruimte voor.
Hoe bevallen de topmounts? Zie je het puur als een touring-iets, of is het volgens jou ook geschikt voor XC?
Binnenkort krijgt mijn Clockworks ook een restyling. Hij wordt ook 6 speed met Paul mounts, Dura Ace shifters, custom 200mm cranks en XT shadow derailleur.
Dikker rubber komt er ook op als de omstandigheden er om vragen.Hubert ! schreef:Mooie setup!
Persoonlijk zou ik dikker rubber opteren, je hebt er toch lekker de ruimte voor.
Hoe bevallen de topmounts? Zie je het puur als een touring-iets, of is het volgens jou ook geschikt voor XC?
Binnenkort krijgt mijn Clockworks ook een restyling. Hij wordt ook 6 speed met Paul mounts, Dura Ace shifters, custom 200mm cranks en XT shadow derailleur.
Ik heb de Tubus drager nu op de onderste frame bevestigingspunten vast zitten.
Daar heb ik nog voldoende speling over voor een dikkere band.
Als ik de drager op de bovenste oogjes vast maar kan ik met gemak een 2.2 Jones XR rear kwijt en heb ik nog wel ruimte over voor nog dikker.
Kan er dus alle kanten mee uit als ik dat wil, het frame zal eerder een beperking zijn als de drager:)
Primair blijft het een XC fiets voor mij en na mij trektochtjes op de weg gaat de drager er ook weer af, de versnellingen misschien ook en gaan er weer dikke banden onder.
Dit is puur een bevestiging van het feit dat wat ik wilde kunnen ook daadwerkelijk past en werkt.
Met pasen gaan we het eens goed testen tijdens een trektocht!
Is weer eens heel iets anders als m'n Storck met BOB Yak!
De topmount shifter voelt goed aan, moet alleen nog even zien hoe het fietst want dat heb ik nog niet kunnen testen.
De setup is nu in ieder geval optimaal.
Een M960 XTR derailleur, Nokon kabeltje, Paul mounts en een Dura Ace 9v barend shifter.
Montage stelde niks voor en het afstelling ging ook prima.
Misschien dat ik nog een keer een 9v achterwiel laat bouwen zodat ik 9v kan rijden als ik dat wil.
Eerste een zien hoe hij het nu doet met z'n verbouwde Ultegra 12-27 cassette.
Grootste is nu een 27t en de kleinste een 14t dus ik heb een redelijk bereik.
Put the fun between your legs!