Waltworks in touring setup

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Cubeman
Waltworks in touring setup

Bericht door Cubeman » vr mar 14, 2008 5:03 pm

Zojuist kaal met de ombouw van m'n Walts voor een trektocht met bagage over de weg en onverharde paden.
Noppenbanden er af en 42mm Schwalbe Marathon XR's er onder, singlespeed er af en 1x6 gearing er op.
12-27 Ultegra cassette gebruikt minus drie kransjes, Nokon kabeltje een een duimshifter gemaakt uit Paul Thumbies en een Dura Ace Barcon shifter.
Afgemaakt met een mooie stalen Tubus Cargo bagagedrager is hij nu klaar voor een mooi tochtje:)

http://farm4.static.flickr.com/3203/233 ... 60ff_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2210/233 ... b6ab_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2132/233 ... 5958_b.jpg
Put the fun between your legs!

Pieter!

Bericht door Pieter! » vr mar 14, 2008 5:09 pm

Rrrrrrrrrrrrr :o

:shades:

Pottser

Bericht door Pottser » vr mar 14, 2008 6:18 pm

Ziet er erg goed uit. Alles klopt helemaal. Paul Thumbies passen er inderdaad erg goed bij. Denk overigens dat Nanoraptors niet veel zwaarder lopen dan marathons van Schwalbe. Gewicht is sowieso niet minder van Schwalbe. Waarom overigens 6V, is de naaf de reden?

Inspireert mij absoluut om mijn Old Man Mountain drager eens op mijn Willits te zetten. Wat zijn de eerste plannen?

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr mar 14, 2008 6:36 pm

Pottser schreef:Ziet er erg goed uit. Alles klopt helemaal. Paul Thumbies passen er inderdaad erg goed bij. Denk overigens dat Nanoraptors niet veel zwaarder lopen dan marathons van Schwalbe. Gewicht is sowieso niet minder van Schwalbe. Waarom overigens 6V, is de naaf de reden?

Inspireert mij absoluut om mijn Old Man Mountain drager eens op mijn Willits te zetten. Wat zijn de eerste plannen?
Nano's zou inderdaad ook nog kunnen, alleen die zijn niet zo lekbestendig als Marathon XR's.
De Schwalbe's zijn bijzonder hufterproof ten koste van wat rolweerstand, en al een met een set 26" XR's van Fredrikshaven in Noord-Denemarken naar huis gefietst.
Zero problemo gehad, heb er goed mee kunnen rijden zowel op de weg als op onverharde paden.
De naaf is inderdaad de beperking, het is een Hope Pro II SS naaf en daar passen max 6 kransjes op.
Maar dat is altijd nog beter als singlespeed rijden met bagage, denk niet dat ik dit zou trekken:)

Plannen zijn om met de paastrektocht van Vereniging De Wereldfietser mee te gaan, paar daagjes de 245km van de LF16 af fietsen van Zwolle naar Darfeld in Duitsland.
Lekker de vecht volgen naar z'n bron zeg maar, daarom ook Vechtdalroute.

Voor Augustus staat er een off the road trektocht op het programma, drie dagen zo veel mogelijk onverhard fietsen van Soest naar Apeldoorn dwars over de Veluwe.
Vorig jaar ook gedaan met de Storck en de BOB Yak, dit jaar met de Walts maar dan wel op 2.25 Bontrager Jones XR's natuurlijk.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 14, 2008 8:26 pm

Klinkt goed en ziet er goed uit.

Singlespeed touren is goed mogelijk hoor. Ikzelf ben al naar Zuid-Limburg gefiets met alle troep achterop en een rondje NL met de troep. Was wel op een randonneur en met 42x16. dus sommige bergen in Limburg heb ik gelopen.

Hope SS naaf is ideaal voor toeren. Supersterk wiel door geen dish en 2x5 of 2x6 is ruim zat. Op de Big Dummy ga ik beginnen met 1x5 met de bovenste spider van de XT gruppo. Ideaal. Inwijzing zal een NL toer zijn trouwens.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr mar 14, 2008 9:11 pm

didadunlop schreef:Klinkt goed en ziet er goed uit.
Singlespeed touren is goed mogelijk hoor. Ikzelf ben al naar Zuid-Limburg gefiets met alle troep achterop en een rondje NL met de troep. Was wel op een randonneur en met 42x16. dus sommige bergen in Limburg heb ik gelopen.

Ik ga het ook zeker een keer proberen, echter niet in een groep.
Geen zin om of helemaal kapot te gaan of om mensen op te houden.
Beter een keer alleen proberen dan maar:)
Laatst gewijzigd door Cubeman op za mar 15, 2008 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Z

Bericht door Frank Z » vr mar 14, 2008 11:39 pm

Zag al 'n mooie pic langskomen op het Wereldfietser-forum: gaaf. Rij misschien ook mee in augustus met Niner-Rohloff-Tubus Logo-combi. Veel plezier ermee!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr mar 14, 2008 11:55 pm

Frank Z schreef: Niner-Rohloff-Tubus Logo-combi
Foto? 8)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za mar 15, 2008 6:49 pm

Mooie setup!

Persoonlijk zou ik dikker rubber opteren, je hebt er toch lekker de ruimte voor.

Hoe bevallen de topmounts? Zie je het puur als een touring-iets, of is het volgens jou ook geschikt voor XC?

Binnenkort krijgt mijn Clockworks ook een restyling. Hij wordt ook 6 speed met Paul mounts, Dura Ace shifters, custom 200mm cranks en XT shadow derailleur.

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo mar 16, 2008 3:52 pm

Hubert ! schreef:Mooie setup!

Persoonlijk zou ik dikker rubber opteren, je hebt er toch lekker de ruimte voor.

Hoe bevallen de topmounts? Zie je het puur als een touring-iets, of is het volgens jou ook geschikt voor XC?

Binnenkort krijgt mijn Clockworks ook een restyling. Hij wordt ook 6 speed met Paul mounts, Dura Ace shifters, custom 200mm cranks en XT shadow derailleur.
Dikker rubber komt er ook op als de omstandigheden er om vragen.
Ik heb de Tubus drager nu op de onderste frame bevestigingspunten vast zitten.
Daar heb ik nog voldoende speling over voor een dikkere band.
Als ik de drager op de bovenste oogjes vast maar kan ik met gemak een 2.2 Jones XR rear kwijt en heb ik nog wel ruimte over voor nog dikker.
Kan er dus alle kanten mee uit als ik dat wil, het frame zal eerder een beperking zijn als de drager:)

Primair blijft het een XC fiets voor mij en na mij trektochtjes op de weg gaat de drager er ook weer af, de versnellingen misschien ook en gaan er weer dikke banden onder.
Dit is puur een bevestiging van het feit dat wat ik wilde kunnen ook daadwerkelijk past en werkt.
Met pasen gaan we het eens goed testen tijdens een trektocht!
Is weer eens heel iets anders als m'n Storck met BOB Yak!

De topmount shifter voelt goed aan, moet alleen nog even zien hoe het fietst want dat heb ik nog niet kunnen testen.
De setup is nu in ieder geval optimaal.
Een M960 XTR derailleur, Nokon kabeltje, Paul mounts en een Dura Ace 9v barend shifter.
Montage stelde niks voor en het afstelling ging ook prima.
Misschien dat ik nog een keer een 9v achterwiel laat bouwen zodat ik 9v kan rijden als ik dat wil.
Eerste een zien hoe hij het nu doet met z'n verbouwde Ultegra 12-27 cassette.
Grootste is nu een 27t en de kleinste een 14t dus ik heb een redelijk bereik.

Plaats reactie