Dirt/street bike?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flippo
Dirt/street bike?

Bericht door Flippo » wo jun 18, 2008 10:08 pm

Hey mensen,

Ik heb mijn zinnen laten vallen op een dirt-bike.
Ik ben van plan om over een paar maanden m'n bmx aan de wilgen te hangen, en te verruilen voor een dirt/street. Nou zou ik willen weten van jullie, wat is een goede koop? Ik hoorde van een maat van mij dat er ns completes waren van rond de 400/500 euro nieuw, maar ik heb er geen gevonden.. Ik was zelf eerder aan het denken om een 2e hands te kopen. Ikzelf ben al wat meer gevordert, omdat ik al langere tijd aan bmx doe. De reden dat ik mijn bmx weg doe, is omdat ik een hardtail veel fijner vindt. Ik fietste laatst op een hardtail van een vriend van me (een ns nog wat) en alles ging er gewoon makkelijker mee; daarmee bedoel ik, flat 180's, manual enz. Hij moet dus bestand zijn voor vooral street, maar ook vaker dirt. Ik was ook al aan het denken om er zelf een op te bouwen, maar dan ben je misschien meer geld kwijt dan dat je een (goede) 2ehands koopt lijkt mij. Ik heb wel een paar eisen, ik wil zowieso schijfremmen en een geveerde voorvork erop.
Tips en/of meningen, en wat jullie qua prijs-kwaliteit goede bikes vinden etc. zou ik graag willen horen van jullie, zodat ik een goede aankoop kan doen :)

Flip

prista

Bericht door prista » do jun 19, 2008 6:53 am

Ik heb zelf net een Focus dirt decision binnen gekregen, erg tevreden over!!

kijk anders even in het beginnerstopic :D

later en succes!

khardak

Bericht door khardak » do jun 19, 2008 8:30 am

prista schreef:Ik heb zelf net een Focus dirt decision binnen gekregen, erg tevreden over!!

kijk anders even in het beginnerstopic :D

later en succes!
geloof me, met die ^^^ fiets kan je geen flat 180' s zonder dat je je achtervelg dubbelvouwt. ik zou indd kijken naar een 2dehandse, er staat dacht ik een le toy te koop in het te koopt opic is dat misschien iets voor jou??/

en wil je 24" of 26" ??

grtz,
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Flippo

Bericht door Flippo » do jun 19, 2008 8:57 am

Ik was aan het denken aan 26", maar het maakt mij opzich niet veel uit of het 24 of 26" is.
En ik ben eerst nog geld aan het sparen, maar ik wou wel informatie zoeken etc. :)
En indd, die Le Toy is precies wat ik zoek ( ik neem aan dat je deze bedoelt: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=38884) :)
precies de prijsklasse enzo die ik bedoel en een degelijke fiets.

khardak

Bericht door khardak » do jun 19, 2008 8:59 am

die bedoelde ik indd.

ik denk dat de overstap naar mtb als je 24" doet kleiner en misschien makkelijker is dan gelijk 26"

maar als je nog vragen hebt gewoon stellen 8) :P

Flippo

Bericht door Flippo » do jun 19, 2008 9:06 am

als ik zo'n soortgelijke bike kan krijgen als ik er een ga kopen, dan zit ik wel goed :)
maar wat ik verder dacht, als ik nou zelf een opbouw; dus zelf gewoon 2e hands spullen koop, ben ik dan niet goedkoper uit? Dus zelf wielset, frame etc via dp.

khardak

Bericht door khardak » do jun 19, 2008 9:09 am

nah dat wilde ik eerst ook doen maar meestal als je een hele fiets kopt is die beter afgemonteerd voor hetzelfde of minder geld, je kunt eventueel wel de fiets nog upgraden(dat doen de meeste mensen) dan kun je hem na wat rijervaring ook
" afstemmen" op ej eigen rijstijl (lees :lomp,soepel,sloper:P)

grtz,

Flippo

Bericht door Flippo » do jun 19, 2008 9:16 am

hmm.. okay, bedankt voor je advies en mening :)
dan weet ik wat ik moet doen, doorsparen en mn bmx verkopen :lol:

Plaats reactie