Bescherming freecross Winterberg

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Butch
Bescherming freecross Winterberg

Bericht door Butch » ma apr 20, 2009 11:03 pm

Ik ben nog helemaal nieuw in deze wereld en wil over een tijdje samen met een maat van mij naar Winterberg gaan. Voorlopig willen we daar alleen de freecross parcours gaan doen en misschien gaan we ook wel niet verder dan dat. Als je 40+ bent ben je toch wel wat voorzichtiger ook al voelen we ons nog 20 8)

Wat voor bescherming raden jullie ons aan? Volledige beenbeschermers, rugprotectors enz?

Timmos

Bericht door Timmos » di apr 21, 2009 7:04 am

wat vind je zelf belangrijk?

Met goede beenbescherming body protector en een fullface helm kom je al een heel eind. Zo kan je het ook uitbouwen.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di apr 21, 2009 7:15 am

1.helm (met stip op 1!!!)
2.handschoenen (iedereen is als kind weleens voorover gevallen op gravel of zo'n fijn schelpenpad en het is niet voor niets verplicht bij bmx)
3.kniebescherming (dat is het eerste wat na het bovenstaande naar de knoppen gaat)
4.elleboogbescherming
5.bodyarmour

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » do mei 07, 2009 4:52 pm

Helemaal eens met sherlock!
Zelf doe rijd ik eigenlijk meestal (95% vd tijd) met alleen nr. 1 tm 3, scheenbescherming is alleen nodig als je gaat dirten en dingen wil proberen waarbij je (hopelijk in de lucht maar soms ook niet) met de voetjes van de pedalen gaat. Je schenen openhalen is nl. nogal pijnlijk :(
Elleboogbescherming is alleen nodig als je te maken hebt met gravel e.d., dus op de freecross is het aan te raden, maar voor wat rondbeuken in the local woods is het zeker niet nodig.
Bodyarmour gebruik ik alleen als de baan erg gevaarlijk wordt (steil, veel rotsen), als het heel hard gaat (dh wedstrijden) of bij first try's van lompe dingen (roadgaps e.d.).