Wat voor bescherming raden jullie ons aan? Volledige beenbeschermers, rugprotectors enz?
Moderator:Beheerders
Ligt aan de organisatie, in Amerika denken ze er soms wat anders over bijv.sherlock schreef:... het is niet voor niets verplicht bij bmx)
Een complete pressure suit is voor het freeriden dus niet echt nodig? Om te beginnen wil ik voorlopig eerst losse knie en elleboogbescherming gaan aanschaffen. Natuurlijk ook een helm en handschoenen. Scheenbeschermers weet ik niet of het echt noodzakelijk is.larzveenz schreef:Helemaal eens met sherlock!
Zelf doe rijd ik eigenlijk meestal (95% vd tijd) met alleen nr. 1 tm 3, scheenbescherming is alleen nodig als je gaat dirten en dingen wil proberen waarbij je (hopelijk in de lucht maar soms ook niet) met de voetjes van de pedalen gaat. Je schenen openhalen is nl. nogal pijnlijk
Elleboogbescherming is alleen nodig als je te maken hebt met gravel e.d., dus op de freecross is het aan te raden, maar voor wat rondbeuken in the local woods is het zeker niet nodig.
Bodyarmour gebruik ik alleen als de baan erg gevaarlijk wordt (steil, veel rotsen), als het heel hard gaat (dh wedstrijden) of bij first try's van lompe dingen (roadgaps e.d.).
Maar het hangt er inderdaad ook vanaf wat je zelf fijn vind. Als je jezelf volhangt met bescherming, zal je weinig overkomen, maar heb je het ook f*cking warm en ben je ietwat beperkt in je beweging (waardoor je weer eerder valt). Ik rijd nu ruim 2 jaar en ben er in die tijd achtergekomen dat het bovenstaande voor mij voldoende is om geen verwondingen (op schrammen na natuurlijk) op te lopen.
Ga in ieder geval een goede helm aanschaffen. De rest van de protectie ga ik in een winkel passen. Weet nog niet wat ik wil. Huren vind ik niks. Daar heeft iedereen lekker in zitten zweten. Niks voor mij.daveneef schreef:Het lijkt mij handig om eerst eens wat protektie te gaan huren dat kan namelijk ook in Winterberg.
Ik ben dik 30+ maar zie daarin niet dat ik meer bescherming nodig ben, het is alleen de angst voor het vallen wat je moet overwinnen.
Groeten uit Zwolle
Vies worden ook niet zeker? Ik zou vooral naast de track gaan staan en kijken hoe andere zweten!Butch schreef:Ga in ieder geval een goede helm aanschaffen. De rest van de protectie ga ik in een winkel passen. Weet nog niet wat ik wil. Huren vind ik niks. Daar heeft iedereen lekker in zitten zweten. Niks voor mij.daveneef schreef:Het lijkt mij handig om eerst eens wat protektie te gaan huren dat kan namelijk ook in Winterberg.
Ik ben dik 30+ maar zie daarin niet dat ik meer bescherming nodig ben, het is alleen de angst voor het vallen wat je moet overwinnen.
Groeten uit Zwolle
Wat is dit nou weer voor conclusie???Mrtnrider schreef:Vies worden ook niet zeker? Ik zou vooral naast de track gaan staan en kijken hoe andere zweten!Butch schreef:Ga in ieder geval een goede helm aanschaffen. De rest van de protectie ga ik in een winkel passen. Weet nog niet wat ik wil. Huren vind ik niks. Daar heeft iedereen lekker in zitten zweten. Niks voor mij.daveneef schreef:Het lijkt mij handig om eerst eens wat protektie te gaan huren dat kan namelijk ook in Winterberg.
Groeten uit Zwolle
Jij trekt de conclusie dat ik niet vies wil worden omdat ik geen protectie wil huren. Fout ingeschat. Ik wil gewoon mijn eigen spullen en heb geen enkele behoefte om protectie te huren. Heb overigens wel ervaring met protectie. Niet met biken, daar heb ik nog te weinig ervaring in, wel met flyboarden. Ook met flyboarden wordt je viesMrtnrider schreef:Je begint met fietsen, niks mis mee, cool zelfs.
Je vraagt dingen over protectie, niks mis mee, slim zelfs.
Je hebt 0 ervaring met proctectie huren, je zeurt over vies worden, maar je kunt wel al conclusies trekken?
Sterk van je, niet lullig bedoeld, maar ga eerst eens proberen en dan pas conclusies trekken
ik had een 661 medium.. die was idd vervelend..cyberhawk schreef:als je geen gekke tricks uit je mouw schud belemmert een goed passende suit je niet in je bewegings vrijheid..
Ja dit klopt! maar.......Trekrules schreef:@Mrtnrider: de nieuwe core saver is speciaal gemaakt voor de leatt,je kan de backplate van de ruggengraat bescherming eraf klikken.Dit maakt het erg leatt brace vriendelijk.
http://www.sixsixone.com/Catalog_661Bik ... eea677d5b0