Erikje schreef:
[Elevation12,000 schreef:
Begrijp me niet verkeerd; ik heb echt respect voor het merk met de ster. De laatste jaren zijn er daar alleen wat keuzen gemaakt waardoor ze mij alleen geen nwe meer zullen verkopen.
Jij gaat voortaan alleen nog maar voor jong gebruikt?
Erikje
ff rap door de Merceds historie: Voor de oorlog echt heel veel moois als de SS(K) en 540. Na de oorlog focus op massaproductie net als bv Alfa. Tot de generatie van de w110/w108/pagode SL krijgt heel veel bij mij de handjes op elkaar. In "73 is daar de w116 S. Geweldige wagen die zelfs auto van het jaar wordt (een S die auto vh jaar wordt!!). Esthetish jammer genoeg niet zo"n hoogvlieger als zijn voorlopers en dat ze vaak in div pasteltintjes en mosterdgeel ed komen werkt ook niet mee. De w123 is eigenlijk hetzelfde verhaal. Eind "79 een nwe S (w126). Goed gebouwd en zondermeer fraaier dan dan zijn voorloper. Begint dus wegenbelastingvrij te geraken! 1982: w201/190. De originele "babybenz". Een limo op 4,5m ontwerpen valt niet mee. Hetzelfde zie ik bij de latere C"s. De extreme "wig" vd laatste maakt het er voor mij niet beter op. 1984: w124. De coupe"s en cabrio"s vind ik gewoon bijzonder geslaagd. Een mooie T zou een leuke auto voor de biker kunnen zijn. Ik heb wel een voorkeur voor de versie"s met chromen radiatorgrille en oranje clignoteurs. In 91 de volgens velen laatste Merc; de w196 S. Een mastadont, zeker geen frele schoonheid. Met de tweede versie begon Mercedes zich ervoor te schamen, dus ik verkies de eerste. Zeg de 95er E luidt de nwe periode in. Grappige dubbele koplampen die eigenlijk ook weer worden gezien als een gimmick. Verder een onduidelijk lijnenspel. Heden staat MB niet best in statistieken vanwege storing, maar ver hiervoor kon je aan de E al zien dat Mercedes zijn suprematie qua bouwkwaliteit liet varen. De ML, niet ver daarna, zette deze lijn voort. De VS is een grote markt en Amerikanen boeien een paneeltje uit het verkeerde materiaal gewoon niet zo.
Het eerste wat ik van de nwe S heb gezien lijkt weer veelbelovend. Of ik hem mooi vind is weer een ander vehaal, daarvoor moet ik hem toch echt eens in het echt gezien hebben.
Hoe het ook zij; als ik door mijn catalogie van eind "80er jaren heen blader dan zie ik slechts een paar modellijnen en verbluffend weinig motoropties. Merc zette toen ook maar 550.000 auto"s weg. Heden doen ze meer dan het dubbele. Zondermeer een successtory, alhoewel zo qua successtory ook weer niet aan Bimmer kunnen tippen.