Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo sep 21, 2005 10:54 am

Erikje schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
Begrijp me niet verkeerd; ik heb echt respect voor het merk met de ster. De laatste jaren zijn er daar alleen wat keuzen gemaakt waardoor ze mij alleen geen nwe meer zullen verkopen.

Jij gaat voortaan alleen nog maar voor jong gebruikt?

Erikje

ff rap door de Merceds historie: Voor de oorlog echt heel veel moois als de SS(K) en 540. Na de oorlog focus op massaproductie net als bv Alfa. Tot de generatie van de w110/w108/pagode SL krijgt heel veel bij mij de handjes op elkaar. In "73 is daar de w116 S. Geweldige wagen die zelfs auto van het jaar wordt (een S die auto vh jaar wordt!!). Esthetish jammer genoeg niet zo"n hoogvlieger als zijn voorlopers en dat ze vaak in div pasteltintjes en mosterdgeel ed komen werkt ook niet mee. De w123 is eigenlijk hetzelfde verhaal. Eind "79 een nwe S (w126). Goed gebouwd en zondermeer fraaier dan dan zijn voorloper. Begint dus wegenbelastingvrij te geraken! 1982: w201/190. De originele "babybenz". Een limo op 4,5m ontwerpen valt niet mee. Hetzelfde zie ik bij de latere C"s. De extreme "wig" vd laatste maakt het er voor mij niet beter op. 1984: w124. De coupe"s en cabrio"s vind ik gewoon bijzonder geslaagd. Een mooie T zou een leuke auto voor de biker kunnen zijn. Ik heb wel een voorkeur voor de versie"s met chromen radiatorgrille en oranje clignoteurs. In 91 de volgens velen laatste Merc; de w196 S. Een mastadont, zeker geen frele schoonheid. Met de tweede versie begon Mercedes zich ervoor te schamen, dus ik verkies de eerste. Zeg de 95er E luidt de nwe periode in. Grappige dubbele koplampen die eigenlijk ook weer worden gezien als een gimmick. Verder een onduidelijk lijnenspel. Heden staat MB niet best in statistieken vanwege storing, maar ver hiervoor kon je aan de E al zien dat Mercedes zijn suprematie qua bouwkwaliteit liet varen. De ML, niet ver daarna, zette deze lijn voort. De VS is een grote markt en Amerikanen boeien een paneeltje uit het verkeerde materiaal gewoon niet zo.

Het eerste wat ik van de nwe S heb gezien lijkt weer veelbelovend. Of ik hem mooi vind is weer een ander vehaal, daarvoor moet ik hem toch echt eens in het echt gezien hebben.

Hoe het ook zij; als ik door mijn catalogie van eind "80er jaren heen blader dan zie ik slechts een paar modellijnen en verbluffend weinig motoropties. Merc zette toen ook maar 550.000 auto"s weg. Heden doen ze meer dan het dubbele. Zondermeer een successtory, alhoewel zo qua successtory ook weer niet aan Bimmer kunnen tippen.

Elevation12,000

Re:De terugkeer van de auto van de biker, hoofdstuk 5

Bericht door Elevation12,000 » wo sep 21, 2005 12:43 pm

Pimiento schreef:
In dit geval is anders toch echt beter. Alleen als je die dash van bijvoorbeeld de DB9 ziet, daar kan iedereen en alles een puntje aan zuigen. Zo mooi. Zo kwalitatief hoogwaardig. Zoveel beter dan Mercedes met hun spuuglelijke houtafwerking-ala-Kia. De Vanquish had (toegegeven) nog Mondeo raamschakelaars, maar ik kan kan alleen maar hopen dat de Vantage net zo mooi wordt vanbinnen als een DB9. :o

Ow ja vanbuiten is ie natuurlijk ook skitterend!

Ik houd het toch echt op anders. Beiden hebben hun kwaliteiten. De liefhebbers voor de nwe lijken iig wel in grotere getalen te zijn, want AM verkoopt heel veel meer dan pakweg 10, 15 jaar geleden. AM oude stijl enthousiasts zijn misschien nog verstokter.

Het hout in mijn vader"s Mercedes was een stukje fineer over metaal met een transparante laagje eroverheen. Volgens mij is dat nog steeds zo, maar pin me er niet op vast. Kia hout is plastic met een motiefje.

Een Vanquish is al van onder Ford. De DB7 zelfs al. Dit zou eerst de nwe xjs worden, maar voor de Jag badge werd hij te duur.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo sep 21, 2005 3:42 pm

Wat nou Oostblok auto?!:

Opslaan als/streaming: http://www.a5.hu/video/logans2000.wmv

(Het véél betere bochten werk!)

Afbeelding

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo sep 21, 2005 4:30 pm

Haha, Dacia Logan Rally bak! ???

Erikje

Bericht door Erikje » wo sep 21, 2005 5:29 pm

Elevation12,000 schreef:
[
Erikje schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
Begrijp me niet verkeerd; ik heb echt respect voor het merk met de ster. De laatste jaren zijn er daar alleen wat keuzen gemaakt waardoor ze mij alleen geen nwe meer zullen verkopen.

Jij gaat voortaan alleen nog maar voor jong gebruikt?

Erikje

ff rap door de Merceds historie: blablabla :-*

Ik bedoelde dus, jij hebt nog nooit een nieuwe Ster gekocht....

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » wo sep 21, 2005 5:40 pm

Mathijs schreef:

Idd, volgens het nieuwe Super 2000 regelement.

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo sep 21, 2005 6:16 pm

Aah.

Nog mooie plaatjes kunnen schieten bij de Golden Tullip btw?? Ben er vrijdagavond nog geweest.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo sep 21, 2005 6:22 pm

T.B.F.K.A.N. schreef:
[
Mathijs schreef:

Idd, volgens het nieuwe Super 2000 regelement.

klopt!

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo sep 21, 2005 7:09 pm

Elevation12,000 schreef:
ff rap door de Merceds historie: Voor de oorlog echt heel veel moois als de SS(K) en 540. Na de oorlog focus op massaproductie net als bv Alfa. Tot de generatie van de w110/w108/pagode SL krijgt heel veel bij mij de handjes op elkaar. In "73 is daar de w116 S. Geweldige wagen die zelfs auto van het jaar wordt (een S die auto vh jaar wordt!!). Esthetish jammer genoeg niet zo"n hoogvlieger als zijn voorlopers en dat ze vaak in div pasteltintjes en mosterdgeel ed komen werkt ook niet mee.

Die kleuren waren in de mode en ...... de Porsche 928 is ook eens Auto v/h Jaar geweest :)

[
Elevation12,000 schreef:
1982: w201/190. De originele "babybenz". Een limo op 4,5m ontwerpen valt niet mee.

Blijft een superauto. Ik heb drie 190D"s gereden en reed vorig jaar nog in een "90 190E 2.0 (ongeveer 216.000 kms). Geweldig, wat rijden die dingen fijn!

[
Elevation12,000 schreef:
Een mooie T zou een leuke auto voor de biker kunnen zijn. Ik heb wel een voorkeur voor de versie"s met chromen radiatorgrille en oranje clignoteurs.

Ahem ..... chromen grille hadden ze allemaal, in 1991 kwamen de witte clignoteurs (met de overgang naar "E-klasse").

[
Elevation12,000 schreef:
In 91 de volgens velen laatste Merc; de w196 S. Een mastadont, zeker geen frele schoonheid. Met de tweede versie begon Mercedes zich ervoor te schamen, dus ik verkies de eerste.
Het eerste wat ik van de nwe S heb gezien lijkt weer veelbelovend. Of ik hem mooi vind is weer een ander vehaal, daarvoor moet ik hem toch echt eens in het echt gezien hebben.

Even muggenziften: het was de W140, niet de W196. Die nieuwe S heb ik afgelopen vrijdag in 8-voud op een trailer gezien. Maar die reed de andere kant op (op de snelweg) dus een duidelijk oordeel heb ik ook nog niet. Die uitgebouwde wielkasten (beetje Ford Focus, maar vooruit ..... ) zouden wel eens heel stoer kunnen staan. In elk geval lijkt de nieuwste S weer iets van het trotse te hebben dat bij een S hoort. De vorige vond ik te lief, te terughoudend.
Elevation12,000 schreef:
Hoe het ook zij; als ik door mijn catalogie van eind "80er jaren heen blader dan zie ik slechts een paar modellijnen en verbluffend weinig motoropties. Merc zette toen ook maar 550.000 auto"s weg. Heden doen ze meer dan het dubbele. Zondermeer een successtory, alhoewel zo qua successtory ook weer niet aan Bimmer kunnen tippen.

Dat laatste is deels geluk, deels wijsheid. Ze zijn op tijd uit het vreselijke Rover-avontuur gestapt en roepen nu blij dat ze het zo goed doen (en dat ís ook zo). Maar ze zijn wel ooit aan Rover begonnen en dat was iets wat door insiders altijd als een rare beslissing is gezien.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo sep 21, 2005 7:40 pm

Tja, ik vind dat de Mercedessen nog altijd het zelfde uitstralen: Patserig en vulgair. Maar zoals gezegt dat vind ik. Daarbij vind ik hun huidige design strategie ook 3 keer niks. Ik zie liever een Audi, wat subtieler, sportiever en naar mijn mening een beter imago.

Afbeelding

Vind ik véél mooier, techniek is zeker vergelijkbaar en in Avant uitvoering zeker zo praktisch voor de biker.

[/droommode]

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo sep 21, 2005 8:12 pm

Xircuit schreef:
Tja, ik vind dat de Mercedessen nog altijd het zelfde uitstralen: Patserig en vulgair. Maar zoals gezegt dat vind ik. Daarbij vind ik hun huidige design strategie ook 3 keer niks. Ik zie liever een Audi, wat subtieler, sportiever en naar mijn mening een beter imago.

Afbeelding

Vind ik véél mooier, techniek is zeker vergelijkbaar en in Avant uitvoering zeker zo praktisch voor de biker.
[/droommode]

Hihi, een Avant praktisch voor de biker? Moet je wel het hoogpolig tapijt afdekken vanwege de rotzooi :). En over dat design: smaken verschillen uiteraard en Audi denkt hier beslist grondig en goed over na. Persoonlijk echter vind ik juist de recente grille (die ook op de A6 van jouw droomplaatje zit) een toonbeeld van het brallerige "laat me er langs want ik heb een dikke auto" waar MB altijd van wordt beschuldigd. Maar ja, dat is ook maar een mening :P

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo sep 21, 2005 8:24 pm

Sven

Bericht door Sven » do sep 22, 2005 8:51 am

Asjeblieft zeg... Ik denk dat dit wel ff genoeg geleuter is over de geschiedenis van Mercedes.

Afbeelding

Afbeelding

Pimiento

Bericht door Pimiento » do sep 22, 2005 10:07 am

Ach kijk! Een Opel Frontera!~

GM is mijninziens ERG fout bezig. Vooral de nieuwe frontera/9-7/GMC meuk is echt minder. Denk niet dat bijvoorbeeld de Saab enhousiasteling dit slikt. Waarschijnlijk dat daarom die 9-7 ook alleen in de VS verkocht wordt.

Kijk je kunt veel beweren over GM, maar erg origineel zijn ze niet. Dat Badging komt mij en vele anderen echt de strot uit.

@elevation: Nog ff over dat hout ;), volgens mij is het zelfs solide hout wat er in de AMG versies zit. En Kia is idd plastic. Maar het lijkt op ekaar, want het glimt...Neem nu bihvoorbeeld AM. Die hebben mat hout.
MMMMmmm, mat hout :P!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do sep 22, 2005 10:11 am

Hij komt wel..... hij komt niet.... hij komt wel.... hij komt definitief niet.... en daar is ie dan, de SAAB 9-7x. Vanaf nov bij de dealer voor e64.990 voor de 4.2i en e68.990 voor de 5.3i v8.

Tahoe. Ik had van Lutz/GM al in pers vernomen dat de finishing en fitting van met name Am. GM interieurs naar een hoger plan moest. Bij de nwe Tahoe kan je al zien dat er al een slag gemaakt is:

Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do sep 22, 2005 11:24 am

Pimiento schreef:
Ach kijk! Een Opel Frontera!~

GM is mijninziens ERG fout bezig. Vooral de nieuwe frontera/9-7/GMC meuk is echt minder. Denk niet dat bijvoorbeeld de Saab enhousiasteling dit slikt. Waarschijnlijk dat daarom die 9-7 ook alleen in de VS verkocht wordt.

Kijk je kunt veel beweren over GM, maar erg origineel zijn ze niet. Dat Badging komt mij en vele anderen echt de strot uit.

@elevation: Nog ff over dat hout ;), volgens mij is het zelfs solide hout wat er in de AMG versies zit. En Kia is idd plastic. Maar het lijkt op ekaar, want het glimt...Neem nu bihvoorbeeld AM. Die hebben mat hout.
MMMMmmm, mat hout :P!

Ik ken een SAAB enthousiasteling vanuit mijn vrij directe omgeving ;D Of ik het het slik? Zal wel moeten. Ik houd zelfs nog meer mijn hart vast voor de 9-6x op basis vd Tribeca. Dat korte neusje en het tochwat MPV profiel maken het meer een soccermom auto dan een auto die uitstraalt een lekkere rijdersauto te zijn. Voor die 9-6x geld echter hetzelfde als wat voor de 9-7x gold; komt wel... komt niet... komt wel...etc.

Het is vrijwel zeker dat men in toekomst techniek zal blijven delen, maar deze doorzichtige manier van badge engineering is denk echt tijdelijk.

Hout. De impressie met nep van doen te hebben is iets wat ook wel eens gezegd wordt van Lexus leer dat als door een machine netjes in de plooi gelegd is. Ik heb trouwens nog een SEC (coupe vd S) folder uit de tachtiger jaren waarin je een vakman bezig ziet met een stuk massief hout. Mercedes showmodel van een paar jaar geleden kwam met marmer ipv hout. Zelfs hier was sprake van fineer. Ik heb me laten vertelen dat de drielagen methode ingevoerd is vanwege betere crashwaarden. Als AMG met massief levert dan zou ik voor geborsteld alu of carbon kiezen.... of een harnas aantrekken ;D

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do sep 22, 2005 2:34 pm

Afbeelding

Afbeelding

(y)

Sven

Bericht door Sven » do sep 22, 2005 2:37 pm

Afbeelding

De nieuwe is echt poeplelijk.

Trouwens, heb de passat Station nog niet eens gezien, en de Abt-versie begint al te lopen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do sep 22, 2005 2:40 pm

Afbeelding

Sven

Bericht door Sven » do sep 22, 2005 2:49 pm

Tis dat ik mijn berichten niet kan editten... Wauw.. :-[

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do sep 22, 2005 3:35 pm

hmm toch prodrive maar eens bellen :o ;D

Pimiento

Bericht door Pimiento » do sep 22, 2005 3:44 pm

Hmm welke Impreza was wel "mooi" dan? Ze zijn allemaal maar zozo, maar wel allemaal bruut. (Ja, ook die met ronde lampen).

@Elevation: Ik heb met je te doen (echt waar!) :"(

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » do sep 22, 2005 5:32 pm

Downhillbillie

Bericht door Downhillbillie » do sep 22, 2005 6:29 pm

Driebergen ??? MB nederland ???

Kennen wij elkaar dan niet ?

Heb nog een tijdje voor het MB-dealerteam gewerkt ( teberius tuning)
voor de koni top 2000 serie op Z"voort, Langenberg broers, Arthur van dedem
en dat soort boeven.... Ben daarna op de iva gestrand..... Zou eigenlijk naar
affalterbach vertrekken om voor Gunther Mangold ( chef AMG) te werken binnen de DTM, alleen jammer dat dat toen het laatste seizoen bleek......

Billie

Downhillbillie

Bericht door Downhillbillie » do sep 22, 2005 6:33 pm

[quote="D"n Helle"]

Afbeelding
[/quote]

Niewe Landwind??? Da"s snel.... ziet er wel wat veiliger uit..... :P

Gesloten