Ventana El Rey 2009 29er

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo apr 03, 2011 3:37 pm

is niet veel idd.

Maar die kras (op een scheur lijkend) naast de las lijkt mij erger.

memento-mori

Bericht door memento-mori » zo apr 03, 2011 4:04 pm

Dit lijkt mij de lijn van de beschermsticker. :)

Kinky kleurtje, I like...

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo apr 03, 2011 4:09 pm

Dat is idd een bescherm sticker.

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo apr 03, 2011 7:19 pm

Volgens mij is het inderdaad mooi dat gunsmoke met oranje. Hoe staat het met die witte lefty?

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr apr 08, 2011 9:46 pm

Ik heb weer wat spulletjes binnen. De naaf is alweer bij de LBS om er een wiel van te maken.

Lefty adapter:
Afbeelding

Lefty voornaaf, 125g met boutjes en lockring:
Afbeelding

Toch nog een keertje de kleurcombi. Dit keer komt de kleur best overeen.
Afbeelding

Achterwiel schoon gemaakt.
Afbeelding

Bracket en cranks gemonteerd.
Afbeelding

Afbeelding

Lefty erin.
Afbeelding

Zo ver ben ik nu:
Afbeelding

Wat nog te doen:
- Wachten op voorwiel.
- Remleiding achter vervangen + ontluchten.
- Stuurbuis afzagen en starnut erin slaan.
- Piekeren of ik 2x10, 1x10, 1x9 wil rijden. Eea heeft invloed op welke cassette ik moet kopen. En of ik nog een andere achter derrie en schifters moet kopen. Kan duur worden :)
- Ketting erop.
- Cassette erop.
- Alles afstellen.
- Proefrijden.

Sven

Bericht door Sven » za apr 09, 2011 8:11 am

Oeh... Gaaf.
Nog altijd niet overtuigd van het witte van de lefty, maar er zit nog geen wiel in.. Kan nog veranderen dus.

Welke derrie heb je er nu opzitten? 2x10 zou wel mooi zijn, denk ik. Gelijk ook een prijzige aangelegenheid ;)

zonoskar

Bericht door zonoskar » za apr 09, 2011 9:32 pm

Ben vandaag top geholpen door mijn LBS. Ze hebben ongeveer a la minute mijn voorwiel gemaakt. Dus ik heb de fiets kunnen afmaken. Ik heb ook meteen de knoop doorgehakt over de aandrijving. Aangezien XX toch best wel duur is, heb ik besloten voor een 2x9 aandrijflijn, voor nu. Dat kwam mede door de oranje SRAM X0 cassette die mijn LBS nog had liggen. Past super bij de fiets. Ik vind de witte lefty niet lelijk staan.

Cassette:
Afbeelding

In het wiel:
Afbeelding

En zo is ie dan af:
Afbeelding

Afbeelding

Wat close-ups
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om het af te leren:
Afbeelding

Afbeelding

Morgen eens kijken of ie lekker fietst. Vandaag op weg naar het veldje voor de foto's reed ie best aardig. De achtervering deint wel een beetje, maar met de demper op pro-pedal standje 1 maakt daar korte metten mee. Ik merkte wel dat met losse handen fietsen lastig is. De fiets trekt naar rechts, dus moet ik best wel wat naar links gaan hangen. Ik weet nog niet waar het aan ligt. Misschien is het frame krom, misschien ligt het wel aan de lefty, of misschien drukken de kabels van de derailleur tegen de vork. Ik moet het nog uitzoeken.

JeroenK

Bericht door JeroenK » za apr 09, 2011 9:55 pm

Check ook of je velgen goed gecentreerd zijn.

Even hardop denken: Lak die achterbrug wit, gooi er matching zadelpen, stuur en stuurpen spul op!

zonoskar

Bericht door zonoskar » za apr 09, 2011 10:44 pm

Achterbrug wordt misschien oranje. Of het blijft polished, mij lijkt een witte achterbrug niet mooi. Stuur/zadelpen zooi wordt tzt nog vervangen. Ik moet alleen eerst weer wat sparen. Dit fietst ook wel :)

Velgen laat ik checken door de LBS, goed idee.

Trekrules

Bericht door Trekrules » za apr 09, 2011 11:06 pm

Zwarte achterbrug lijkt mij mooier imho

nut-case

Bericht door nut-case » zo apr 10, 2011 12:40 am

zo houden
echt een pracht ding geworden:)
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo apr 10, 2011 8:07 am

Ploatje!!!

Have fun vandaag!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo apr 10, 2011 2:28 pm

Ziet er goed uit Dennis!

Sven

Bericht door Sven » ma apr 11, 2011 8:21 am

Optisch te gek. Ik begin m'n statement over de witte lefty af te zwakken, niets mis mee.

Als je gaat sparen voor zadel/zadelpen/stuur: ik vind de set-back van de zadelpen nu het optisch-perfecte plaatje verstoren, maar ach-wat, als het goed fietst!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma apr 11, 2011 8:42 am

Nice Dennis,

Erg mooi, nice vids trouwens ook van die toertochten op je Kona op Vimeo!
Wel eens met Sven, maar dat is mierenneuken!

Rinse
Whoop Whoop!

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 11, 2011 8:48 am

Ik vind het ook wel wat hebben die witte lefty. Iig niet lelijk. Zadelpen/Stuur worden ws van Syntace. Jammer dat Raceface over de kop is, want hun zadelpennen vind ik nog altijd de mooiste. En ook al heb ik geen problemen met de pen in mijn Titus, ik ga het toch echt niet riskeren.

Zondag wezen fietsen. Ik had wat teveel hooi op de vork genomen (lees, 80Km gefietst, echter maar voor 60Km brandstof in de benen) maar de fiets doet het goed. Wat kleine dingen tegen gekomen die niet echt storen. De vering achter bobt wat op het vlakke, maar is daardoor wel super actief in het veld. Pro-pedal helpt tegen bobben op de weg, dus dat is niet erg. Al zit de hendel wel ver weg. De fiets is heel wendbaar, een beetje te eigenlijk maar niet vervelend. De Lefty moet echt een cm langer worden. Ik had de fiets gewogen en kwam op 12.3 Kg uit, maar dat gewicht voel je helemaal niet als je onderweg bent. Verder, lockout op de vork heeft geen nut. Gebruik ik toch niet. Je voelt heel goed dat de Lefty lekker soepel blijft, ook al rem je. Zeer fijne vork. De fiets heeft vleugels op los zand, niet normaal. Op een of andere manier verlies je geen snelheid en kun je gewoon je lijn aanhouden. Bochtjes draaien gaat ook perfect. Al miste ik soms in snelle bochten de beste lijn, het lijkt alsof de fiets iets later reageert dan ik verwacht. Moet ik nog nader onderzoeken. Misschien komt het door de iets te korte vork, al zou ik dan verwachten dat ie dan te snel stuurt. Kan ook aan de 'zware' wielen liggen, dan moet ik daar aan wennen. Ik had overigens een beetje hetzelfde met de Kona, maar dat weet ik aan de starre voorvork.

Dingen die tegenvielen:
- De SLX voorderailleur schakelt niet goed. Op het midden (kleine) blad schraapt de ketting ergens tegenaan, en schakelen naar het grote blad gooit de ketting heel makkelijk over het blad heen. Dit terwijl de ketting heel lichtjes schraapt als ik groot/klein rijdt (zwaarste versnelling), dus de derailleur kan niet verder naar binnen staan anders schraapt ie nog harder. Moet ik even door de LBS laten kijken, want volgens hun kon deze derrie op een 2-speed voorkant. Zal wel aan de rapid fire schakel hendels liggen (is 3 speed).
- De overbrenging is voor een 29er niet optimaal. Ik heb 42/28T bladen voor en ik reed of te zwaar, of te licht. Niet echt een versnelling waarin ik lekker reed. Ik moet nof even uitzoeken of de kleinere bladen set (39/26T) een betere overbrenging opleveren.
- Propedal hendel zit wat ver weg, al kan ie niet dichterbij zitten.
- Tijdens het fietsen moet je niet naar beneden kijken, dat oranje is zoo oogverblindend mooi :)

Ik moet de GPS data nog bekijken, maar gelet op de gemiddelde snelheid van het stuk dat ik een paar weken geleden met mijn Titus gereden heb, is de Ventana net zo snel als de Titus. En dat met 1.3Kg meer op de weegschaal en een parcours wat veel stoffiger was dan toen ik met de Titus reed. Alleen jammer dat mijn benen halverwege het rondje Luijksgestel ermee ophielden. Meer trainen dus :)

Ik heb nog een hele zooi foto's geschoten in de zon. Ik zal er vanavond een paar plaatsen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 11, 2011 9:25 am

Afbeelding

vanuit welke hoek is deze gemaakt? Want voor mijn gevoel staat alles scheef.

Wel een dikke fiets. Ventana's zijn erg mooi en die lefty staat er netjes in. Wil ik ook..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 11, 2011 11:33 am

Het lijkt op de foto, maar ik kan het mis hebben want het is nogal niet closeup, dat het een 63-66 graden derailleur is. Lekker goedkoop, maar niet altijd efficient....

JJ

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 11, 2011 11:53 am

@didadunlop: Alles is recht hoor. De foto is onder een kleine hoek gemaakt.

@JJ: Het is een 'gewone' SLX derailleur van de 10 speed lijn. Zijn daar nog verschillende versies van?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma apr 11, 2011 12:19 pm

Je hebt daar idd versies in. aan de binnenkant van de binnenplaat van de kooi kan 63-66 staan, dan heb je een derailleur voor een ztibuis met kleine hoek.

JJ

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » ma apr 11, 2011 12:25 pm

:o Ben helemaal nog niet gewend aan die 29ers, maar deze is echt supermooi qua lijnen, enkel een witte stuurpen en dito stuurtje en hij is in mijn ogen helemaal af, erg mooi dat mattige oranje btw..

zonoskar

Bericht door zonoskar » ma apr 11, 2011 7:04 pm

Dan doe ik maar nog een lading foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smuss

Bericht door Smuss » ma apr 11, 2011 7:47 pm

Supervet dennis!!!!! Ook mooi groen gras op de Weebosch :) Rondje eersel + luyksgestel?

Gr,

Pieter

A.-W.

Bericht door A.-W. » ma apr 11, 2011 8:42 pm

strakke fiets hoor.

ff een vraag, rijdt dat nu niet heel anders met z'n voorvork of merk je er niks van?

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » ma apr 11, 2011 9:36 pm

Dikke fiets Zonos!

Je liet eerder een foto zien met weinig ruimte van je crank bij de chainstay. Hoe is dit in de praktijk?
Je gaf ook aan dat je wat last had van het trekken van de fiets. Dit kan idd komen door de kabels die tussen frame en vork lopen, daar heb ik ook wat mee zitten stoeien. Eigenlijk apart dat dat zoveel invloed kan hebben.

Plaats reactie