TPG/Sabma

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Enduro
TPG/Sabma

Bericht door Enduro » di jun 10, 2003 9:55 pm

Ongeveer 4 weken geleden mijn Fox Float achterdemper naar Sabma in België opgestuurd, want hij was kapot. Na een week eens mailen naar Sabma hoe het met mijn demper is. "Wij weten niets van een Fox Float achterdemper af." Shit! "Maar ik heb nog twee pakketjes op het postkantoor liggen, misschien dat hij daar bij zit..." OK. Week erna weer tring-tring naar Sabma: "Nee, hij zat er niet bij, hoe kan dit nu, dit hebben we nu nog nooit meegemaakt. Enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij de post." Zo gezegd, zo gedaan. Ik rijd me aars eraf naar het postkantoor in the big city (op dinsdag is dat hier dicht...) "Ja, dan moet je dit nummer bellen." Thuis dat nummer bellen: "Ja, we sturen een formulier op naar u, en als wij dat weer ingevuld ontvangen, stellen we een uitgebreid onderzoek in." Op het formulier zet ik ook dat het dingetje wel mooi een waarde heeft van 370 euro! (nieuwprijs) Geadresseerde is er in Arial 36 opgeplakt, daar zal het niet aan liggen... Pakketje is met priority verstuurd, blablabla, alle details ingevuld, formulier opgestuurd en nu is er weer een week voorbij...

Ergste van dit alles: Ik kan zo niet biken! Mensen zijn hier hun MTB"s aan mij aan het uitlenen, anders houd ik het niet!

Waar zijn we mee bezig, TPG Post?

Plons

Re:TPG

Bericht door Plons » wo jun 11, 2003 6:52 am

Hou vooral Sabma maar in de gaten, want die ontvangt dikwijls niks...

Mijn vork lag er al weken, toen er voor gebeld werd zei hij doodleuk dat hij er nog niet aan begonnen was.

Sabma = ne italiaanse waal : your worst case scenario.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 11, 2003 8:37 am

vergelijkbare shit gehad met Shock Therapy

"Wir haben deine dapfer nicht"
5 seconden stilte
en dan wast twaalf beaufort tegen die mannen. Ik ben in heel mijn leven misschien drie keer zo kwaad geweest. onder t motto: ge kunt maken dat ge hem vandaag gevonden hebt of t is poppenkast (voor de duidelijkheid i"m not talking jan klaassen)
10 minuutjes erna een héééél klein stemmeke: "was dat ne Fox RC uit belgie ..."

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo jun 11, 2003 8:50 am

daarom verstuur ik dus niet met TPG maar ben ik klant bij alle andere aanbieders... DHL UPS TNT

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo jun 11, 2003 10:01 am

ik hbe zo ook mijn boxxer een maand kwijtgeweest, dan tracking nr doorgebeld, hij lag in bxxl, op het depot voor zo niet vzerzonden pakketen

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » wo jun 11, 2003 10:15 am

KoeniE schreef:
daarom verstuur ik dus niet met TPG maar ben ik klant bij alle andere aanbieders... DHL UPS TNT

TNT is TPG.. ::)

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo jun 11, 2003 10:58 am

hij heeft het over TPG post en niet over TNT beide idd wel van het zelfde Tnt Post Groep maar er zt wel erg veel verschil tussen !

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » wo jun 11, 2003 11:31 am

De belgische post is idd extreem slecht ... maar goed als je ziet in welke sociale klasse zij tegenwoordig hun personeel moeten halen. ::)

Vooral geen stikkers als breekbaar ofzo erop ... dan is het geheid verdwenen.

Gingen de hollanders de belgische post niet overnemen trouwens ?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 11, 2003 12:21 pm

BattleSickO schreef:
De belgische post is idd extreem slecht ... maar goed als je ziet in welke sociale klasse zij tegenwoordig hun personeel moeten halen. ::)

Dan gaat t pas echt proper worden.
Gelukkig is er al email. De rest breng ik dan nog liever te voet

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo jun 11, 2003 12:45 pm

maar wielen ofzo kunde nie per iemeel versturen, en dan zijde direct 50eur kwijt , om dan pas 3 weken later aan te komen, da s*kkels van de post in belgiË

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo jun 11, 2003 6:10 pm

BattleSickO schreef:

Neej niet dat ik weet. Maar met de TPG gaat het ook slechter worden, zeker nu ze de salarissen op het minimumloon hebben gezet (en wie wil er nu post rondbrengen voor nog geen 8 euro per uur? Juist, die ja). gelukkig houden de oude postbodes hun oude salaris (ik dus ook), maar alle nieuwe mensen krijgen niet meer dan minimumloon. slechte zaak, bezuinigen op personeel denk?

Enduro

Bericht door Enduro » wo jun 11, 2003 6:14 pm

Ik heb ook te snel gehandeld: Had hem naar Tim Flooks moeten sturen, sneller, goedkoper en beter lijkt mij...

Maar het kan dus ook gewoon zijn dat Sabma hem wel heeft, maar niets doet? Leuk!

Zit nu wel met of ik een nieuwe demper moet gaan opzoeken...

Enduro

Bericht door Enduro » wo jun 11, 2003 6:17 pm

BF goes Hawajan schreef:
"Wir haben deine dapfer nicht"
5 seconden stilte
en dan wast twaalf beaufort tegen die mannen. Ik ben in heel mijn leven misschien drie keer zo kwaad geweest. onder t motto: ge kunt maken dat ge hem vandaag gevonden hebt of t is poppenkast (voor de duidelijkheid i"m not talking jan klaassen)
10 minuutjes erna een héééél klein stemmeke: "was dat ne Fox RC uit belgie ..."

Amai, ze hebben dus echt gewoon gelogen. Als dat zo gebeurt, ben je nergens meer en kun je eigenlijk niets vertrouwd opsturen...

bikertek

Bericht door bikertek » vr jun 13, 2003 12:12 am

KoeniE schreef:
hij heeft het over TPG post en niet over TNT beide idd wel van het zelfde Tnt Post Groep maar er zt wel erg veel verschil tussen !

Fout, als het toevallig zo uitkomt worden die dingen door elkaar bezorgd of opgehaald.

KoeniE

Re:TPG/Sabma

Bericht door KoeniE » vr jun 13, 2003 12:17 am

maar ik krijg bij het postkantoor geen briefje met een tracking nummer

TheDick

Bericht door TheDick » vr jun 13, 2003 8:39 am

TNT
DHL

Beide onderdeel TPG

In de tijd dat ik koerierswerk deed, heel heel heel lang geleden bij TNT Hoofddorp was het al 1 pot nat.

TNT heeft echter wel de beste gold service ter wereld. gegarandeerd binnen heel Europa voor 09:30u bezorgd. Al moet er iemand met een envelop in zijn binnenzak op het vliegtuig.

Ik heb hele nare ervaringen met UPS hier in Utrecht e.o. Echt HELE nare, met incasso bureau"s e.d.....................GRRRRRRRRRRRRR.

E

bikertek

Bericht door bikertek » vr jun 13, 2003 10:41 am

KoeniE schreef:
maar ik krijg bij het postkantoor geen briefje met een tracking nummer

Dan moet je er misschien naar vragen?

Het is gewoon het nummer op het verzendbewijs (begint meestal met 3S...)

http://www.tpgpost.nl/online_diensten/track_trace.html

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr jun 13, 2003 2:00 pm

bikertek schreef:
[
KoeniE schreef:

Fout, als het toevallig zo uitkomt worden die dingen door elkaar bezorgd of opgehaald.

Ik heb het in 5 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ik iets voor TNT mee moest nemen om te bezorgen. :? En dat er af en toe een foutje gemaakt wordt is niet zo raar, tis immers mensenwerk.

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » vr jun 13, 2003 4:31 pm

ene maat van mij had TT-kaarten besteld een maand geleden,
blijkt vorige week dat ze niet eens zijn aangekomen
1e keer dat die belde zeiden ze dat ze die kaarten 3 dagen geleden hadden opgestuurd
en de dag daarna zeiden ze dat ze 3 weken geleden waren opgestuurd,
maar daar hebben ze dus nu een onderzoek over ingesteld, waarschijnlijk heeft een postbode ze in eigen zak gestoken
kijk das pas lekker >:(

cHoc

Bericht door cHoc » vr jun 13, 2003 5:47 pm

dobbel o -zero schreef:
ene maat van mij had TT-kaarten besteld een maand geleden,
blijkt vorige week dat ze niet eens zijn aangekomen
1e keer dat die belde zeiden ze dat ze die kaarten 3 dagen geleden hadden opgestuurd
en de dag daarna zeiden ze dat ze 3 weken geleden waren opgestuurd,
maar daar hebben ze dus nu een onderzoek over ingesteld, waarschijnlijk heeft een postbode ze in eigen zak gestoken
kijk das pas lekker >:(

daar zit ik nu waarschijnlijk ook mee nu, een pakketje is voorzover TNT weet niet afgelevert aan hun, maar heb wel een track-trace
en ie geeft aan niks ontvangen.
leuk voor zo"n pakketje van E180 :?

bikertek

Bericht door bikertek » za jun 14, 2003 8:04 am

Pimiento schreef:
[
bikertek schreef:
[
KoeniE schreef:

Ik heb het in 5 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ik iets voor TNT mee moest nemen om te bezorgen. :? En dat er af en toe een foutje gemaakt wordt is niet zo raar, tis immers mensenwerk.

Ben jij chauffeur dan? Ik neem regelmatig TNT enveloppen mee bij bedrijven...

Pimiento

Bericht door Pimiento » za jun 14, 2003 2:59 pm

Heb ik wel een tijd gedaan ja , maar alleen op zaterdag, nog nooit TNT stukken meegekregen. Niet dat ik er heel erg op gelet heb of zo, maar is me nooit opgevallen :?

Plaats reactie