Re: spuiters

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma apr 22, 2002 10:57 am

Sorry Ruud... dacht dat je geinteresseerd was in een spuitjob...

Boys, no matter what makes you tick, geen vieze voorstellen hier he  ;)

<OO>

Bericht door <OO> » ma apr 22, 2002 11:04 am

Boys, no matter what makes you tick, geen vieze voorstellen hier he  ;)

Daar had ik me al aan verwacht...

Gast

Bericht door Gast » ma apr 22, 2002 12:21 pm

Daar had ik me al aan verwacht...

Beetje voorspelbaar wassie wel hè ;)

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » do apr 25, 2002 1:24 pm

Enkele vraagjes, als je frame reeds gepoedercoat is, kan je dit dan laten opnieuw poedercoaten in een andere kleur???
Indien nee, kan je het dan laten herlakken.
Is poedercoat mat of kan dit ook blinken zijn zoals je een laagje vernis over lak doet???

Thx

Gast

Bericht door Gast » vr apr 26, 2002 7:53 am

Enkele vraagjes, als je frame reeds gepoedercoat is, kan je dit dan laten opnieuw poedercoaten in een andere kleur???
Indien nee, kan je het dan laten herlakken.
Is poedercoat mat of kan dit ook blinken zijn zoals je een laagje vernis over lak doet???

Thx

Als je frame word gestraald --> dat kan (niet 100x keer laten doen, ben je je frame kwijt &nbsp;;D )
Lakken, kan altijd, als je maar goed schuurd :)
Poedercoat kan mat & glans, maar niet zo mat als Cannondla eheeft (voor zover ik weet).

Correct me if I"m wrong...

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » vr apr 26, 2002 8:14 am

Ik denk dat ik mijn Jr T nog eens laat bewerken...

MOet ie dus helemaal uit elkaar...

Dan moet d epoten zwart worden..eerst zandstralen dan poedercoaten? Of laten lakken?

Bruggen moeten zwart geanodisserd worden...Waar kan dat ? wat kost het?

Waar moet ik nog meer aan denken?

Gast

Bericht door Gast » vr apr 26, 2002 8:17 am

Ik denk dat ik mijn Jr T nog eens laat bewerken...

MOet ie dus helemaal uit elkaar...

Dan moet d epoten zwart worden..eerst zandstralen dan poedercoaten? Of laten lakken?

Bruggen moeten zwart geanodisserd worden...Waar kan dat ? wat kost het?

Waar moet ik nog meer aan denken?

Poedercoaten zit loeivast, als je dat goedkoop kunt laten doen is dat zeker een aanrader.
Bepaal eerst de goede RAL-codes, want er is zwart en zwart. Om mijn bike ook, heb ik dus te laat aan gedacht, heb nu drie "tinten" zwart op m"n bike, beetje zonde...

Wytze

Re:spuiters

Bericht door Wytze » vr jun 06, 2003 3:01 pm

Weet iemand goede en goedkope zandstralers en poedercoaters in de randstad. Oh ja en ook nog stickerprinters :D

Ik weet dat je in de goudegids kunt kijken, maar de meeste hebben helemaal geen ervaring met fietsframes en zitten er ook niet echt op te wachten. Dus als iemand er eentje weet die het wel netjes en voor een kleine prijsje doet, graag :)

@Beast doe jij nog steeds aan poedercoaten?

angel

Bericht door angel » zo jun 08, 2003 3:34 pm

Doe je wel ff al je pas vlakken en schroefdraad goed afplakken en overal boutjes indraaien Tis zo vervelend als de coating overal in zit. :( Toch een paar tienden
En ff dit ....alu frame?? zandstralen ??
Dan wel ff de druk bij de straalboy sjekken anders naar de tandarts want dan zitten er ................gaatjes in Die poeder coating is n.l zo hard dat ze de druk hoog moeten zetten
Ik ,maar das persoonlijk 8) vindt het nadeel aan poeder-coating als je ergens een beschadiging hebt dat dan het vocht er onder komt en kruipt wat je niet ziet .Tja als het te laat is en het bolt op van de roest e.d En bij lak blijft het alleen op de beschadigde plek (oke langer dan)
succes Angel ;D ;D

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma jun 09, 2003 11:53 am

niet alles kan gepoedercoat worden. verlijmde delen bijvoorbeeld niet. het frame wordt immers na het spuiten gebakken en dat is voor bijvoorbeeld verlijmde delen te warm!

Toines

Bericht door Toines » za jun 14, 2003 10:25 am

Als je een kleur laat spuiten.
Doen ze er dan niet moeilijk over als je een deel alu wil laten en de rest zwart en dan in een speciale vorm.

amigo

Bericht door amigo » di jun 17, 2003 11:27 pm

oke ff wat info van mijn kant .. ben namelijk autospuiter 8)
voor vorken en frames laten stralen kan wel maar is gewoon niet aan te raden gezien het aluminium een zacht materiaal is.
gewoon de oude lak goed schuren ,beschadigingen verlopen uit schuren desnoods met een stukje grof schuurpapier en vervolgens steeds fijner uit schuren , let er op dat de stappen die je neemt met je schuurpapier (korrelgrofte ) niet groter is dan 100 dus van korrel 80 naar 180 naar 280 naar 360 (voorbeeldje ) niet alle bovenstaande korrel groftes kun je bij het doe het zelf centrum kopen

verders voor het spuiten ontvetten desnoods met thinner als je nix anders hebt
altijd een primer spuiten voor hechting en het is aan te raden een vullende grond verf te gebruiken("filler)
dat laten drogen en vervolgens schuren :(niet door schuren gewoon licht opschuren is voldoende
dan spuiten . overal waar je geen verf wilt hebben afplakken of dicht schroeven .
of gewoon laten doen
;D

CJ

Bericht door CJ » wo jun 25, 2003 10:49 pm

heb het bij Van Tuyl laten doen in Zaltbommel. ;)

kosten E 160,- voor een fully in een kleur met transfers onder de lak, alles naar eigen keus.

resultaat 8) super zo strak als wat (binnenkort foto"s)

een maat van me heeft z"n Super V ook gebracht met zelfde super resultaat, thanks guys

cannon

Bericht door cannon » wo jul 23, 2003 7:38 pm

C schreef:
heb het bij Van Tuyl laten doen in Zaltbommel. ;)

kosten E 160,- voor een fully in een kleur met transfers onder de lak, alles naar eigen keus.

resultaat 8) super zo strak als wat (binnenkort foto"s)

een maat van me heeft z"n Super V ook gebracht met zelfde super resultaat, thanks guys

Ben benieuwd naar wat pic"s...
Site van Tuyl werkt niet zo goed, maar 160 pleuro mag wel goed zijn niet... Doen ze ook poedercoat? Grts

Gast

Bericht door Gast » do jul 24, 2003 5:57 pm

Poedercoaten kan ik ook afraden. Ik heb het ooit laten doen en m"n frame heeft het daarna niet lang volgehouden. Of het aan het coaten lag weet ik niet, het was toch al een gaar frame, maar in feite word er altijd wat opgevreten door het zand en dat kan je tere framepje best nekken.
Je weet ook niet precies wat er gebeurd met je frame als je het een ander laat doen en je garantie is ook meteen weg (maar dat issie met spuiten ook).

Plaats reactie