Mijn tijdelijke Marathon Bike, Cloxxki bedankt

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
Mijn tijdelijke Marathon Bike, Cloxxki bedankt

Bericht door JJ » wo aug 20, 2003 7:59 am

Hier moet ik het mee doen Zondag. Vorige week frame gebroken, niks op voorraad bij de fabrikant in mijn maat, bijna wanhopig genoeg om het op mijn singlespeed te proberen en toen kwam de reactie van Cloxxki....

That"s what mede DP-ers are for :D

Net als ik bijna twee meter onzin, dus het juiste maat frame, in meervoud, in de opslag liggen. Gister opgebouwd en "mijn" VooDoo Bokor "voor een week" is eady for action

Nogmaals, Cloxxki bedankt!!

Afbeelding

GTLTS

Re:Mijn tijdelijke Marathon Bike, Cloxxki bedankt

Bericht door GTLTS » wo aug 20, 2003 10:20 am

ziet er goed uit........."k zou ém gewoon houwe.. ;D

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo aug 20, 2003 11:37 am

Ziet er vet uit! Zo zie je maar waar DP allemaal wel niet goed voor is!

Veel marathon plezier!

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » wo aug 20, 2003 12:38 pm

Wat is dat voorn merk? Ziet er bruut uit die fiets! Ik ken dat hele merk niet! Iig veeel succes en plezier!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 20, 2003 1:36 pm

Ik denk dat DeKerfs of Setzer (of Bettes natuurlijk ;D ) beter kan vertellen over het hoe wat van VooDoo, ik weet dat het het merk van Joe Murray is, maar dat de fietsen hoofdzakelijk in het verre oosten gemaakt worden.

bettes

Bericht door bettes » wo aug 20, 2003 1:43 pm

Dit laat ik over aan ijzer kenner dekerf... omwille van het feit dat hij mijn info toch zal moeten aaanvullen en verbeteren :-*

greetz
bettes

Pino

Bericht door Pino » wo aug 20, 2003 1:54 pm

Wat zie ik? Een derailleur?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 20, 2003 2:08 pm

:-*

Ik ga nu weg, zie je Zondag om een uur of 10 in Grimentz ;D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo aug 20, 2003 7:36 pm

VooDoo was idd het merk van Joe Murray.. is verkocht een paar jaar geleden, en wat er nu nog van over is.. is weinig bekend. De frames werden idd allemaal (op de Scandium Sobo na) in Taiwan gemaakt.. bij jawel.. Hodaka.. het bedrijf dat o.a. de Santossen, Scott"s en vele vele vele anderen ook maakt.

Was/is leuk spul en was destijds een van de eersten die een programma hadden waarbij je een fiets helemaal zelf kon samen stellen.

Rigard
Contacteer:

Bericht door Rigard » wo aug 20, 2003 9:03 pm

DeKerfs schreef: De frames werden idd allemaal (op de Scandium Sobo na) in Taiwan gemaakt..
De Titanium cyclocross en mtb werden volgens mij bij Steelman gemaakt, in de US dus. Zoiets kan ik me vaag herrinneren ergens gelezen te hebben.

Vele kennen Joe Murray niet maar rijden wel (onbewust) met spullen waar hij aan heeft bijgedrage; oa XTR (lid van de Skunk Development Team), mensen met Kona XC fietsen, geometrie was/is ook van de hand van Murray. Hij is ook opgenomen in de MTB hall of Fame. Oh ja ook nog Norba kampioen van een tijdje terug.

Ik wil nog steeds een Titanium D Jab hebben (daar had de kleine Setzer toen geen geld voor), dus als iemand een 17,5" heeft staan en hij/zij doet er niets, mail me even ;).
Bizango"s en Nzumbi (=singlespeed) frames zijn ook welkom.

VooDoo is top, en Joe Murray is god.

Afbeelding
zo nu weer even een kip offeren voor de terugkeer van VooDoo Cycles.

STZR.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di aug 26, 2003 8:47 am

Het was weer leuk...

En voor het eerst in Zwitserland: Kramp!

Aan de fiets lag het iig niet. Topvork (Fox Vanilla 100 RL), super remmen (XT schijven) , Suntour ketting bladen en rapid rise derailleur, hoe zo allegaartje?

En het frame? super, niet gebroken (was ik nog het meest bang voor), super stabiel in de afdaling en alleen bij extreem stijl klimmen kwam de voorkant los, wat veroorzaakt werd door de hoge vork en mijn hoge zwaarte punt waarschijnlijk. Verder stijf en niet te hard in de tail, onopvallend goed .

Superstrak sturen op singletrack, en wat werkt die vork super!! Met iets te zachte veren alleen problemen bij klimmen in "wiegetritt", verder helemaal super en nooit voelbaar gebottomed, wow!!

Vooral op de laatste afdaling waanzinnig kunnen gaan, dankzij die vork dus.

XT remmen zijn ook super, veel remkracht met 160 mm schijven, one finger no problem, super doseren. Hiermee moet ik ook kunnen wheelien... Voelden lekkerder dan de Hayes op mijn (ex) Fuel..

Afbeelding

Mijn tijd was dus 6.30, teleurstellend daar mijn streven binnen de 6 uur was, maar door kramp en een lekke (tubeless) achterband was dit niet haalbaar deze keer.

Oorzaak kramp? Toch voeding misschien, iig genoeg gedronken, en tot slot gewoon te weinig hoogtemeters gedaan dit jaar. Geen enkele marathon gereden, vooral hard gereden op de weg, en dat is dus zeker niet genoeg..

Volgend jaar beter?

Mijn "teamgenoten":

Edwin Ducaneaux: 9:47 op de lange
Simone De Leeuw: 7:04 op de korte, de eerste keer, wereldtijd!!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di aug 26, 2003 4:40 pm

Setzer schreef:

De Titanium cyclocross en mtb werden volgens mij bij Steelman gemaakt, in de US dus. Zoiets kan ik me vaag herrinneren ergens gelezen te hebben.

Nope.. Brent Steelman heeft nooit iets met titanium gemaakt... De Ti"s kwamen van Sandvik Titanium Sports, wat nu nog bekend is onder de naam Titanium Sports Technology"s (TST).

Gast

Bericht door Gast » wo aug 27, 2003 7:50 pm

JJ schreef: Het was weer leuk...

En voor het eerst in Zwitserland: Kramp!

Mijn tijd was dus 6.30, teleurstellend daar mijn streven binnen de 6 uur was, maar door kramp en een lekke (tubeless) achterband was dit niet haalbaar deze keer.

Oorzaak kramp? Toch voeding misschien, iig genoeg gedronken, en tot slot gewoon te weinig hoogtemeters gedaan dit jaar. Geen enkele marathon gereden, vooral hard gereden op de weg, en dat is dus zeker niet genoeg..

Volgend jaar beter?

Mijn "teamgenoten":

Edwin Ducaneaux: 9:47 op de lange
Simone De Leeuw: 7:04 op de korte, de eerste keer, wereldtijd!!

:) :D

He JJ je had ook Cajuputi olie kunnen gebruiken van Sporsbalm .werkt echt heel goed..heb ik zelf gedurende twee weken gebruikt in de Franse Alpen.. omgeving Guillestre. En nooit last gehad van kramp... want het maakt je spieren veel soepeler, waardoor ze vel meer zuurstof op kunnen nemen.Zodat je geen kramp krijgt en de hele dag door kan gaan..Zonder een gevoel van kramp te hebben.Ik heb het het bij wijze van test een dagje niet geprobeerd en en had sávonds wel last van spierpijn.En met niet.
Het is vooral bedoeld voor warmere temperaturen tussen de 23 en 30 graden.Dit is een handig hulpmiddel omdat het doorbloeden verbetert

Een week hoogtetraining is dan eigenlijk best onontbeerlijk..

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do aug 28, 2003 6:45 am

Thanks, zeker een keer het proberen waard. En die week hoogtetraining ook ;)

Plaats reactie