Aangevallen door een hond!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

mtbmiel
Aangevallen door een hond!

Bericht door mtbmiel » za aug 23, 2003 1:05 pm

Afgelopen vrijdag ging ik met een vriend in Hattem biken. We waren ergens midden in het bos op een rechte bosweg, komt er een hond recht op ons afrennen. Ik stop, blijf staan en maak de fout om die hond aan te kijken. Hij loopt om m"n fiets heen en zet zijn tanden in mijn been! >:( Gelukkig beet ie niet door en kon ik hem daarna op afstand houden met m"n fiets. Tegelijkertijd komt er een vrouw met een andere hond aan een lijn aangelopen terwijl ze "af!!" roept, de hond luister voor geen fl*kker en probeert nog steeds bij me te komen. Toen die vrouw bij ons was en de hond aangelijnd had zei ze: "ja sorry, maar die hond mag ook wel eens los lopen. Het regende en ik had hier niemand verwacht. Opeens waren jullie er." ::) Daarna vertelde ze zelf dat het een jachthond was en op alles afgaat wat beweegt. >:( Dus een oproep aan alle mensen met honden: AANLIJNEN AUB!! Ik heb geen zin om de volgende keer wel m"n been te laten hechten omdat zo"n hond doorbijt................

Zijn er meer mensen die zoiets meegemaakt hebben??

Dust-eater

Re:Aangevallen door een hond!

Bericht door Dust-eater » za aug 23, 2003 1:17 pm

gelukkig niet!

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » za aug 23, 2003 1:33 pm

Eén keer heel erg close met een valse S. Bernard. Beest had schuim op z"n bek staan. Gelukkig kon ik m"n fiets voor hem neerplanten...en tijdig gered worden door een Jack Russeltje. ECHT WAAR! Beestje komt aanrennen, bijt die grote hond in z"n nek en laat niet meer los.

Andere keer rotweiller eruitgereden...was wel spannend, gelukkig heeft een mens adrenaline, want ik zat in no-time richting de 50. Leuk detail, hond rende zo hard dat hij een bocht niet goed nam en de sloot in flikkerde.

Meerdere keren andere honden achter me aan gehad, maar dat was eerder grappig dan eng.

JD

(oja, de bernard en rott....waren waakhonden van boer"n erven. anderen waren vaak gewoon niet aangelijnd.)

Sven

Bericht door Sven » za aug 23, 2003 3:08 pm

mtbmiel schreef:

[Zijn er meer mensen die zoiets meegemaakt hebben??/b]

Wel door een paard, telt dat ook?

Was op hol geslagen met de ruiter erop.

Ik snel tussen de bomen door....

Dust-eater

Bericht door Dust-eater » za aug 23, 2003 3:11 pm

Ook gebeten door dat paard? ;D

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » za aug 23, 2003 3:21 pm

Heb je nog smartegeld gevraagd aan die vrouw? Je kan er je leven lang een lelijk litteken aan overhouden. Ben op mn 4de ofzo door een hond vol op mn mond gebeten..ja das niet grappig. Mn kin is toen dichtgelijmd en in mn bovenlip kan je nogsteeds zien waar de hechtingen zaten.

Brum.

Bericht door Brum. » za aug 23, 2003 3:32 pm

Jaa, door een ultralieve Golden retriever die in het bijzijn van zn baasje achter me aan kwam, beet en meteen weer omdraaide...

Eenmaal thuis ik die fietsbox uit, nondeju, die heeft een leuk gebitje! Een paar van zn tanden stonden er vrij diep in. Paar dagen later even een spuit gehaald en er verder alleen 3 littekentjes aan over gehouden....

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » za aug 23, 2003 4:11 pm

Wel een keer overhoop gelopen door een hond tijdens het skeeleren, maar die beet niet. Uiteraard vaak moeten sprinten. Gelukkig zijn er ook fietserlievende viervoeters: eentje op mijn vaste route lag aan de kant van de weg, zag hem over het hoofd, reed er op een paar cm na overheen, en hij blafte niet eens! :-*

Ook leuk, een hond die bang is voor skeelers! Zat eens mijn skeelers uit te trekken, kwam er een oude mevrouw vragen of haar hond even naar mijn skeelers mocht kijken, omdat ie daar zo bang voor was. Ik denk die"s niet helemaal goed maar vooruit dan maar. Haal ze tevoorschijn en hondje sprint idd in blinde paniek weg :P

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 23, 2003 4:18 pm

een keer op het strand, vliegende voor de wind, een gangetje of 40/45 komt er opeens zo"n wandelende schijtfabriek op me af rennen. Grommend en blaffend, als ie vlak bij me is tilt ie z"n voorpoten op om in mijn kuit te gaan hangen oid. Maarrrrrrr hij schat de snelheid verkeerd in en belandt met z"n pootjes op mijn achterbrug/spaken en gilt het erover en druipt met z"n staart tussen de benen af.
Daarna heb ik z"n baas nog ff de huid volgescholden(geheel vrijblijvend uiteraard ;D ;D ;D)

En nog een keer achtervolgd door 3 Rhodesian ridgebacks, ook op het strand. Maar dat heb ik al een keer ergens gepost.

dusssss©

rene

Bericht door rene » za aug 23, 2003 4:41 pm

Een keer. Ik kom aanfietsen, zie twee oude dametjes staan, dus ik rem af. Komt zo"n klein kutmormel te voorschijn. Ik ga nog iets langzamer, om "m niet te overrijden, gaat ie in m"n schoen hangen. :o Ik op m"n plaat. Dametjes erg bezorgd ("doet "ie anders nooit hoor"), maar gelukkig viel "t allemaal wel mee. Wel gevraagd of ze op de hoogte waren van het bestaan van die handige dingen genaamd honderiemen. ::)

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » za aug 23, 2003 4:56 pm

we waren rustig aant cruisen in frankrijk op één of ander weggetje...zien we zo"n grote boeren stal met een hele grooote hond erin. ik d8 dus wtf maakt nie uit want in een stal zit een muur. dus daar kan ie niet uit. .. wij rijden rustig verder...zit er dus geen muur in die stal dus die grote witte hond blaffend en grommend achter ons aan en wij natuurluk gasse voor ons leven....en daarna hard lachen "haha jij schrok!!!" "jij ook man!!!"
waakhonden waken wel goed daaro :P

Sven

Bericht door Sven » za aug 23, 2003 5:28 pm

Dust-eaterrr schreef:
Ook gebeten door dat paard? ;D

Ik zeg toch, tussen de bomen in waar ie niet kon komen... hij heeft me niet gebeten nee...

Sowieso wordt een wandelpad ook gelijk gezien als een hondenuitlaatplaats, wat soms niet zo is....

Gast

Bericht door Gast » za aug 23, 2003 5:33 pm

Ja een keer door zo"n klote hond... zo"n daschund..of schapedoes.. >:( zo ongeveer het zelfde verhaal... hond kwam me toe geren d en dacht he leuk bewegende benen..hap :o .. tsja ook niet zo diep of doorgebeten maar wel verveledend.Ik &**%^%%$#@@@#$# k*t hond fl*kker op.... en maar gauw verder gereden voordat ie nog een keer in m"n been beet.

Splinter

Bericht door Splinter » za aug 23, 2003 6:21 pm

Zelf paar keer bijna aanvaring gehad met honden. Ze willen nog wel eens jagen en honden trainen bij en op >:( het MTB-parcours van Bergschenhoek. Vooral hun baasjes zijn erg irritant.

BTW. een aanvaring en ik cross naar huis om m"n eigen snoepje te halen. En die kan langere tijd 50 rennen, en als hij intervalt en op topsnelheid is haalt ie de 60 ook wel. Eens kijken of die andere hond dan nog praatjes heeft.

Hier twee foto"s van dat lieve hondje:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet is hij aangelijnt, hoewel het niet veel uitmaakt wat hij sleept je gewoon mee als hij een potentieel stuk vlees ziet :o

Gast

Bericht door Gast » za aug 23, 2003 6:40 pm

Daar wil ik geen mot mee krijgen.AHHH lief hondjeee :-*

Sita

Bericht door Sita » za aug 23, 2003 9:01 pm

Ben een dierenliefhebber maar blijf erbij dat er te veel honden (én katten) zijn en erger me ook vaak aan loslopende honden. Het probleem zit echter bij de baas; alleen maar los laten lopen als het beest niet van je zijde afwijkt en onder ALLE omstandigheden blindelings luistert oftewel goed afgericht is. Zo niet, ALTIJD aan de lijn.

Tot op heden gelukkig nog geen last gehad van happende honden maar wel een paar keer bijna op m"n plaat gegaan door zo"n rondhuppelend "schatje" ...

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » za aug 23, 2003 9:09 pm

N keer op n MTB parcour dus niet voor WANDELAARS een jackrussel die achter zn tennisbal aanrende bijna overreden, gelukkig weet ik hoe je moet bunnyhoppen en sprong ik de lucht in en dus over de hond heen ??? (volgens eigenaar), daarna meteen mn remmen in en omgegooid, de eigenaar (aardige man en vrouw) helemaal blij dat ik m niet geraakt had.
Dat beesje nog ff zitten aaien en de mensen gewaarschuwd voor mtb routes en wandelroutes.. ze houden er denk ik nu wel rekening mee ;D

Rodger

Bericht door Rodger » za aug 23, 2003 9:50 pm

Donnie bijt mij op regelmatige basis.

Fry

Bericht door Fry » za aug 23, 2003 11:54 pm

ik heb nooit last van honden, ik ken hun gedrag vrij goed, en anders ga ik zelf in de aanval, ik heb geen schrik

Giedo

Bericht door Giedo » zo aug 24, 2003 12:42 am

Rodger schreef:
Donnie bijt mij op regelmatige basis.

Knabbelen aan een oorlel telt niet... ;D

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » zo aug 24, 2003 12:50 am

niet akllen honden lopen in je weg, naart schijnt hadden 2 oude dametjes er niets beter op gevonden lekker te wandelen op het dh-track in namur, waar beats lekker hard aant gaan was... toen kwam de confrontatie :o :o :o
lekkere deuk int frame, op zich wel indrukwekkend hoor

Sven

Bericht door Sven » zo aug 24, 2003 7:04 am

Splinter schreef:
Zelf paar keer bijna aanvaring gehad met honden. Ze willen nog wel eens jagen en honden trainen bij en op >:( het MTB-parcours van Bergschenhoek. Vooral hun baasjes zijn erg irritant.

BTW. een aanvaring en ik cross naar huis om m"n eigen snoepje te halen. En die kan langere tijd 50 rennen, en als hij intervalt en op topsnelheid is haalt ie de 60 ook wel. Eens kijken of die andere hond dan nog praatjes heeft.

Hier twee foto"s van dat lieve hondje:
plaatje
plaatje
Zoals je ziet is hij aangelijnt, hoewel het niet veel uitmaakt wat hij sleept je gewoon mee als hij een potentieel stuk vlees ziet :o

Zeg das wel een heel mooie hond. Hoe oud is ie?

Splinter

Bericht door Splinter » zo aug 24, 2003 11:13 am

Hij is sinds een maand 5 jaar oud. Maar deze is wel erg uit de kluiten gewassen, eet veel spinazie enzo.

Hij doet overigens geen vlieg kwaad.

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo aug 24, 2003 11:42 am

Mijn remedie tegen aanstormende honden: remmen, dan weer versnellen. Werkt bij mij altijd. Behalve de ene keer dat ik mijn Rocky net 3 dagen had en over een hondje heen reed (kwam opeens het fietspad op gestormt), ik vloeken omdat er een kras op m"n fiets zat :)

Enne, wel een tetanus spuit gaan halen he?

<OO>

Bericht door <OO> » zo aug 24, 2003 11:52 am

Ik ben al zeker 10 keer gebeten door een hond, het aantal keren dat ik kon ontsnappen niet meegerekend... Ik woon hier in een achterlijke buurt waar dit bijna dagelijkse kost is... Even lekker met de Patrol op jacht gaan in de bossen, met de tweeloop schieten op alles wat beweegt en thuis de hond achterlaten om het huis te bewaken zodat het schroot en de versleten autobanden niet gestolen worden... Daarna zat thuiskomen en het vrouwmens overkloppen... Een typische zondag hier in de streek..

Bordjes met "Hier waak ik" en een hek dat openstaat... Kleine snotters die voortgezeuld worden door een hond van 50kg... Je komt het hier allemaal tegen...

Hier in de buurt is er een huis met een afsluiting van nog geen meter hoog... daarachter zit een gevaarlijke hond die altijd komt aangesneld als je passeert... Er hangt een bordje "Gevaarlijke hond" met daarnaast een bordje "Kinderopvang"... het zal me niet verbazen als één van die snotters eens het strot overgebeten wordt... Bwahahahahaa... stomme kinkels...

Plaats reactie