KOGA
Moderators:JJ, Beheerders
Ik wil een nieuwe fiets kopen om XC mee te rijden is dit wat voor mij??? Ik ben 1.90 en weeg 62 kg. Deze had ik in gedachte:
KOGA MIYATA X-RunnerPro (XRP)
http://www.koga.com/thumbnail.asp?width ... 227046.jpg
SPECIFICATIES X-RunnerPro (XRP)
Spaken Sapim Race, black Framematen 47-52cm
Voorvork Rockshox Duke XC U-Turn, 80mm travel, black Kleurencombinatie Mat silver/Mat black Stuurbocht Ritchey Competition
Stuurvoorbouw Ritchey WCS (World Championship Series)
Stuurgrips Ritchey WCS (World Championship Series)
Bar-ends Ritchey WCS (World Championship Series)
Remmen Magura Louise
Grepen en kabels Magura Louise
Balhoofdstel Cane Creek A-head cartridge
Ketting Shimano HG73, 106 links
Naven Shimano Deore Disc HB/FH-M525 32g., 9-speed, 100-135mm
Frame Volledig handgemaakt TIG-welded frame, vervaardigd van Scandium triple hardened en triple butted square buizen. Staande achtervork voorzien van S-bend, CNC gefreesde achterpatten, verwisselbare achterderailleurpat en geïntegreerd balhoofd
Velgen Mavic X-317 32g. disc version, black
Gewicht complete fiets ca 11.0kg.
Zadel Selle San Marco Bontrager, silver/black
Zadelpen Ritchey WCS (World Championship Series) 31,4mm, black
Zadelpenstrop Alloy
Crankset Shimano XT FC-M 752 44x32x22t. cranklengte 175mm
Bracketasunit Shimano XT BB-ES71, 73-113mm
Pedalen Shimano PD-M515, SPD type
Cassette Shimano CS-HG70, 9-speed, 11-32t.
Derailleurs Shimano XT RD-M750/XT FD-M750
Derailleurverstellers Shimano XT SL-M750
Bidon/bidonhouder Tacx splash/Tacx uni
Instructieboekje Koga-Miyata MTB
Gewicht frame ca 1.45kg Gewicht voorvork ca 1.62kg. (47cm)
Banden Schwalbe Jimmy, Schwalbe Fast Fred
KOGA MIYATA X-RunnerPro (XRP)
http://www.koga.com/thumbnail.asp?width ... 227046.jpg
SPECIFICATIES X-RunnerPro (XRP)
Spaken Sapim Race, black Framematen 47-52cm
Voorvork Rockshox Duke XC U-Turn, 80mm travel, black Kleurencombinatie Mat silver/Mat black Stuurbocht Ritchey Competition
Stuurvoorbouw Ritchey WCS (World Championship Series)
Stuurgrips Ritchey WCS (World Championship Series)
Bar-ends Ritchey WCS (World Championship Series)
Remmen Magura Louise
Grepen en kabels Magura Louise
Balhoofdstel Cane Creek A-head cartridge
Ketting Shimano HG73, 106 links
Naven Shimano Deore Disc HB/FH-M525 32g., 9-speed, 100-135mm
Frame Volledig handgemaakt TIG-welded frame, vervaardigd van Scandium triple hardened en triple butted square buizen. Staande achtervork voorzien van S-bend, CNC gefreesde achterpatten, verwisselbare achterderailleurpat en geïntegreerd balhoofd
Velgen Mavic X-317 32g. disc version, black
Gewicht complete fiets ca 11.0kg.
Zadel Selle San Marco Bontrager, silver/black
Zadelpen Ritchey WCS (World Championship Series) 31,4mm, black
Zadelpenstrop Alloy
Crankset Shimano XT FC-M 752 44x32x22t. cranklengte 175mm
Bracketasunit Shimano XT BB-ES71, 73-113mm
Pedalen Shimano PD-M515, SPD type
Cassette Shimano CS-HG70, 9-speed, 11-32t.
Derailleurs Shimano XT RD-M750/XT FD-M750
Derailleurverstellers Shimano XT SL-M750
Bidon/bidonhouder Tacx splash/Tacx uni
Instructieboekje Koga-Miyata MTB
Gewicht frame ca 1.45kg Gewicht voorvork ca 1.62kg. (47cm)
Banden Schwalbe Jimmy, Schwalbe Fast Fred
-
Re:KOGA
1.90 en 62kg ::) dan mag je wel sportvoeding gaan gebruiken anders val je nog meer af
Maar voor de rest een mooi fietsie

aha ik weeg al 3 jaar 62 het komt er nie aan maar gaat dr ook nie af , ik vreet mn eigen vol als een gek maar word niet dikker :S , k weet t ook nie , k eet net zo veel als die maat van mij en die weegt 110 , bij mij werkt ut nie ofzo :P
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Killer Bee XC schreef:
1.90 en 62kg ::) dan mag je wel sportvoeding gaan gebruiken anders val je nog meer afMaar voor de rest een mooi fietsie
Valt mee, ik ben al een paar jaartjes 1,97 en weeg nu eindelijk 80 ofzo, maar da"s ook 68 geweest.
Bij de weg, een 52cm frame voor iem van 1,90? Misschien een beetje klein lijkt mij......
-
Maar even op die fiets terug tekomen, heb je nog ander opties ???
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
frame is groot zat. Ik ben 1.93 en rijd op 21" das 53cm..
Rinse
Rinse
Killer Bee XC schreef:
Maar even op die fiets terug tekomen, heb je nog ander opties ???
Tja ik zat eerst te denken om de GF Hoo koo e koo te kopen en die door de tijd heen naar xt op te waarderen en discs , maar nu zat ik ff te kijken en dan moet ik toch best veel dingen veranderen aan dat ding en dat gaat me veel meer kosten als ik inplaats van de GF beijv deze koga zou kopen. waar eigenlijk al het nodige al op zit voor een XC fiets vind ik dan. misschien dat je nog andere leuke fietsjes in gedachte hebt voor mij??
Hoe zie je dat dat een 52cm frame is ik kan dat nergens vinden. of het groot genoeg is weet ik ook niet. ik denk dat ik 19"moet hebben maar zoveel verstand van die maat heb ik ook niet. op zo"n site kon je je binnenbeenlengte invullen en dan werd berekend wat je frame maat moest zijn. bij mij stond er 18.9 dus das dan 19" neem ik aan. op een andere site krijg ik advies voor 46 cm gemeten van hart op hart.asphaltdude on the rocks schreef: [Valt mee, ik ben al een paar jaartjes 1,97 en weeg nu eindelijk 80 ofzo, maar da"s ook 68 geweest.Killer Bee XC schreef: 1.90 en 62kg ::) dan mag je wel sportvoeding gaan gebruiken anders val je nog meer afMaar voor de rest een mooi fietsie
Bij de weg, een 52cm frame voor iem van 1,90? Misschien een beetje klein lijkt mij......
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Gewoon naar de LBS en passen maar!
BTW bij b.v. roseversand.de vind je fietsen met dezelfde onderdelen als die Koga voor een stuk minder.
BTW bij b.v. roseversand.de vind je fietsen met dezelfde onderdelen als die Koga voor een stuk minder.
Ik denk trouwens dat je voor de prijs van de KOGA bij een ander merk (bijvoorbeeld Commencal of Specialized) meer fiets voor hetzelfde geld krijgt; KOGA is meestal aan de dure kant
kijk en vergelijk en koop dan pas
succes
oz
kijk en vergelijk en koop dan pas
succes
oz
-
Even afgezien van de specificaties: wat is de bovenbuislengte van de Koga? Ik zelf ben ook 1.90
Ik reed voorheen op de grootste maat Gary Fisher met bovenbuislengte 645mm. Superlang dus. Zelfde geometrie als de duurdere trek modellen trouwens
Ik rijd nu op een grootste maat Giant met een bovenbuislengte 605: is veel korter dus. Heb wel een langere stuurpen
Verschil: de GF is veel stabieler, maar nogal lomp. De Giant is leker wendbaar, maar eigenlijk iets te kort. Merk je in steile afdalingen, waar je eerder voorover kiept.
Hou dus vooral rekening met de bovenbuislengte van de fiets, al naar gelang je voorkeur!
Ik reed voorheen op de grootste maat Gary Fisher met bovenbuislengte 645mm. Superlang dus. Zelfde geometrie als de duurdere trek modellen trouwens
Ik rijd nu op een grootste maat Giant met een bovenbuislengte 605: is veel korter dus. Heb wel een langere stuurpen
Verschil: de GF is veel stabieler, maar nogal lomp. De Giant is leker wendbaar, maar eigenlijk iets te kort. Merk je in steile afdalingen, waar je eerder voorover kiept.
Hou dus vooral rekening met de bovenbuislengte van de fiets, al naar gelang je voorkeur!
Fijn fietske, heb"m zelf ook.
De louises zijn een beetje b0rked, maar dat komt wel goed. Het is een licht fietsje, dus met je 62kg zit je wel goed. Heb zelf een 46cm, toen ik begon met fietsen was ik 1.71m/78kg nu zit ik op 71kg (ben niet meer gegroeid
)
Maar zwaarder moet je niet zijn, scandium framepje is errug fragiel, wil er ook niet hard mee onderuit gaan, en drops van +50cm zijn ook risky.
Maar ik geef de publieke opinie gelijk, voor dat geld krijg je ook een (andere) leuke fiets.
De louises zijn een beetje b0rked, maar dat komt wel goed. Het is een licht fietsje, dus met je 62kg zit je wel goed. Heb zelf een 46cm, toen ik begon met fietsen was ik 1.71m/78kg nu zit ik op 71kg (ben niet meer gegroeid

Maar zwaarder moet je niet zijn, scandium framepje is errug fragiel, wil er ook niet hard mee onderuit gaan, en drops van +50cm zijn ook risky.
Maar ik geef de publieke opinie gelijk, voor dat geld krijg je ook een (andere) leuke fiets.
ksag em bij
http://www.vosfietsen.nl/Kogaindex.htm
voor 1676...
Mountainbike
Koga miyata X-ControlPro 3695,- nu 2956,-
Koga miyata X-Control 2395,- nu 1916,-
Koga miyata X-RunnerPro 2095,- nu 1676,-
Koga miyata X-Runner 1595,- nu 1276,-