CO2 pompjes, isdawa???

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
CO2 pompjes, isdawa???

Bericht door BOSS » wo sep 10, 2003 6:42 pm

gisteren weer een lekke band, en ik heb zo"n Topeak mini masterblaster dx pomp maar dat schiet echt niet op als je je band (jett s 2.0) weer tot een bar of 3 wil krijgen.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft (vast wel) met dit soort pompjes:

Afbeelding

Makkelijk en snel, draadloze ventiel poort, detecteert automatisch Presta of Shrader ventiel, voor road en MTB.
- Gebruik: indrukken tegen het ventiel om de CO2 toevoer te starten, lossen om te stoppen met CO2 invoer. Met 40 grams CO2 patroon, genoeg om twee 26" mountainbikebanden mee op te pompen!

vraagje:genoeg om twee 26" banden mee op te pompen, wat voor dikte hebben we het dan over???
Het maakt volgens mij nogal uit of je een band van 2.5 op druk moet brengen of een slick van 1.25.

En zijn die 40 grs patronen ook los te verkrijgen???, bij B2B verkopen ze nl. alleen 12 & 16 grs.

thnx

dusssss©

El Florio

Re:CO2 pompjes, isdawa???

Bericht door El Florio » wo sep 10, 2003 6:46 pm

Zien dat je je vingers niet verbrandt wanneer die patroon afgaat, hij bevriest dan.

Neem iig 2 mee want er gaat dikwijls iets fout met die dingen. Maar "t is wel stukken handiger dan die blasters.

jojo

Bericht door jojo » wo sep 10, 2003 6:52 pm

Het pompt wel snel, mar aan 1 heb je vaak niet genoeg. En als je dan niet genoeg patronen mee hebt heb je er nog niks aan :?
Je hebt ook pompjes die alle 2 in een heeft, misschien een goed alternatief ???

heb zelf alleen een handpompje, en gaat prima. Duurt wel ff wat langer maar heb toch nooit haast ;)

jojo

AIRBORNE

Bericht door AIRBORNE » wo sep 10, 2003 6:57 pm

vroegah, toen ik niet met tubeless reed, had k ook altijd zo`n ding bij me. Nu neem k m nog alleen bij verre tochten mee. Mijn ervaringen met zo`n pomje zijn wel goed.
Let er wel op dat zo`n pompje niet veel kost, maar onderschat niet dat die patronen best wel prijzig zijn en als je je band moet oppompen gaat het met het eerste patroon altijd wel mis en bovendien had ik altijd aan 1 patroon net niet voldoende. Dus als je heeeeel vaak lek rijdt, kan het best wel prijzig worden.
Dus volgens mij maken die fabrikanten van die pompjes vooral veel winst met het verkoop van die patronen...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 10, 2003 7:08 pm

zijn het niet dezelfde partonen die ze in de horeca gebruiken voor slagroomspuiten etc.???
Die kosten geen drol nl. bij de VEN.

dusssss©

baquelappe

Bericht door baquelappe » wo sep 10, 2003 7:59 pm

BOSS schreef:
zijn het niet dezelfde partonen die ze in de horeca gebruiken voor slagroomspuiten etc.???

dusssss©

Ik heb ze zitten in m"n Gamo P23 Halfautomatisch. En die kosten nog minder dan een drol... !

Sven

Bericht door Sven » wo sep 10, 2003 8:28 pm

baquelappe schreef:
[
BOSS schreef:

dusssss©

Ik heb ze zitten in m"n Gamo P23 Halfautomatisch. En die kosten nog minder dan een drol... !

Onder het mom van: hoe krijg mijn velgen+band zo snel mogelijk lek :P

Ik gebruik nog altijd de normale handpomp, dubbelzijdige werking... is een co2 patroon dan zo nodig?

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo sep 10, 2003 8:37 pm

Ik gebruik zelf een Barbieri, waarmee je de band van tevoren iets kunt oppompen. Makkelijk bij het monteren, geen brandblaren of losdraaiende ventielen, en het 16 Grams patroon wat er ingaat is dan ECHT wel genoeg voor een Schwalbe 2.1 of Python 2.0.

2 nadelen:

1: de prijs (~20€?), zeker in combinatie met:
2: De stevigheid: Op een gegeven moment gaat, als je het patroon opent, de schroefdraad van de pomp kapot en dan: POEF! Ik heb dus in circa 3 jaar al 2 keer de achterkant van mijn pompje gelanceerd... De laatste keer tijdens de Cristalp, bovenop de Mandelon, hahaha. Achterkant van de pomp ligt daar nu ergens in het ravijn, ik weet niet of iemand hem toevallig gevonden heeft? ;D

Gelukkig kreeg ik met datzelfde patroon de band probleemloos hard. Maar ik kan de pomp wel wegooien!

Groet, Lars

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 10, 2003 9:10 pm

begrijp ik het nou goed dat je dat patroon in 1x moet legen,

dusssss©

Ant

Bericht door Ant » wo sep 10, 2003 9:15 pm

Ik heb een iets luxere SKS pomp met omhulsel. Daarbij schroef je niet het patroon vast, maar de huls eromheen. Werkt goed en geen koude handen...

Eigenlijk is het gewoon een kwestie van luiheid. Met zo"n handpomp gaat ook prima, maar dit is effe minder moeite. Volgens mij pomp je met een 16 (of 12 grs ???) patroon een 2.0 band op ongeveer 3 bar.

Ik kna met mijn pomp doseren. Ik kan dus eerst een beetje vullen. Dan de band erop leggen en dan de rest erin. Volgens een maat van mij kun je het patroon ook geopend bewaren in de pomp. Het loopt er wel uit, maar niet meteen. Na een paar dagen is het dan wel leeg, maar tijdens je rit blijft het er wel inzitten.

Ninko

Bericht door Ninko » do sep 11, 2003 6:20 pm

Ik heb zo"n co2 ding van bbb. En die werkt perfect. 16 grams cilinder erbij en daar krijg ik een 2.0 band mee op voldoende spanning. En nog iets. Je kan er geeen lucht mee verliezen. je zet hem namelijk vast op de patroon en op je ventiel en met ene knopje zeg je wanneer de lucht erin moet... Het ventieltje wordt idd wel verrektes koud maar het werkt echt perfect hoor. En dan zo"n houdertje erbij voor onder je bidonhouder om die patroontjes op vast te schroeven...

mvg Ninko

Gast

Bericht door Gast » do sep 11, 2003 6:23 pm

ik heb ook een barbieri en die werken echt wel goed.
als je zelf met pompen er al wat spanning op zet en dan met het patroon goed vullen kun je er echt wel meer dan 2 banden mee doen.
ik had eerst ook alleen maar een handpomp maar dat was echt kl*te want ik pompte me helemaal gek en ik kreeg er maar niet voldoende spanning op en daardoor wel eens vaker dan eens lekreed

echt aan te raden een co2 pomp

Morphineman

Bericht door Morphineman » do sep 11, 2003 10:20 pm

ik rij gewoon niet lek :P .....en als ik ver ga heb ik meestal extra binnenbandje in de auto liggen en een fietspomp erbij.

Plaats reactie