extra wielenset
Moderator:Beheerders
ik heb op mijn fiets nu nieuwe banden gelegd maar ik vind het nogal sonde om ermee over de weg te rijden. is het mischien slim om een goedkope wielenset met wegbanden te kopen???
of is het toch goedkoper om eens wat vaker nieuwe banden te kopen, en word je niet gek :P van het continu verwisselen van de wielen???
wie heeft hier ervaring mee???
of is het toch goedkoper om eens wat vaker nieuwe banden te kopen, en word je niet gek :P van het continu verwisselen van de wielen???
wie heeft hier ervaring mee???
Re:extra wielenset
rijd je schijfrem of v-brake?
Bij schijfrem lijkt het mij niet handig omdat je dan moet zorgen dat de schijven op allebij de wielen gelijk zijn afgesteld.
bij v-brake is het goed te doen vind ik je moet alleen dan nog wel de cassette elke keeer overzetten
je kan natuurlijk ook gewoon alleen andere banden kopen moet je wel elke keer wisselen maar als je er een beetje handigheid in heb is dat ook zo gebeurd en het scheelt je weer een hoop geld
Bij schijfrem lijkt het mij niet handig omdat je dan moet zorgen dat de schijven op allebij de wielen gelijk zijn afgesteld.
bij v-brake is het goed te doen vind ik je moet alleen dan nog wel de cassette elke keeer overzetten
je kan natuurlijk ook gewoon alleen andere banden kopen moet je wel elke keer wisselen maar als je er een beetje handigheid in heb is dat ook zo gebeurd en het scheelt je weer een hoop geld
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Een setje wegwielen met een racecassette erop is wel handig. Mavic Speedcity ofzo. Enne.. ik weet niet hoe veel en hoe ruig je op asfalt wilt gaan rijden, maar als rolweerstand je niks kan schelen kun je net zo goed je noppies erop laten zitten. 4 bar lucht erin... knallen maar, horen ze je tenminste aankomen. Tuurlijk slijt het maar voor de prijs van een setje wielen + cassette + banden + evt schijven kun je zoooooveel bandjes kopen........
-
het handigste als je 2wielstejes hebt is op elke set een kassette en ketting met powerlink, dan hoef je niet steeds de cassette te verwisselen maar alleen de ketting

Interesse in DT Onyx/F519 wielen?
Ik heb één wielset en meerdere setjes banden: Noppenbanden, Semi-slicks en slicks en ik word gek van het wisselen van banden! Echt helemaal gek! Ik ben ook nogal verstooid soms, dus dan ben ik weer vergeten naar het pijltje te kijken, en zit de band er achterste voren op. Dus binnekort ga ik eens kijken naar een nieuw wielsetje...
Ik zou gewoon een extra fiets nemen... werkt perfect.. doe ik ook

juist 2 fietsen. bv een hardtail en een fully. OF neem er nog een wielrenner bij :P Tja we zijn niet allemaal miljonair :-[
Hennige-haarie schreef:
het handigste als je 2wielstejes hebt is op elke set een kassette en ketting met powerlink, dan hoef je niet steeds de cassette te verwisselen maar alleen de ketting![]()
cassette overzetten is sneller gebeurd dan ketting overzetten
en bij de ketting moet je er op letten dan je hem er elke x precies het zelde oplegt
nog een nadeel is dat je voorbladen ook sneller slijten omdat je 2 verschillende kettingen gebruikt
IK heb nog een NIEUW setje wielen !!!!! ;D
Lx naaf en Mavic X221 en RVS spake (zwart)
supper strak wielsetje voor erbij
WEG WEGENS TE VEEL WIELEN!! ::)
Voor 160 euro ben jij de man !!!
mail ff terug
/\/\zzls BlackBox
mail ff terug
/\/\zzls BlackBox
Dat is wel heeeeeel duur!
Die heb je nieuw nog goedkoper bij laufradprofis.de.
-
BlackBox schreef:
IK heb nog een NIEUW setje wielen !!!!! ;D
mail ff terug
/\/\zzls BlackBox
jezus wat een prijzen!!!! en zelf geeft ie 50 euro voor een setje X517 ceramic velgen met XTR naven beetje jammer >:(

-
i.p.v. een extra wielenset er bij te kopen, kan je ook een race fiets kopen. Heb ik ook gedaan.

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Killer Bee XC schreef:
i.p.v. een extra wielenset er bij te kopen, kan je ook een race fiets kopen. Heb ik ook gedaan.![]()
Heel verstandig

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Over die racefiets,
Ik was het ook van plan. Had een mooie gt Force gezien, alsof hij voor mij gemaakt was. Maar na een test rit was ik gelijk afgekickt. De houding, dat verrotte stuur. Ik koop mooi een set extra wielen (nou ja 1 CK a-naaf) die laat ik mooi opspaken met 517s en DT rev. Dan heb ik 2 wielen sets,
1 XT-DT REV-Rigida XC420 Ceramic
1 CK Classic-DT REV-517 Ceramic.
Dan kan ik de XT wielen met fatboy"s eronder voor op de weg gebruiken en de CK Wielen voor in het trein.
Rinse
Verder heb je alleen een cassette tool nodig. dan ben je klaar
Ik was het ook van plan. Had een mooie gt Force gezien, alsof hij voor mij gemaakt was. Maar na een test rit was ik gelijk afgekickt. De houding, dat verrotte stuur. Ik koop mooi een set extra wielen (nou ja 1 CK a-naaf) die laat ik mooi opspaken met 517s en DT rev. Dan heb ik 2 wielen sets,
1 XT-DT REV-Rigida XC420 Ceramic
1 CK Classic-DT REV-517 Ceramic.
Dan kan ik de XT wielen met fatboy"s eronder voor op de weg gebruiken en de CK Wielen voor in het trein.
Rinse
Verder heb je alleen een cassette tool nodig. dan ben je klaar

-
Moet je zeggen dat ik nu meer op mijn racefiets fiets dan op mijn mtb. ::)
Ik heb een setje wielen met Rigida DP25 erin. Daarvan zijn de velgen duidelijk breder als bij mn andere wielsetje. Dus bij wisselen moet ik de remmen zoveel bijstellen dat dat op de hendels nauwelijks te doen is. >:(
Ik wil niet zeuren maar je moet ook geen crappy racefiets kopen als je eentje koopt. Ik heb nu ook twee wielsets en ben er niet tevreden over. Ikheb ze in combinatie met HS33 remmen. Nu is mijn ervaring dat ik teveel de wielen verwisselde zodoende dat mijn pats aan het uitslijten zijn en mijn snelspanners rip zijn. Ik ga me dus een nieuwe Racefiets kopen een Allez Comp (specialized uiteraard). Omdat ik ik toch kwaliteit wil hebben maar geen fortuin wil kwijt raken aan een carbon racer. Dit frame heeft al een balhoofdstel carbon zadelpen en full carbon voorvork. Dusook de stuurbuis is carbon. Nu een mooi 105/ultergra mix scooren i.c.m. Fisik zadel, zelfbouw wielen (mavic open,zwart, dt zwarte spaken, specialized mondo bandjes) easton voorbouw(stuur Ea 50en EA 70 pen). Dus dat moet wel netjes worden. Alleen Time Attack op m"n fietsie want nog eens 100 pleuro neer tellen voor een paar schoenen vind ik veel. :P
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Gène schreef:
Ik heb nu ook twee wielsets en ben er niet tevreden over. Ikheb ze in combinatie met HS33 remmen. Nu is mijn ervaring dat ik teveel de wielen verwisselde zodoende dat mijn pats aan het uitslijten zijn en mijn snelspanners rip zijn.
mzzl
Gène
Leg dat eens uit. Wat slijt er nu precies?
Het is toch niet ongebruikelijk om na het rijden je wielen er even uit te halen om de boel schoon te maken? Nog nooit gehoord dat dit buitengewone slijtage veroorzaakte.
-
Hoe vaak wissel je dan je wielen 10x per dag ???