Re:Bezuinigingen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Splinter
Bezuinigingen

Bericht door Splinter » do sep 11, 2003 10:07 pm

Wat vind, vooral de wedstrijdrijdende, dp"er hier van:

Nieuwe bezuinigingen verbijsteren de sportwereld: http://www.nocnsf.nl/

Even in het kort: Kabinet Balkenende wil 25% korten op de sportsubsidies e.d., wat zou in kunnen gaan houden dat sporten duurder gaat worden.

Ik zeg: >:(

Sven

Bericht door Sven » do sep 11, 2003 10:34 pm

G*dverdomme!!! kan die balkenende dan nou echt nix anders dan alles duurder maken?

Er wordt al gepraat over een premier die wil presteren... en op de manier waarop ie nu bezig is, gaat dat niet, gezien de reactie van de bevolking van NL.

Ik zeg: Balkenende opflikkeren. In Duitsland zijn ze van plan om de belastingen omlaag te gooien, zodat er meer wordt gekocht, waardoor duitsland misschien uit de malaise komt.

Probeer dat eens te volgen!!!

Grrrrrrrrrr >:( >:( >:( >:(

Ok... dat lucht op!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do sep 11, 2003 11:03 pm

ga bij jezelf te raden als je VVD hebt gestemd, want in dit kabinet is er maar een die de regels bepaald en dat is een Viese Vis

Don

Bericht door Don » vr sep 12, 2003 1:53 am

Ik heb VVD gestemd en daar sta ik achter.

Dit kabinet heeft 18 miljard euro moeten bezuinigen, dat moet nou eenmaal ergens vandaan komen. Ik vind het zwaar onterecht om dit kabinet aan te vallen op iets wat nou eenmaal bittere noodzaak is. Uiteraard raakt het ons pas als het dichtbij komt. Oftewel, zolang je niet in de WAO zit mag daar best op worden bezuinigt, zolang je geen asielsoeker bent mag ook daar op worden bezuinigt. Relaiseer je dat we allemaal wat moeten inleveren. Het is wel erg makkelijk om dit kabinet aan te vallen. Maar bedenk dat die 18 miljard euro ergens vandaan moeten komen.

Joost2

Bericht door Joost2 » vr sep 12, 2003 7:09 am

DON DIABLO schreef:
Ik heb VVD gestemd en daar sta ik achter.

Dit kabinet heeft 18 miljard euro moeten bezuinigen, dat moet nou eenmaal ergens vandaan komen. Ik vind het zwaar onterecht om dit kabinet aan te vallen op iets wat nou eenmaal bittere noodzaak is. Uiteraard raakt het ons pas als het dichtbij komt. Oftewel, zolang je niet in de WAO zit mag daar best op worden bezuinigt, zolang je geen asielsoeker bent mag ook daar op worden bezuinigt. Relaiseer je dat we allemaal wat moeten inleveren. Het is wel erg makkelijk om dit kabinet aan te vallen. Maar bedenk dat die 18 miljard euro ergens vandaan moeten komen.

mee eens. En ik denk dat we aan Zalm in deze een heeeele goeje hebben, zeer goede minister.

en wat betreft het volgen van Duitsland: lijkt me niet echt een goed plan: de economische wetenschap heeft al bewezen dat dit beleid niet meer werkt in deze tijd.

En onze opa"s en oma"s wisten het ook al lang: je moet eerst geld verdienen voor je het kunt uitgeven. Dus even met zijn allen de broekriem aantrekken dan zul je zien dat de Nederlandse economie er als een van de eerste in Europa weer bovenop is.

Sven

Bericht door Sven » vr sep 12, 2003 8:45 am

Joost2 schreef:

En onze opa"s en oma"s wisten het ook al lang: je moet eerst geld verdienen voor je het kunt uitgeven. Dus even met zijn allen de broekriem aantrekken dan zul je zien dat de Nederlandse economie er als een van de eerste in Europa weer bovenop is.

Dus dat is de bedoeling? als EERSTE (alweer) teurg zijn op oud economisch pail?

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr sep 12, 2003 9:29 am

En daarbij: er kan ook gemakkelijk bezuinigt worden op sport. Als je ziet hoeveel ambtenaren er in die DURE kantoren zitten en hoeveel van die DURE kantoren er gebouwd zijn dan kan het goed minder. En ja dan moeten we misschien 5 euro meer betalen bij de voetbal en ja misschien word er eens iets minder georganiseerd maar ik denk dat de gevolgen nog echt wel te overzien zijn!

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 12, 2003 10:28 am

Dat er bezuinigd moet worden zal iedereen het mee eens zijn, maar het zijn de bedragen waar het om gaat. 25% is erg veel vond ik. Het maakt mij verder niet uit ofzo, maar wat spreiding zou gewenst zijn. En zo belabberd gaat het niet eens met de economie. Economie is een cyclus die op en neer gaat en die nu langszaam weer aan het stijgen is. Ok ok dat gaat niet vanzelf en bezuinigd zal er moeten worden maar het gaat om die 25 % wat ik erg veel vind.
Het op de derde dinsdag van de maand wel minder worden, ze laten de mens nu even schrikken met 25% zodat ze gemakkelijker het uiteindelijke bedrag op 20% ofzo kunnen zetten.
Laat ze idd maar beginnen met die dure kantoren te reorganiseren. Zijn echt associale gebouwen zeg.

surfstad

Bericht door surfstad » vr sep 12, 2003 11:53 am

Net of ik nu subsidie krijg van de overheid??!!
Gaat weer eens negers over.

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 12, 2003 11:58 am

surfstad schreef:
Gaat weer eens negers over.

:-*

Dat hoeft ook niet aangezien we in het café zitten, te klagen over van alles en nogwat.

[sub]ps leuke woordspeling[/sub]

Joost2

Bericht door Joost2 » vr sep 12, 2003 12:13 pm

Dn Helle schreef:
Dus dat is de bedoeling? als EERSTE (alweer) teurg zijn op oud economisch pail?

Ik neem aan dat je het er wel mee eens bent dat een goed draaiende economie beter is dan een kwakkelende economie. Dus dan kun je maar beter zo snel mogelijk weer in een goed economisch klimaat terecht komen. En zoals ik al zei, dat doe je niet meer door veel geld uit te geven en je lekker in de schulden te steken.

Castor

Bericht door Castor » vr sep 12, 2003 12:54 pm

surfstad schreef:
Net of ik nu subsidie krijg van de overheid??!!

Ik zou weleens willen weten hoeveel subsidie er op jaarbasis aan dirt/fr/dh wordt besteed? Niks?

UA/street valt natuurlijk onder ruimtelijke ordening en VWS, daar wordt genoeg aan besteed. ;)

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr sep 12, 2003 1:06 pm

Ach, als je ziet het dat geld momenteel besteed wordt (sportkoepel schenkt bijna 30% weg aan goede doelen), moet dit niet echt een probleem worden.

Ja Nederland kan ook zoals Frankrijk en Duitsland alle Europese afspraken naast zich neerleggen, maar dat is ook niet echt sociaal of wel dan ?

cHoc

Bericht door cHoc » vr sep 12, 2003 2:24 pm

zalm een goede minister?? give me a break.....

die kerel weet niet waar hij het over heeft, hij drijft op het "succes" van de zalm norm die hij zelf niet eens bedacht heeft, laat staan uitgevoerd.
Laten we wel wezen, zalm is wel een echte VVD"er, dus uit op zijn eigen gewin en die van bedrijven, niet op het "klootjesvolk".
VVD is een bedrijven partij.

en om te weten waarom het slecht gaat met de economie daarvoor moet je bij de banken wezen die hebben er onder andere flink voor gezorgt dat er veel bedrijven op de fles gingen.

en als de VVD zelf zegt dat er (o.a. onder paars) te lang op grote voet is geleefd, dan waren ze daar zelf bij, en hebben toen niets gedaan, en het laten gebeuren voor hun eigen gewin.
en daarom moeten wij, het "klootjesvolk", nu de broekriem aantrekken.

zalm zou je kunnen vergelijken met sjors boes, gesteunt door bedrijven aan de macht, maar geen idee waar hij nou eigenlijks mee bezig is....

Splinter

Bericht door Splinter » vr sep 12, 2003 3:40 pm

Hij zal het op zich wel een beetje weten denk ik

CV G. Zalm

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr sep 12, 2003 5:00 pm

cHoc schreef:

En drijft de economie en de hele maatschappij niet op bedrijven? En kom niet aan met dat het op mensen drijft, want bedrijven ZIJN mensen. En iets wat is kun je niet veranderen, tenzij je Stalin heet natuurlijk, en dat wil je echt niet, geloof me.

Dank u. ;)

Joost2

Bericht door Joost2 » vr sep 12, 2003 5:21 pm

cHoc schreef: zalm een goede minister?? give me a break.....

die kerel weet niet waar hij het over heeft, hij drijft op het "succes" van de zalm norm die hij zelf niet eens bedacht heeft, laat staan uitgevoerd.
ik geloof dat hij bekender is van het nieuwe belastingstelsel dat hij samen met Vermeend heeft bedacht
Laten we wel wezen, zalm is wel een echte VVD"er, dus uit op zijn eigen gewin en die van bedrijven, niet op het "klootjesvolk".
....zie andere reacties hierboven....

en om te weten waarom het slecht gaat met de economie daarvoor moet je bij de banken wezen die hebben er onder andere flink voor gezorgt dat er veel bedrijven op de fles gingen.
Als je bij een bank een lening aangaat (want daar heb je het over neem ik aan) dan weet je voor je de lening aangaat alle voorwaarden van die lening. Twee van de spelregels zijn: rente betalen, en aflossingen betalen. Als een bedrijf (of wie dan ook) niet aan die voorwaarden kan voldoen tijdens de looptijd van de lening dan is de kans groot dat de bank het faillissement aanvraagt. Die rente is namelijk het inkomen van de bank en als de bank daar niet strak achteraan zit dan gaat de bank zelf failliet. Het is ongeveer het zelfde als dat jij met een pak melk naar de kassa van de supermarkt loopt en geen geld bij je hebt. No f*cking way dat jij dat pak melk mee mag nemen van de supermarkt

en als de VVD zelf zegt dat er (o.a. onder paars) te lang op grote voet is geleefd, dan waren ze daar zelf bij, en hebben toen niets gedaan, en het laten gebeuren voor hun eigen gewin.
Als je dat vindt, dan moet je nu blij zijn dat de VVD nu zijn eigen fouten inziet en de fouten hersteld

zalm zou je kunnen vergelijken met sjors boes, gesteunt door bedrijven aan de macht, maar geen idee waar hij nou eigenlijks mee bezig is....
Kort samengevat, ik denk dat Zalm zijn werk goed doet. Of ik (en Zalm dus) gelijk heb, dat weten we over 10 jaar

cHoc

Bericht door cHoc » vr sep 12, 2003 7:17 pm

[
Joost2 schreef: [
cHoc schreef: zalm een goede minister?? give me a break.....

ik geloof dat hij bekender is van het nieuwe belastingstelsel dat hij samen met Vermeend heeft bedacht
hij is in elk geval er bekender van geworden van de norm die door KOK en vermeend hebben bedacht, zalm was daarbij aanwezig...
....zie andere reacties hierboven....
een bedrijven partij, en wie zijn de eigenaren van die bedrijven, niet de werknemers....
Als je bij een bank een lening aangaat (want daar heb je het over neem ik aan) dan weet je voor je de lening aangaat alle voorwaarden van die lening. Twee van de spelregels zijn: rente betalen, en aflossingen betalen. Als een bedrijf (of wie dan ook) niet aan die voorwaarden kan voldoen tijdens de looptijd van de lening dan is de kans groot dat de bank het faillissement aanvraagt. Die rente is namelijk het inkomen van de bank en als de bank daar niet strak achteraan zit dan gaat de bank zelf failliet. Het is ongeveer het zelfde als dat jij met een pak melk naar de kassa van de supermarkt loopt en geen geld bij je hebt. No f*cking way dat jij dat pak melk mee mag nemen van de supermarkt
dat is de normale gang van zaken, ja, maar als het nou eens veelvuldig voorkwam, dat de bank je naait als ondernemer door volledige terugvordering, zonder opgaaf van redenen, stante pede, waardoor je genoodzaakt bent om faissement aan te vragen....
Als je dat vindt, dan moet je nu blij zijn dat de VVD nu zijn eigen fouten inziet en de fouten hersteld
nee, want het "klootjesvolk" moet de broekriem aanhalen zodat zij het niet hoeven te doen

Kort samengevat, ik denk dat Zalm zijn werk goed doet. Of ik (en Zalm dus) gelijk heb, dat weten we over 10 jaar
we zullen er eerder over 10 jaar achterkomen dat er feitelijk niks verandert is. of over een half jaar......

Sven

Bericht door Sven » vr sep 12, 2003 7:51 pm

Jeah... en als het nou eens misgaat? Dan zal je verhaal waarschijnlijk veranderen... ::)

aab

Bericht door aab » vr sep 12, 2003 11:00 pm

een slim figuur zei tijdje geleden tegen mij: in de politiek zitten alleen maar maatschappelijke mislukkelingen, hoog geschoolde die in een normale baan geen sucses kunnen behalen.
denk eens na , zo goed betaald die politiek niet en echt een toffe baan is het niet, dus de echte sucsesvollen worden manager alle mislukkelingen hoogleraar of politikus

Don

Bericht door Don » vr sep 12, 2003 11:08 pm

monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
denk eens na , zo goed betaald die politiek niet en echt een toffe baan is het niet, dus de echte sucsesvollen worden manager alle mislukkelingen hoogleraar of politikus

BS

niet iedereen heeft de ambitie veel geld te verdeienen, niet iedereen is gemaakt om de populaire manager te worden. Er zijn zowaar mensen die ambiëren om de politiek in te gaan dan hoogleraar te worden. En er staat me trouwens nog vaag iets van bij dat een aantal business mensjes de politiek in zijn gegaan... en wta is daarvan terecht gekomen.... juist, het kabinet met het korste ambtstermijn! Chapeau!

aab

Bericht door aab » vr sep 12, 2003 11:19 pm

en waarom , omdat nederland dom kudde volk is en tot drie keer toe een paars kabinet laat samenstellen terwijl ze na de eerste keer al liepen te zeiken.
dan kan je beter een mislukte wetenschapper hebben die op harry potter lijkt en belangrijke info voor zich zelf houd.

Don

Bericht door Don » za sep 13, 2003 12:54 am

Paars heeft NL wel doen laten floreren he

Splinter

Bericht door Splinter » za sep 13, 2003 8:32 am

DON DIABLO schreef:
Paars heeft NL wel doen laten floreren he

Dat heeft niet alleen met politiek te maken gehad ;)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za sep 13, 2003 9:49 am

Na goede tijden komen slechte tijden. Altijd zo geweest, altijd zo blijven.
Bij de weg. Hebben we het nu zo slecht. Nee ik niet. Er zijn groepen in de samenleving die het wel slecht hebben, de kansarmen, die moeten wel geholpen kunnen worden.
Maar wat mij betreft zijn nederlanders te gewend geraakt aan comfort en rijkdom zegmaar, en zeuren dat ze kunnen als het even slecht gaat niet normaal meer.
Als je nou een gemiddelde nederlander neemt zeurt hij over vanalles en nogwat zoals bijv. verkeerboetes. Rij dan verd***e normaal en houdt je aan de snelheid of zoiets. En doe dat mobieltje weg. Waar heb je nou twee telefoontjes voor nodig (ik heb zelf ook een mobiel hoor ;D).

Kortom: mensen hebben altijd wat te zeuren, als het goed gaat en als het slecht gaat :?. Mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is, en het is fijn dat ze daar nu op geconfronteerd worden.

Ik wil niet zeggen dat alle bezuinigingen terecht zijn hoor want deze bezuiniging op sport vind ik dieptriest. Hoe kan nederland ooit nog medailles halen op de OS plus dat het tegenstrijdig beleid is. Aan de ene kant geld uitgeven om de nederlander in beweging te krijgen, halen ze het aan de andere kant weer weg door 1/4 af te snoepen. En vele sportclubs zullen gaan verdwijnen want die krijgen weer subsidie van de gemeente die weer uit het sportbudget mag graaien.

Plaats reactie