alpe d"huez
Moderator:Beheerders
iemand al eens in alpe d"huez of omgeving gaan mountainbike??
wat zijn jullie bevindingen?
wat zijn jullie bevindingen?
Re:alpe d"huez
Je kan heul hard naar beneden...
Dat kan dan ook wel op meer plaatsen, eigenlijk. De asfaltweg naar Bourg d"Oisans wordt wel een uitdaging als het hard regent, al het geschilder op de weg wordt dan erg glad.
Dat kan dan ook wel op meer plaatsen, eigenlijk. De asfaltweg naar Bourg d"Oisans wordt wel een uitdaging als het hard regent, al het geschilder op de weg wordt dan erg glad.
-
Jep
1x 2 weken in les 2 Alpes, 1x weekje ALp d"Huez
Je hebt daar bergen ohne Ende, dus kunt ook klimmen ohne Ende:
Voorbeeld: je kunt (op de weg) van 700meter Bourg d" Oisans (onderaan de Alp) naar 1650m Les 2 Alpes en dan onverhard door naar de Gletsjer op 3288m. Dan sta je dus ineens in de skisneeuw!
En denk eens aan de Megavalanche, 40km dalen van Pic BLanc (boven de ALp) naar BOurg "d Oisans.
Er zijn daar dus echt wel heftige paden te vinden, wat wil je in de alpen?! Echte lange routes heb ik daar niet gereden maar er schijnen wel mooie bewegwijzerde routes te zijn.
Tot slot een tip: Zoek je een relaxed eenvoudig en goedkoop hotelletje midden in de bergen vlak bij de Alp: Ik weet nog een mooi adresje!
Groet, Lars
1x 2 weken in les 2 Alpes, 1x weekje ALp d"Huez
Je hebt daar bergen ohne Ende, dus kunt ook klimmen ohne Ende:
Voorbeeld: je kunt (op de weg) van 700meter Bourg d" Oisans (onderaan de Alp) naar 1650m Les 2 Alpes en dan onverhard door naar de Gletsjer op 3288m. Dan sta je dus ineens in de skisneeuw!
En denk eens aan de Megavalanche, 40km dalen van Pic BLanc (boven de ALp) naar BOurg "d Oisans.
Er zijn daar dus echt wel heftige paden te vinden, wat wil je in de alpen?! Echte lange routes heb ik daar niet gereden maar er schijnen wel mooie bewegwijzerde routes te zijn.
Tot slot een tip: Zoek je een relaxed eenvoudig en goedkoop hotelletje midden in de bergen vlak bij de Alp: Ik weet nog een mooi adresje!
Groet, Lars
@ lars: ben je er gaan mtb"en of wegrijden?
ben er deze zomer geweest en volgende zomer ga ik er terug heen en zou dus wat meer informatie willen over toffe paden die niet te moeilijk zijn. ik heb 2 dagen een fietsje gehuurd en heb wat rondgereden aan de 1ste troncon in alpe d"huez
ps als je teruggaat: ik weet er nog een prachtig app (alpe d"uez) met zicht op de vallei, bourg d"oisans, huez village en parc des ecreins
1 woord prachtig
ben er deze zomer geweest en volgende zomer ga ik er terug heen en zou dus wat meer informatie willen over toffe paden die niet te moeilijk zijn. ik heb 2 dagen een fietsje gehuurd en heb wat rondgereden aan de 1ste troncon in alpe d"huez
ps als je teruggaat: ik weet er nog een prachtig app (alpe d"uez) met zicht op de vallei, bourg d"oisans, huez village en parc des ecreins
1 woord prachtig
-
@ les Alpes: Uh... beide! ik had dit jaar 4 fietsen in de Inca, oftewel voor 2 personen racefietsen+mountainbikes!
Je kunt er ook prachtig op de weg rijden. Wat dacht je van een dagtochtje Galibier: Ongeveer 45km alleen maar klimmen! Of naar de Croix de Fer of natuurlijk de Alp zelf.
Routes schijn je te kunnen vinden op de toeristensite van Alp d"Huez. Is ergens al eens een forumpje van geweest, moet je maar ff zoeken.
Wat ook leuk is: parallel aan de rivier in het bos fietsen, heb je ook prachtige niet al te heftige paadjes!
Groet, Lars
ps: Wat is een Troncon? Spreek aardig Frans, maar zelfs mijn digitale woordenboek weet het niet...
Je kunt er ook prachtig op de weg rijden. Wat dacht je van een dagtochtje Galibier: Ongeveer 45km alleen maar klimmen! Of naar de Croix de Fer of natuurlijk de Alp zelf.
Routes schijn je te kunnen vinden op de toeristensite van Alp d"Huez. Is ergens al eens een forumpje van geweest, moet je maar ff zoeken.
Wat ook leuk is: parallel aan de rivier in het bos fietsen, heb je ook prachtige niet al te heftige paadjes!
Groet, Lars
ps: Wat is een Troncon? Spreek aardig Frans, maar zelfs mijn digitale woordenboek weet het niet...
De Lars Cuevas schreef:
Troncon (eigenlijk met een komma onder de c) is "een deel".
Dus "un troncon de chemin" is een deel van een weg.
En een kabouter is een troncon de vrai homme.
Een "con" is weer heel iets anders waarvan er een hoop hier rondlopen, zeg maar laaf-achtig.
@ lars: is idd een zon c met een c"tje onder maar vond dat niet op mn toetsenbord.
-
Kijk, da"s tenminste info waar ik wat aan heb, weer een woord geleerd! Waar DP al niet goed voor is. Maareh... Je hebt dus rondgereden "aan de eerste deel in Alpe "d Huez" Da"s geen Frans, maar ook geen Nederlands...
Overigens: Frankrijk heeft ook een vrouwelijk woord voor "con": "cône". Benieuwd hoe jullie die gaan uitleggen...
Groet,
Lars "Ik rem niet voor Laven" Vogelenzang
Overigens: Frankrijk heeft ook een vrouwelijk woord voor "con": "cône". Benieuwd hoe jullie die gaan uitleggen...
Groet,
lift naar de pic blanc is in 3 delen verdeeld
eerste deel van die lift dus waar ik heb rondgereden
als je er bent geweest begrijp je me wel
De Lars Cuevas schreef:
"Interessante opening "? of is dat te subtiel?
Een cone zie je bovendien vaak op het hoofd van een laaf.
BTW: volgend jaar moeten we echt met de tandems in Daun gaan rijden, ideaal parcours, gewoon de lange afstand.
les alpes schreef:
lift naar de pic blanc is in 3 delen verdeeld
beetje rondom het permanente DH parkoer, ik ben er van de zomer geweest en op de VTT-map die we kregen stonden best wat routes, of het ook te xc"en was weet ik nie, heb me daar vooral de bergaf gewerkt, de omgeving is in elk geval schitterend.
Ik lees hier het woordt "megavalanche" en ik krijg meteen weer hartkloppingen, moet nog een jaar wachten, maar ik wil eigenlijk nu al wel weer! super gaaf.
-
@ Les Alpes: Ah, de 1e skilift halte, zeg maar: Oke, nu begin het te dagen. Toch wel met de fiets omhoog gereden mag ik hopen? Lifften zijn alleen voor skieers en DH"ers!\
@ T: Ik heb in 97 al eens met een gids op een toen redelijk stoere Vario een stuk van de Megavalance gereden. Hetig, inderdaad...
@ Pino: Kent je de Engelse uitdrukking "Conehead" Met bovenstaande discussie in het achterhoofd enig idee voor een leuke vertaling?
Groet, Lars Vogelenzang (die voor het gemak nog maar ff een taaltje extra in de discussie inbrengt).
@ Pino again: Bouillon afgelopen weekend was geen succes. Zoals je wist was Rudi geblesseerd dus het tandemen ging niet door. Ik reed daarm de 70 op de solo gezellig samen met De Leone en die had ongeveer om de 10km pech. Ik heb Rufi al beloofd volgend jaar met hem in Daun te rijden
@ T: Ik heb in 97 al eens met een gids op een toen redelijk stoere Vario een stuk van de Megavalance gereden. Hetig, inderdaad...
@ Pino: Kent je de Engelse uitdrukking "Conehead" Met bovenstaande discussie in het achterhoofd enig idee voor een leuke vertaling?
Groet, Lars Vogelenzang (die voor het gemak nog maar ff een taaltje extra in de discussie inbrengt).
@ Pino again: Bouillon afgelopen weekend was geen succes. Zoals je wist was Rudi geblesseerd dus het tandemen ging niet door. Ik reed daarm de 70 op de solo gezellig samen met De Leone en die had ongeveer om de 10km pech. Ik heb Rufi al beloofd volgend jaar met hem in Daun te rijden
ben 2 maal gaan fietsen: iedere maal 1 keer met de fiets en 1 keer met het liftje naar boven. ;D
De Lars Cuevas schreef:
Pino: Kent je de Engelse uitdrukking "Conehead" Met bovenstaande discussie in het achterhoofd enig idee voor een leuke vertaling?
Maar dat domme Engels begrijpt iedereen vaak al, weet me niet zo te inspireren. De film Coneheads is tamelijk flauw.
-
hohoho, niet te eltair, Vogeltje, er is niks mis met Engels. Ook in het engels is het ng steeds mogelijk om je origineel uit te drukken. Je moet er alleen wat meer moeite voor doen.
Coneheads schijnt inderdaad een boutfilm (let wel: dus niet KAbout) te zijn, maar misschien ga je er met deze discussie in het achterhoofd anders naar kijken? ???
Overigens: Vandaag weer getandemd. Frits heeft een Look-ATandemB op laten bouwen en daar hebben we vanmiddag 3uurtjes op rondgeragd. Ging wel lekker.
Is ook wel een serieus een goeie ontwikkeling trouwens: Straks gaan al die tandemachterrijders er een atb-tandem bij kopen en raad eens wie er dan met allemaal gatis reisjes mee moet om te piloteren?! ;D
Groeten, Lars
Coneheads schijnt inderdaad een boutfilm (let wel: dus niet KAbout) te zijn, maar misschien ga je er met deze discussie in het achterhoofd anders naar kijken? ???
Overigens: Vandaag weer getandemd. Frits heeft een Look-ATandemB op laten bouwen en daar hebben we vanmiddag 3uurtjes op rondgeragd. Ging wel lekker.
Is ook wel een serieus een goeie ontwikkeling trouwens: Straks gaan al die tandemachterrijders er een atb-tandem bij kopen en raad eens wie er dan met allemaal gatis reisjes mee moet om te piloteren?! ;D
Groeten, Lars
Als je de Alp offroad wil befietsen dan moet je wel in het bezit zijn van een fiets met downhill-waardige onderdelen (en iemand zijn met downhill-waardige fietscapaciteiten
) want je rijdt over het algemeen vlak langs heeeuuuule diepe afgronden. Vorig jaar zat er voor mij dan ook niks anders op dan een fikse bergwandeling. Ook heb ik toen geen leuke XC routes kunnen ontdekken, alleen vlak. Maar ik had het toch al druk zat met het beklimmen van de colletjes daar.

TBiker schreef:
want je rijdt over het algemeen vlak langs heeeuuuule diepe afgronden.
Precies, LANGS de afgronden. Het is niet de bedoeling die naar beneden te rijden. Gewoon het pad volgen.
Zelfs dames van dit forum doen dat gewoon ;D ;D
Der Alpe d"Huez op de fiets bestijgen is voor wegwatjes in domme Rabobankshirtjes met strakke broekjes.
-
nnnnnggggggggggggjjjjjjjjjjj (hiermee probeer ik een zoemer na te doen): Fout antwoord, vriend Piño! ;D
Alp d"Huez beklimmen is gewoon mooi, ook voor bikers, ook voor bikers op een racefiets, en zelfs voor bikers op een racetandem. Wat krijgen we nu zeg... ??? Heilige grond, dat is het!
En volgend jaar ga ik er ook echt wel weer heen. Klimtijdrit rijden, paar keer zelf met de racer omhog, en als het ff kan ook nog op een tandem!
Verder moet ik evenals Tbiker melden dat het daar af en toe wel erg heftig is ja. Sommige stukken zijn goed te fietsen, maar ik heb ook al eens (lang geleden, "97) een heel eind moeten lopen afdalend vanaf Les2 Alpes afdalend naar de skilift in Venosc. Daar was voor ons toen op sommige stukken inderdaad niet te fietsen. Sterker nog: Zelfs lopend kreeg ik het voor elkaar om een stuk de afgrond in te glijden (mede met dank aan mijn harde gladde Sidi"s). Als dat een paar meter verderop was gebeurd, had dit Vogeltje nu niet meer gezongen...
Groet, Lars
Alp d"Huez beklimmen is gewoon mooi, ook voor bikers, ook voor bikers op een racefiets, en zelfs voor bikers op een racetandem. Wat krijgen we nu zeg... ??? Heilige grond, dat is het!
En volgend jaar ga ik er ook echt wel weer heen. Klimtijdrit rijden, paar keer zelf met de racer omhog, en als het ff kan ook nog op een tandem!
Verder moet ik evenals Tbiker melden dat het daar af en toe wel erg heftig is ja. Sommige stukken zijn goed te fietsen, maar ik heb ook al eens (lang geleden, "97) een heel eind moeten lopen afdalend vanaf Les2 Alpes afdalend naar de skilift in Venosc. Daar was voor ons toen op sommige stukken inderdaad niet te fietsen. Sterker nog: Zelfs lopend kreeg ik het voor elkaar om een stuk de afgrond in te glijden (mede met dank aan mijn harde gladde Sidi"s). Als dat een paar meter verderop was gebeurd, had dit Vogeltje nu niet meer gezongen...
Groet, Lars
De Lars Cuevas schreef:
nnnnnggggggggggggjjjjjjjjjjj (hiermee probeer ik een zoemer na te doen): Fout antwoord, vriend Piño! ;D
Groet, Lars
Door laven platgetreden gebied is het!
Zelden een berg gezien van 10% die zo plat wordt door al die lelijke kaaskoppen. En dan te bedenken dat er zoveel mooie beklimmingen zijn, ook oin dew buurt. Van de beklimmingen naar de Alpe d"Huez is de meest gebruikte ook verreweg de lelijkste.
En, ja, ik heb hem een aantal keren beklommenn.
-
@ Pino: Geen laaf gezien hoor, afgelopen zomer. En reken maar dat ik ze gespot (en overreden) had als ze er waren. ;D
Wel af en toe veel dronken "Hollanders" (Dat zijn Nederlanders die moeite hebben met 4-lettergrepige woorden), vooral afgelopen 13 juli... Wij stonden vlak bij bocht 13 te genieten van het weer, van iedereen die de berg op kwam zettten (wandelaars, fuietsen met karetjes, bepakking, tandems) en de fantastische sfeer, terwijl in het mideenterrein van de bocht een kudde dronken eikels daar irritant stond te wezen met keiharde sneue voetbalmuziek. Dat was wel triest ja...
Heb er trouwens nog wel een mooie foto van. Daarop zie je Lance Armstrong, met daarnaast een glazig kijkende dronken voetballer. De beste wielrenner ter wereld komt vlak voor hem langs in de grootste koers ter wereld en meneer is zo bezopen dat hij alleen nog maar dronken olifanten zien... Mooi van triestheid, hahaha. Ik stuur hem je zo direct wel per mail, wellicht kun je hem posten? Ik weet niet hoe dat moet.
Even afgezien hiervan vind ik het toch leuk op de Alp. Veel fietsers, altijd aanspraak en de bordjes in de bochten, het heeft wel wat!
Groet, Lars (die volgend jaar weer op de Alp staat tijdens de klimtijdrit)
Wel af en toe veel dronken "Hollanders" (Dat zijn Nederlanders die moeite hebben met 4-lettergrepige woorden), vooral afgelopen 13 juli... Wij stonden vlak bij bocht 13 te genieten van het weer, van iedereen die de berg op kwam zettten (wandelaars, fuietsen met karetjes, bepakking, tandems) en de fantastische sfeer, terwijl in het mideenterrein van de bocht een kudde dronken eikels daar irritant stond te wezen met keiharde sneue voetbalmuziek. Dat was wel triest ja...
Heb er trouwens nog wel een mooie foto van. Daarop zie je Lance Armstrong, met daarnaast een glazig kijkende dronken voetballer. De beste wielrenner ter wereld komt vlak voor hem langs in de grootste koers ter wereld en meneer is zo bezopen dat hij alleen nog maar dronken olifanten zien... Mooi van triestheid, hahaha. Ik stuur hem je zo direct wel per mail, wellicht kun je hem posten? Ik weet niet hoe dat moet.
Even afgezien hiervan vind ik het toch leuk op de Alp. Veel fietsers, altijd aanspraak en de bordjes in de bochten, het heeft wel wat!
Groet, Lars (die volgend jaar weer op de Alp staat tijdens de klimtijdrit)
Plaatje van De las Cuevas (een reetfietser en een hoop laven):
Is er iemand die het plaatje ziet?

Is er iemand die het plaatje ziet?
De Lars Cuevas schreef:
Daarop zie je Lance Armstrong, met daarnaast een glazig kijkende dronken voetballer. De beste wielrenner ter wereld komt vlak voor hem langs in de grootste koers ter wereld en meneer is zo bezopen dat hij alleen nog maar dronken olifanten zien... Mooi van triestheid, hahaha. Ik stuur hem je zo direct wel per mail, wellicht kun je hem posten? Ik weet niet hoe dat moet.
Ik hoop dat hier discussie over mogelijk is...
5x de tour winnen wil niet zeggen dat je de beste wielrenner van de wereld bent!
"Ik hoop dat hier discussie over mogelijk is...
5x de tour winnen wil niet zeggen dat je de beste wielrenner van de wereld bent!"
Wel de beste huidige ronderenner.
Waar het betreft status wordt de Tour de France wel hoger ingeschaald dan een WK, wereldbeker, UCI klassement, werelduurrecord of andere rondes.
Om de Tour te kunnen winnen moet je ook heel aardig compleet kunnen zijn.
En ik denk dat jonge wielrennertjes het meest dromen van het winnen van de Tour de France.
5x de tour winnen wil niet zeggen dat je de beste wielrenner van de wereld bent!"
Wel de beste huidige ronderenner.
Waar het betreft status wordt de Tour de France wel hoger ingeschaald dan een WK, wereldbeker, UCI klassement, werelduurrecord of andere rondes.
Om de Tour te kunnen winnen moet je ook heel aardig compleet kunnen zijn.
En ik denk dat jonge wielrennertjes het meest dromen van het winnen van de Tour de France.
Dat kan een lange discussie worden
Laten we het er op houden dat hij iig een van de beste is :-*

Laten we het er op houden dat hij iig een van de beste is :-*