grappig hoe de opbouw van je fiets zo door de jaren heen ver

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ghostdog - X
Contacteer:
grappig hoe de opbouw van je fiets zo door de jaren heen ver

Bericht door Ghostdog - X » di sep 30, 2003 1:51 pm

ok beetje pimpen maar dat doen we allemaal ;D

Ik zat eens te neuzen door mn fotoos en t viel me op hoe mn Planet-X frame zn opbouw is veranderd door de jaren heen.

fase 1:
RS sid sl (die paste voor geen meter bij het frame, te kort en te slap)
LX cranks en gaar 50 piek BB: beide krom
Magura"s: die deden het prima
Coda stuurtje van 30 piek: te slap
mavic taco velgen
fietscomputer hahahaha ;)

fase 2:
Nieuwe vork, remmen, stuur, grips, wielen
- Z1 freeride met steekas er in. dit scheelde zo veel. Geometrie was opeens perfect. Voor dirten en voor XCen door de bergen.
- remmen. tsja das een verhaal appart. de formulas leken in eerste instantie goed maar gaven al snel de geest. veel ontluchten en andere olie mocht niet baten.
- stuurtje van PX met een wanddikte om u tegen te zeggen. Dit stuur is echt super.
- nieuwe grips. die zijn echt heerlijk. ook onverslijtbaar. heb ze nog steeds....
- wielen zijn ook een grote vooruitgang. D321 velgen met voor een Hope bulb naaf en achter een XT. Heerlijk stijve en sterke wielen.

fase 3:
nieuwe vork, remmen, cranks, BB, zadel
- De Hayes HFX mag HD schijven zijn echt de shit. die dingen remmen we zo belachelijk goed, das niet meer normaal. en blijven het ook doen.
- de sherman firefly is ook supersmooth en zwaar pimp ;)
- ik had nooit gedacht dat andere cranks plus BB zoveel verschil kon maken. RF turbines plus evolve FR bottonbracket is een extreem goede combi. Superstijf en onverwoestbaar.
- en een wat groter zadel om de foute landingen op te kunnen vangen.

Het enige wat nu nog anders moet is andere handvatten en een nieuw balhoofdsetje (= nu cane creek C1 en bijna op).
Ben echt superhappy met de huidige configuratie. En heb ook een spare zadelpel met XC zadel liggen voor de schaarse XC ritten (Thompson 440mm met PX zadeltje).
De pedalen zijn de DX pedalen van shimano en doen hun werk uitstekend. Alleen pinnen zijn nog al gevoelig voor aanrakingen met de stoep of andere obstakels. maar die zijn weer zo vervangen :D.

Ben nu eindelijk klaar met mn opleiding en kan dus ook weer veel gaan fietsen. iets wat er de laatste tijd bij in is geschoten en dat is zonde.
Voor de lui die veel bij het soesterhoogt komen kunnen die mij ff mailen? ik spreek graag een keer af.

laterssss. Jop

Afbeelding

Space Man Spiff

Re:grappig hoe de opbouw van je fiets zo door de jaren heen

Bericht door Space Man Spiff » di sep 30, 2003 7:05 pm

chicce dinges ik heb de RAD goeie fietsen zijn t. btw mooie diesel

Gast

Bericht door Gast » di sep 30, 2003 7:12 pm

Een zeer sjieke alleskunner, en ja, het is soms vreemd hoe je setup met de tijden verandert (ik heb het nu over m"n eigen fiets).

Gast

Bericht door Gast » di sep 30, 2003 7:28 pm

Nice, alleen nog ff zoeken naar een ander deck voor je zadel ;)

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo okt 01, 2003 4:42 pm

Orkje schreef:
Een zeer sjieke alleskunner, en ja, het is soms vreemd hoe je setup met de tijden verandert (ik heb het nu over m"n eigen fiets).

hoezo? ;D

Plaats reactie