bescherming
Moderator:Beheerders
Re:bescherming
Ik heb alleen een neopreen hoesje om m"n demper. Verder niets.
-
- Contacteer:
helm voor mn hoofd... :P
durex rubber voor over me staaf
Serieus:
voor XC altyd een helm en bril en handschoenen
voor DH/freeride: helm, goggle, handschoenen, bodyprotector, knie en scheenbeschermers
voor UA: petje, bril, handschoenen en scheenbeschermers
Always wear protection
voor XC altyd een helm en bril en handschoenen
voor DH/freeride: helm, goggle, handschoenen, bodyprotector, knie en scheenbeschermers
voor UA: petje, bril, handschoenen en scheenbeschermers
Always wear protection

met protective wig onder je pet?
ook voor ua/gettocross geldt:
helm.
ik geef toe, deed het niet altijd..maar tegenwoordig nooit meer zonder.
ook voor ua/gettocross geldt:
helm.
ik geef toe, deed het niet altijd..maar tegenwoordig nooit meer zonder.
-
helm en gloves voor street en dirt, voor trial alleen gloves, omdat daar nog niet zo risicovolle zaken gebeuren
DH: Helm (full face), knie en elleboog en body protectie
UA: Helm en knie protectie
XC: alleen helm
UA: Helm en knie protectie
XC: alleen helm
-
DH: Fullface helm, bodyprotectie, scheen/kniebeschermers, handschoenen en soms een goggle
FR: Fullface, scheen/knie beschermers
DS: Fullface of potje, scheen/knie beschermers
UA: Meestal een potje, heel af en toe een FF helm. Scheenbeschermers.
FR: Fullface, scheen/knie beschermers
DS: Fullface of potje, scheen/knie beschermers
UA: Meestal een potje, heel af en toe een FF helm. Scheenbeschermers.
DH: heb ik maar 1 keer gedaan, voor mn eerste keer mtben, geen bescherming dus, volgende keer knie/scheen, fullface, handschoenen, goggle, sterke kleren, ben nu bezich lappen dik rubber in mn kleren te naaien :P,
UA/Dirt: Fullface, knie/scheen, handschoenen, sterke kleren (liefst met rubber)
ga nou niet stom doen zonder protectie, dan is het biken snel afgelopen, een full protection ziet er trouwens ook veel gaver uit dan niks
UA/Dirt: Fullface, knie/scheen, handschoenen, sterke kleren (liefst met rubber)
ga nou niet stom doen zonder protectie, dan is het biken snel afgelopen, een full protection ziet er trouwens ook veel gaver uit dan niks

pfffffffffff bescherming, meestal val je altijd op een deel dat niet beschermd is, gewoon uit je doppen kijken en dingen doen die binnen je mogelijkheden liggen.
GT dudette schreef:
pfffffffffff bescherming, meestal val je altijd op een deel dat niet beschermd is, gewoon uit je doppen kijken en dingen doen die binnen je mogelijkheden liggen.
::)
GT dudette schreef:
onzin! anders had niemand bescherming aan
-
daarom dat gt dudette zijn bescherming ook een broek kan genoemd worden...... 661=>4x4
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
misschien domme opmerking, maar volgens mij bedoeld hij berscherming voor de fiets.
anders zou hij toch "lichaamsdeel" en niet "onderdeel" zeggen?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
hazuu....
Ik weet inmiddels uit ervaring dat bescherming niet alles voorkomt
, maar iedereen die iig zonder helm gaat rijden (welke discipline dan ook) is een grote idioot. En ook met Dirt dus, kun je ook flinke klappen maken op je kop, iemand die denkt dat hij onoverwinnelijk is, moet hetzelf weten. Het is jou leven.
Verder iedereen die op een DH geen helm body-armour en knie/scheenbeschermers aan heeft moeten ze eigenlijk van de baan halen. Mijn bodyarmour was niet voldoende om mijn milt te redden, maar zonder armour en helm, was ik nu nog niet hier, maar lag ik met mazzel nog in het ziekenhuis van Freiburg of anders ergens onder de grond.
Belangrijkste on in je oren te knopen. Niemand op dehele wereld is goed genoeg om zonder protectie te rijden, want meestal gaat iets mis op de dingen die je al 10 of 20 keer goed hebt gedaan. Wij mensen zijn namelijk zo goed in overschatting van ons eigen ras.
Maar het is en blijft ieders eigen keuze natuurijk.

Verder iedereen die op een DH geen helm body-armour en knie/scheenbeschermers aan heeft moeten ze eigenlijk van de baan halen. Mijn bodyarmour was niet voldoende om mijn milt te redden, maar zonder armour en helm, was ik nu nog niet hier, maar lag ik met mazzel nog in het ziekenhuis van Freiburg of anders ergens onder de grond.
Belangrijkste on in je oren te knopen. Niemand op dehele wereld is goed genoeg om zonder protectie te rijden, want meestal gaat iets mis op de dingen die je al 10 of 20 keer goed hebt gedaan. Wij mensen zijn namelijk zo goed in overschatting van ons eigen ras.
Maar het is en blijft ieders eigen keuze natuurijk.
Amour?
[
Dat denk ik ook maar als die knurft van een les alpes nou ook nog
eens wat zegt in zijn eigen topic, zou wel fijn zijn.
[
dirk de schurk schreef:
misschien domme opmerking, maar volgens mij bedoeld hij berscherming voor de fiets.
Dat denk ik ook maar als die knurft van een les alpes nou ook nog
eens wat zegt in zijn eigen topic, zou wel fijn zijn.
Wie gebruikt (DP-ers) welke bescherming (protectie) voor welk onderdeel (bike-discipline)
Of heb ik het nou mis en bedoeld hij
Wie gebruikt (DP-ers) welke bescherming (protectie/framebescherming) voor welk onderdeel (bike-onderdeel/lichaamsonderdeel)
Of heb ik het nou mis en bedoeld hij
Wie gebruikt (DP-ers) welke bescherming (protectie/framebescherming) voor welk onderdeel (bike-onderdeel/lichaamsonderdeel)
maar body protection is zoooooo duur :-[ daar maken ze het mtben niet beter op, de body protection 750 gulden te maken, hoeduurder, hoe minder mensen het kopen
-
lion schreef:
maar body protection is zoooooo duur :-[ daar maken ze het mtben niet beter op, de body protection 750 gulden te maken, hoeduurder, hoe minder mensen het kopen
Een ritje met de trauma heli o.i.d., dat is pas DUUR en niet alleen uitgedrukt in euro"s, maar vooral de tijd die je kwijt bent aan herstel en de pijn die je lijdt. Dat is duur.
tegenwoordig hebben we euro"s
btw 340 euro voor body armor is wel heel veel, dat ben ik nog nooit tegengekomen voor de prijs, tenzij je een compleet dainese pak wil maar alleen een safety jacket kost nu zo"n 280 euro ofzo en 661 bijvoorbeeld heeft wel wat goedkoperen dingen.
btw 340 euro voor body armor is wel heel veel, dat ben ik nog nooit tegengekomen voor de prijs, tenzij je een compleet dainese pak wil maar alleen een safety jacket kost nu zo"n 280 euro ofzo en 661 bijvoorbeeld heeft wel wat goedkoperen dingen.
En wat te denken van Rockgardn, vond ik vrij goedkoop.
Te koop bij een zeker forumlid overigens.
Te koop bij een zeker forumlid overigens.