Schumacher Wereldkampioen!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

FREAKaZOID
Contacteer:
Re:Schumacher Wereldkampioen!

Bericht door FREAKaZOID » di okt 14, 2003 1:07 pm

Dit jaar was niet echt saai, maar idd spannend ook niet, toch er zijn welke elk jaar mooie races die spectaculair verlopen (Brazilie) Dus saai vind k het niet. Maar volgend jaar zal alles anders zijn, hoop ik

camouflage

Bericht door camouflage » di okt 14, 2003 5:42 pm

formule-1 stinkt,net zoals die uitlaatgassen,en zeker as "schumi" wereldkampioen is.

With F*cking Greetz

Camou...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 14, 2003 6:14 pm

Camouflage stinkt ook.......

:?

camouflage

Bericht door camouflage » di okt 14, 2003 6:34 pm

Tja ,
tis daarom dak elke avond in bad ga ;D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 14, 2003 6:34 pm

;)

camouflage

Bericht door camouflage » di okt 14, 2003 6:38 pm

question : why doesn"t anybody use tha chat?¿

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo okt 19, 2003 7:16 pm

Ferrari

Wat de meeste niet zien is dat Schumacher gewoon zijn zaakjes voor elkaar heeft. Hij was in de begin jaren idd gretig, zoals met de aanvaring met Damon Hill, maar uiteindeljik werd het gezien als een race incident en was de titel voor hem.

Schumacher heeft heeeel veeel werk moeten verzetten om zo groot te worden wat de meeste mensen niet zien. Kijk eens naar 1994 / 1995. Renault stond boven aan, met de meeste dank aan Schumacher. Ferrari was toen een subtop team. Schumacher, Ross Brawn en Jean Todt kwamen naar Ferrari. Wat gebeurde er? Ferrari werd een top team. Mede door 33% (en vast meer) door medewerking van Micheal. Testen, testen, ontwikkelen en nog een testen. Heel veel werk heeft er in gezeten. Ik vind het allemaal super verdiend voor Ferrari.

Ferrari een tijdje aan top en de meeste vinden het gelijk saai.. dat is het ook wel als 2 rode bolides 1 ronde voor liggen (vooral 2001 / 2002). Niemand kwam bij Ferrari in de buurt.. niemand had zijn zaakjes zo voor elkaar. De meeste teams kwamen dit seizoen goed in de buurt, laat voor niet staan dat ze er verschijdene keren er voorbij kwamen. Mede door de regelementen. Kijk naar Amerika. Het kwam toen op strategie aan, weer Schumacher, Brawn en Todt hadden het wéér goed voor elkaar!

Hulde aan "de 3"!

Schumacher een sacherijnige kop? Jullie niet dan? Boeit dat, de man is koning in het F1 coureur zijn. Hij vormt een Ferrari om zich heen, voelt als een band 0.1 bar te weinig druk heeft, en heeft qau racelijnen een master stijl. Hij verdient het en de meeste gunnen het hem niet meer. Waarom Senna wel toen hij oppermachtig was? (die was ook koning!). Die man wordt altijd achterna gezeten. Moet altijd overal bij zijn, hij kiest er idd zelf voor, maar als hij 1 keer boos reageert vinden de meeste hem gelijk een sacherijn en sukkel.. erg verkeerd.

Amen,
V.

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 8:18 pm

Mooi pleidooi...

Maar dan hou ik toch één vraag. Schumacher wordt door jou als "de betere" gezien. Hoe wil je dan verklaren dat Barichello meerdere keren sneller is geweest als schumacher?

En dat daardoor schumacher in de bolide van barichello ging rijden?

En dat het ook voorkwam dat (na bolidewisseling) barichello nog sneller was dan schumacher? Voorbeeld: de grote inhaalactie van schumacher, vlak voor de finish van oostenrijk, vorig jaar?

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo okt 19, 2003 8:33 pm

@Dn Helle, jij heb toch ook wel eens dagen dat je minder snel bent met bike? Ook Schumacher heeft dat, net zoals Hongarije dit jaar, maar over het algemeen kan hij met 6 titels toch als de betere gezien worden. Barrichello is ook als 2e coureur aangenomen, dat is ook bekend gemaakt toen der tijd. Dus hij is in dienst van Schumacher, als Barrichello sneller is zal Schumacher uiteraard zijn setup overnemen. Vise versa zal Barrichello ook van Schumacher profiteren, maar dat zien je uiteraard van buiten niet.

Voorbeeld:
B. komt niet lekker door een bocht, M. wel.. oplossing om beide vooraan te rijden, beide die afstelling nemen. Simpel?

V.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo okt 19, 2003 10:01 pm

Schumacher, Ferrari en Renault

Schumacher is goed, dat is nou eenmaal zo, maar hij heeft veel geluk gehad. En je hebt het over dat ferrari na 1995 ging winnen? 95", 96" en 97"" waren allemaal voor Renault, en toen kwam Mclaren even om de hoek kijken. Pas in 2000 won Schumacher weer een Titel. Wanneer ging ferrari winnen? idd toen Renault weg ging.......En ik weet zeker, als Renault was gebleven, dat Schumacher nu nooit geen 6 wereldkampioenschappen had gehad.

Overgens was het in 1994 nog Benneton Ford en in 1995 werdt het Renault.

en...

1. In tegenstelling tot Schumacher was Senna een erg vriendelijk overkomende man. Schumacher kijkt altijd alsof hij op een citroen aan het kauwen is...

2. Wederom in tegenstelling tot Schumacher had Senna wel een spectaculaire rijstijl.

3. Schumacher doet niet 1x iets "fouts", maar meerdere keren haalt hij vage streken uit, en als het echt spannend word gaat hij fouten maken.

4. En voelt het zeker dat zijn band 0.1 bar minder hard is, want dat verzint de Duitse pers.

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma okt 20, 2003 6:07 pm

Xircuit schreef:
Schumacher, Ferrari en Renault

Schumacher is goed, dat is nou eenmaal zo, maar hij heeft veel geluk gehad. En je hebt het over dat ferrari na 1995 ging winnen? 95", 96" en 97"" waren allemaal voor Renault, en toen kwam Mclaren even om de hoek kijken.

Ik zei dat Ferrari een topteam werd, niet dat ze alles hebben gewonnen. Je bedoelt cker Renault als motorbouwer? Het was toen nog Benetton.

Duals:
1996: Hill / Villeneuve (Williams)
1997: Villeneuve / Schumacher (Williams / Ferrari)
1998: Schumacher / Hakkinen (Ferrari / McLaren)
1999: Schumacher / Hakkinen (Ferrari / McLaren)
2000: Schumacher / Hakkinen (Ferrari / McLaren)
2001: Schumacher / Hakkinen (Ferrari / McLaren)
2002: Schumacher (Ferrari)
2003: Schumacher / Montoya / Raikkonen (Ferrari / Williams / McLaren)
Kan aan mij liggen, maar waar was / is Benetton / Renault nou?

Pas in 2000 won Schumacher weer een Titel. Wanneer ging ferrari winnen? idd toen Renault weg ging.......En ik weet zeker, als Renault was gebleven, dat Schumacher nu nooit geen 6 wereldkampioenschappen had gehad.

Schumacher streed daarvoor niet mee en won met Ferrari geen races? Ok, jij herschrijft de geschiedenis. Benetton is ook gebleven maar omgedoopt in Renault, verder weinig veranderingen aan dat team.
In 1996 / 1997 kon Benetton inderdaad goed meekomen, maar waren Gerard Berger en Jean Alesi zo succesvol voor een titel, laat staan voor een stijd tot de laatste race..?!

Overgens was het in 1994 nog Benneton Ford en in 1995 werdt het Renault.

en...

1. In tegenstelling tot Schumacher was Senna een erg vriendelijk overkomende man. Schumacher kijkt altijd alsof hij op een citroen aan het kauwen is...

2. Wederom in tegenstelling tot Schumacher had Senna wel een spectaculaire rijstijl.

3. Schumacher doet niet 1x iets "fouts", maar meerdere keren haalt hij vage streken uit, en als het echt spannend word gaat hij fouten maken.

4. En voelt het zeker dat zijn band 0.1 bar minder hard is, want dat verzint de Duitse pers.

1. Doet dat ertoe?

2. Let maar eens goed op de lijnen van Schumi in tegenstelling tot de rest. Vooral in de regen.

3. Hij maakte idd fouten. Fouten zijn menselijk toch? 1999 (heb het denk ik mis met het jaartal), Monza, Hakkinen. Strijd was goed los gebarsten. Hakkinen (lag dacht ik) aan de leiding en verremde zich bij de chicane, ook een fout onder druk. Toch?!

4. Neem maar van mij dat hij (en meerdere coureurs) dat voelen. Ze zijn niet voor niets coureurs met miljoenen inkomens.

V.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma okt 20, 2003 6:45 pm

aardig blijven

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma okt 20, 2003 7:39 pm

Jurriaan schreef:
aardig blijven

Ik ben aardig en reeël tegelijk! ;)

V.

PS: Ik snap je!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma okt 20, 2003 8:17 pm

The Flying V schreef: [
Xircuit schreef: Schumacher, Ferrari en Renault

Schumacher is goed, dat is nou eenmaal zo, maar hij heeft veel geluk gehad. En je hebt het over dat ferrari na 1995 ging winnen? 95", 96" en 97"" waren allemaal voor Renault, en toen kwam Mclaren even om de hoek kijken.

Ik zei dat Ferrari een topteam werd, niet dat ze alles hebben gewonnen. Je bedoelt cker Renault als motorbouwer? Het was toen nog Benetton.

En wie gerbruikte er nog meer dezelfde Renault motoren? Juist, Williams.

[
The Flying V schreef: Duals:
1995: Schumacher (Benneton Renault)
1996: Hill / [s]Villeneuve[/s] (Williams Renault)
1997: Villeneuve /[s] Schumacher[/s] (Williams Renault / Ferrari)
1998: [s]Schumacher [/s]/ Hakkinen (Ferrari / McLaren)
1999: [s]Schumacher[/s] / Hakkinen (Ferrari / McLaren)
En toen pas:
2000: Schumacher / [s]Hakkinen[/s] (Ferrari / McLaren)
2001: Schumacher / [s]Hakkinen[/s] (Ferrari / McLaren)
2002: Schumacher (Ferrari)
2003: Schumacher / [s]Montoya / Raikkonen [/s](Ferrari / Williams / McLaren)
Kan aan mij liggen, maar waar was / is Benetton / Renault Williams!nou?

Ik had het over 95/96/97.

[

Wytze

Bericht door Wytze » ma okt 20, 2003 8:33 pm

Leuk zo"n kijkje van hoe het er op een F1 forum aan toe zal gaan, ;D

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma okt 20, 2003 8:48 pm

@Xircuit, zeg dan dat je het Renault als motor had. Ik het het bij allemaal over het team. De motor die erin zit is vanzelfsprekend.
Zo kan je ook kijken naar een Ferrari motor achterin de Sauber. En de beste motor van 2003? De BMW, maar niet de betrouwbaarste.

Die lijst met de duals zijn dus niet persé de kampioenen maar de rijders die het meeste streden om te titel, dus hij klopt wel! ;)

In 95/96/97 won Schumacher wel degelijk races. Met, idd 1996 was een moeilijk seizoen, maar toch 3 overwinningen.

De verandering van Benetton naar Renault is qua management, chassis, motor (duh!), etc.. niet veel veranderd. Dat bedoeld ik..

V.

PS: We zullen voor volgend jaar wel weer zien. Ik weet et denk ik al wel.. ;)

Edit: 4. Neem maar van mij dat hij (en meerdere coureurs) dat voelen. Ze zijn niet voor niets coureurs met miljoenen inkomens. Precies, dus loop niet te orakelen dat alleen Schumacher deze gave zou hebben...

Bijna alle coureurs hebben de gave wel. Maar, waarom bouwt Schumacher dan helemaal een auto om zichzelf heen zoals hij dat wilt? Precies, dicteren! Hij kan niet alleen hard rijden, maar ook goed regelen.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma okt 20, 2003 9:19 pm

laaste reactie ;):

Vergelijking met Sauber gaat niet op, Sauber koopt motoren in bij ferrari en tuned ze zelf. Renault Sport leverde de motoren aan Williams en Benneton en ontwikkelde ze samen door.

PS.: Ik weet het ook wel denk ik, spreken elkaar volgend jaar weer!

;)

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma okt 20, 2003 9:21 pm

En Sauber koopt binnenkort ook de bouwtekening van Ferrari. Hoezo een backup team?! ;D

We zullen cker zien. Hoop dat het cker nog spannender wordt met nog méér titelkandidaten!!

V.

DiTemp

Bericht door DiTemp » di okt 21, 2003 5:33 pm

Damn wat houd ik van F1, wat houd ik van Ferrari. Wat mooi om te zien Roel dat je je zo kan opwinden als Renault niet wint. Wat zie ik ook weer veel onzin staan, jij hebt Schumacher nooit in je leven gesproken, laat staan Senna. En spectaculaire rijstijl, ik heb hier nog videobanden liggen van "80-"90. Weet niet wat je van Senna allemaal hebt gezien, maar om heel verschillende periodes met elkaar de gaan vergelijken, beetje dom. Zo reed Jose Froilan Gonzalez pas spectaculair, was Senna een wussy bij. Schumacher heeft maar enkele races tegen Senna geraced. In de races die ze allebij uitreden was het 7-3 voor Schumi.
En Mecachrome zegt je dat nog iets Roel? Supertec?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 21, 2003 5:43 pm

Ja hoor, Mecachrome ontwikkelde voor Williams de Renault motor door in 97 en 98. Supertec deed het zelfde voor Benneton tot dat Renault weer terug kwam in 2001.

En heel leuk dat je over Jose Froilan Gonzalez begint maar om de jaren 50 met de jaren 90 te vergelijken is nog veel dommer.

en, sugereer ik ergens dat ik Schumacher zou hebben gesproken? nee. Ik zou geen eens willen.

DiTemp

Bericht door DiTemp » di okt 21, 2003 6:25 pm

Mooi you get the job dus. Maar ik las geloof ik dat jij Senna veel vriendelijker vond overkomen? En Schumacher zijn gelaatsuitdrukking stond je niet aan? Lijkt of hij kauwt op een citroen? Lees het zelf nog ff na wat je zegt en denk er nog eens goed over na.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 21, 2003 7:46 pm

hij kauwt iig niet op een Citroën, als je daar op doelt....

grappig... :?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di okt 21, 2003 8:01 pm

genoeg

Plaats reactie