biken in de sneeuw
Moderator:Beheerders
de winter komt eraan, de skivakantie komt er voor velen ook aan. ik denk eraan (als ik mijn mtb dan klaar heb verdikkie!) mijn fietsje dan mee te nemen. wat op de piste cruisen, vallen, jumpen (lukt vaak heel goed, omdat veel banen jumps hebben/dikke bulten) en in de funparks zelfs dirten in de sneeuw ;D, weet iemand misschien of je wel met een bike"je mag op een piste? (Frankrijk). MOET je spikebanden hebben of zijn dikke (2.5 weirwolf zie b2b) banden met flinke noppen ook genoeg. heeft iemand het al eens gedaan? valt het tegen? ga je niet continu op je bek? respond!
groeten micha
groeten micha
Re:biken in de sneeuw
grrrmpfffffff een keer in willingen tegen de piste omhoog gelopen omdat ik de lift niet meer in mocht, fietsen ging voor geen meter omdat ik gewoon simpelweg wegzakte in de sneeuw en om de meter op mijn plaat lag. ik gebruikte gewone banden omdat spikes in de sneeuw gewoon nutteloos zijn. voor mij geen sneeuw meer in de natuur, misschien een snowdualtje ergens maar meer niet. Ik heb ook een vermoeden dat je in Frankrijk en dergelijke niet welkom bent op de reguliere pistes.
ik had tzelfde idee, wintersport met de fiets de pisten af scheuren
als je weet waar het mag zeg dan maar
(misschien ergens in oostenrijk)
als je weet waar het mag zeg dan maar
(misschien ergens in oostenrijk)
Wel leuk in de sneeuw als er niet een al te dikke pak ligt.
Gewoon normale banden gebruiken. Je zal verbaast zijn van de grip die je hebt.
Gewoon normale banden gebruiken. Je zal verbaast zijn van de grip die je hebt.
-
Biken in de sneeuw gaat prima, maar ....
1. De sneeuw rijdt het beste als deze nog bevroren is (dus "s ochtends zo vroeg mogelijk) dan geeft deze verbazingwekkend veel grip (spike"s niet nodig, maar iets breder wel handig 2.6 ofzo), zodra de sneeuw gaat smelten kun je beter met de Apres Ski beginnen (of je snowboard pakken),
2. In Oostenrijk en Zwitserland verboden,
3. Het gaat f*cking hard (i.v.m. weinig weerstand, tijdens de MegaValanche in Saas Fee gingen we probleemloos 100 km/u).
Dus heb je de kans? Doen!!
1. De sneeuw rijdt het beste als deze nog bevroren is (dus "s ochtends zo vroeg mogelijk) dan geeft deze verbazingwekkend veel grip (spike"s niet nodig, maar iets breder wel handig 2.6 ofzo), zodra de sneeuw gaat smelten kun je beter met de Apres Ski beginnen (of je snowboard pakken),
3. Het gaat f*cking hard (i.v.m. weinig weerstand, tijdens de MegaValanche in Saas Fee gingen we probleemloos 100 km/u).
Dus heb je de kans? Doen!!
de liftboy in winterberg omkopen, mjah, hoe dat nu gaat met dat park..?
zane
zane
Modderbanden doen het ook verdomde goed op sneeuw!
ik hoor net op het nieuws dat het morgen best eens zou kunnen gaan sneeuwen en dat het ook nog kan blijven liggen... olé!
-
- Contacteer:
als ik op wintersport ga zit ik ook altijd mn ogen uit te kijken naar de vette spots daar boven...jammer dat ik geen fiets mee mag en dat het in oostenrijk niet mag...
lijkt me wel erug tof!
lijkt me wel erug tof!
zijn er plekken waar het wel mag dan?
ik ga nl. ook nog richting oostenrijk
ik ga nl. ook nog richting oostenrijk
Afterburner schreef:
Ik ben drie of vier jaar geleden in Veysonnaz geweest, daar was toen een heel team aan het trainen (op de fiets de berg af dus). Ik heb verder geen idee hoe ze dat geregeld hebben.
Twee jaar geleden in Val Thorens ook een week lang een piste vrij voor mountainbikers (was een of ander evenement)
ik denk dus dat als je zoekt je wel ergens een gebied kunt vinden waar je (beperkt) mag biken in de winter.
suc6
ik denk niet dat ik het ga doen, ik heb gehoord dat het je materiaal heel hard naait, maar als ik ga, kunnen jullie me dan verzekeren dat ik in frankrijk van de piste af kan? meenemen van de fiets is ook een heel gedoe!
garanderen nooit natuurlijk, piste is bedoelt voor skiën en snowborden, niet voor fietsen. Ik zeg alleen: als je goed zoekt zijn er gebieden die een piste afzetten voor mountainbikers.
persoonlijk zou ik me bezig houden met skien, dan kan immers maar een week per jaar (2 voor de gelukkigen onder ons), fietsen het hele jaar door,...
persoonlijk zou ik me bezig houden met skien, dan kan immers maar een week per jaar (2 voor de gelukkigen onder ons), fietsen het hele jaar door,...
ik zal proberen een mail te vinden, maar fietsen in hoge bergen met veel sneeuw en liftjes heb je toch niet in nederland? ski vakantie vind ik zelf een beetje een prut vakantie, hoewel het haast iedereen zijn lievelings vakantie is, kou, geen zin, iemand verliezen en verdwalen (ja verdomme wat gebeurt dat vaak bij mij).
-
Zane! schreef:
de liftboy in winterberg omkopen, mjah, hoe dat nu gaat met dat park..?
zane
die was zeker voor mij? ;D idd, heb een keer samen met bommetje dram en die one, de liftboy omgekocht op een ski slope bij willingen...
grote lol!!!
-
dat was idd erg leuk toen. is al weer 2 jaar geleden. tijd gaat hard zeg....
veel spelen en koppeltje duikelen in de sneeuw als je met 60 km/u een sneeuwhoop indook...
nog mot gehad met skileraar daar en beheerder baan maar de liftboy wou wel wat bijverdienen dus die dacht: fuck de baas!
veel spelen en koppeltje duikelen in de sneeuw als je met 60 km/u een sneeuwhoop indook...
nog mot gehad met skileraar daar en beheerder baan maar de liftboy wou wel wat bijverdienen dus die dacht: fuck de baas!
BOMBPROOF bram schreef:
dat was idd erg leuk toen. is al weer 2 jaar geleden. tijd gaat hard zeg....
Hahhaaha Liftboy zou met die mentaliteit zo in Rotterdam kunnen komen wonen!!