Re:Specialized S-works Enduro 04

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Gesloten
amigo
Specialized S-works Enduro 04

Bericht door amigo » za nov 15, 2003 10:16 am

Ik loop dus al een tijdje met de gedachte om een s-works enduro aan te schaffen....Maar nadat ik op de Epic had gereden en dat persoonlijk toch niet zo lekker vond rijden als mn eigen fsr s-works .
Wilde ik toch eerst een proefrit op zon fiets maken ,want hij kost toch iets van 5140 euro ,als of je een emmer leeg gooit
dus op de Bike motion al eens geinformeert naar een test fiets.
Ja die waren er , kon ik op speciale testdagen mee rijden .
Maar ik wil em testen in mn eigen speeltuin(schoorl)
Want ik heb de epic op 2 lokaties getest en op schoorl vond ik em het minst lekker rijden .Dus geinformeert of dat mogelijk was , en ja dat kon eventueel wel .Moest ik wel ff contact op nemen met mn dealer.
Dus zo gezegt zo gedaan ik het verhaal voor gelegd bij mn dealer .En die ging er mee aan de slag.
11 november zou ik de enduro op kunnen halen en mocht ik em een week houden :D
Op die dag toch maar even gebeld voor de zeker heid , en ja hoor....geen enduro : ??? Mn dealer wist zelf ook niet waarom die niet gebracht was want ze zaten zelf nog op een frame te wachten die ook meegebracht zou worden.
Een dag later nog maar eens gebeld...Blijkt dus dat die Enduro bij het blad Fiets staat en dat ze WEER EENS te laat zijn met terug brengen. :(
Das toch van de zotte ,ik vind het geen stijl . !!!!!

Ik kan me wel voor stellen hoe dat gaat daar op zon redactie .De hele redactie wil er natuurlijk wel even een dagje mee fietsen........

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za nov 15, 2003 10:31 am

Geen style om Fiets dan maar de schuld te geven... uiteindelijk testen zij voor een hele boel mensen hoe de fiets rijdt, daarbij... je had toch een afspraak met je dealer/Specialized? Wat heeft Fiets er dan uberhaupt mee te maken...?

amigo

Bericht door amigo » za nov 15, 2003 12:14 pm

Nou heel simpel er was dus AFGESPROKEN!!! dat fiets die enduro op tijd zouden terug brengen voor een bepaalde datum......
Zodat die fiets weer ergens anders naar toe kon .in dit geval naar mij dus
dus omdat zij (:fiets)hun afspraken niet na komen zijn andere mensen dus de pineut..
Mischien had ik er even moeten bij vertellen dat er maar 2 enduro testbikes in nederland zijn.....

surfstad

Bericht door surfstad » za nov 15, 2003 2:00 pm

Vind dat je niet klaagt, maar zeurt.

amigo

Bericht door amigo » za nov 15, 2003 6:57 pm

hoezo zeuren
ooit gehoort van afspraken nakomen?
beetje lullig je zit op iets te wachten , waar je je op verheugt .
en dan gaat het door zo iets niet door .... ; :?

Zand er over

Bericht door Zand er over » za nov 15, 2003 7:12 pm

gelijk heb je, afspraak is afspraak en als je je ergens op verheugt is het vervelend als een van die typemiepen van fiets dat ding in de schuur heeft staan

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » za nov 15, 2003 7:14 pm

Ja, ksnap niet wat jullie hier zeuren aan vinden. Kheb weleens hetzelfde meegemaakt maar dan met test skies. Vorig jaar zou ik van Rossignol een paar 9S of 9X race skies een week kunnen testen op vakantie. Hij zou woensdags voor mijn vakantie uiterlijk bij mij zijn. Maar wat was het geval, diegene/eventueel die organisatie, had de ski die voor mij was niet op tijd ingeleverd. Dus de ski kwam ook voor mij te laat. En dat is gewoon vervelend. Afgesproken data"s zijn er om na te komen en niet anders, Amigo ik ben het met je eens: MOOI KUT VAN FIETS!

En niet van Specialized want die moeten ook maar op jouw en in dit geval dus FIETS vertrouwen :?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za nov 15, 2003 7:48 pm

Punt blijft: amigo heeft een afspraak met Specialized,dat Spec diezelfde fiets uitleent aan Fiets is hun probleem, als die niet op tijd terug is, moeten ze zorgen dat amigo een andere fiets krijgt...
Als ze die niet hebben, moeten ze (=Specialized) zorgen dat de testfiets eerder terug komt...

Wat ook een oplossing is: niet zeuren als je een weekje moet wachten op een testfiets...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za nov 15, 2003 7:51 pm

Ik vind het zowiezo al heel wat dat een merk uberhaupt een testfiets beschikbaar stelt... dat gebeurd niet zo vaak..

en daarbij; Fiets heeft er geen drol mee te maken... de afspraak loopt idd tussen jou en de dealer... dus spreek die er op aan....

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo nov 16, 2003 9:03 am

Afspraak=afspraak, maar je weet het niet he, wat de oorzaak daarvan is??

Er stond laatst een test van deze fiets in de Bike of de Mountainbike. Daar kwam uit dat een brain demper wel leuk is allemaal maar dat het toch een onsamenhangend geheel is geworden met zo"n soepel Fox voorvork.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat het gewoon niet bij elkaar past, soepele vork die heel lineair werkt met een achterdemper die ongevoelig is voor kleine schokken plus vertraging. Het frame gaat scharnieren om de achteras c.q. hartail feeling.
Als ik jou was zou ik dan voor een modeletje lager gaan, de Pro versie want die bevalt mij bijzonder goed en ik vind de prijs voor de S-Works echt veel te hoog voor het gebodene.
Overigens wipt deze fiets naar mijn mening teveel om het een goede marathonfiets te noemen. Toen ik las dat er een Enduro zou komen met Brain hoopte ik dat zoiets ook als aftermarket te koop zou zijn, wat dus niet gebeurd. Maar als ik zo de testen lees zou ik zoiets niet eens kopen want het verslechterd het uitstekende rijgedrag alleen maar.

ZAG

Bericht door ZAG » zo nov 16, 2003 4:53 pm

amigo moet naar de dealer gaan. En de dealer moet het met fiets regelen.
En natuurlijk heeft fiets er iets mee te maken, zijn zouden die fiets op een bapaalde dag terugsturen zodat amigo erop kon rijden, dat doen ze niet, dus zijn fout KLAAR!!!

Brum.

Bericht door Brum. » zo nov 16, 2003 5:15 pm

Nee, de dealer krijgt de fiets van Spezi, Spezi moest zorgen dat Fiets de fiets optijd terug bracht naar hen, zodat zij de fiets weer naar de desbetreffende dealer konden brengen. De fietsenmaker speelt een passieve rol, de schuld ligt meer bij Spezi en Fiets!

Binker

Bericht door Binker » do nov 27, 2003 12:13 pm

Eens, Fiets moet zijn afspraken nakomen. Als je gaat testen dan doe je dat en ga je niet nog vanalles doen. Trouwens iets anders doen dan vet biken met een nieuwe fiets? Ik zelf zou niet van die fiets af te slaan zijn, joepie spelen met dure goodies. Nu ik erover nadenk, Fiets was waarschijnlijk nog aan het spelen en kon moeilijk afscheid nemen van het speeltje waardoor jij nu met de peren zit. Bekijk het positief als ze hem niet kwijt willen moet het wel goed zijn niet?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do nov 27, 2003 3:30 pm

Binker schreef:
Eens, Fiets moet zijn afspraken nakomen. Als je gaat testen dan doe je dat en ga je niet nog vanalles doen. Trouwens iets anders doen dan vet biken met een nieuwe fiets? Ik zelf zou niet van die fiets af te slaan zijn, joepie spelen met dure goodies. Nu ik erover nadenk, Fiets was waarschijnlijk nog aan het spelen en kon moeilijk afscheid nemen van het speeltje waardoor jij nu met de peren zit. Bekijk het positief als ze hem niet kwijt willen moet het wel goed zijn niet?

Positief kijken gaat moeilijk als jij een dure fiets wilt kopen, die bij jou afgeleverd zou zodat je hem kon testen. En dat iemand anders dat in jou tijd doet terwijl je zelf los witl.

Rinse

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do nov 27, 2003 6:10 pm

Overigens wipt deze fiets naar mijn mening teveel om het een goede marathonfiets te noemen. Toen ik las dat er een Enduro zou komen met Brain hoopte ik dat zoiets ook als aftermarket te koop zou zijn, wat dus niet gebeurd. Maar als ik zo de testen lees zou ik zoiets niet eens kopen want het verslechterd het uitstekende rijgedrag alleen maar.
Enduro 2004 frame is wel leverbaar aldus specialized. kost slechts 2000euro.
Pompt ie echt zoveel, de enduro? ook in de kortere veerweg variant?
Dit gaat OT, over de enduo opzich gaan we hier verder

amigo

Bericht door amigo » zo nov 30, 2003 11:48 pm

We zijn nu 2 weken verder ....
Ik zou afgelopen week weer eens de enduro krijgen
dus ik weer vrij nemen
blijkt dus dat die fiets dus nog steeds bij de redactie van het blad fiets staat...............

maar er schijnt hoop te zijn want een vertegenwoordiger van spezi gaat em persoonlijk op halen
mijn dealer is ook al te keer gegaan tegen spezi

zou er nog een extraatje in zitten ter compensatie tegen het lange wachten mocht ik tot koop over gaan ........ mooie enduro broek ofzo...: :D

KoeniE

Bericht door KoeniE » ma dec 01, 2003 12:29 am

amigo schreef:
zou er nog een extraatje in zitten ter compensatie tegen het lange wachten mocht ik tot koop over gaan ........ mooie enduro broek ofzo...: :D

Die ligt nog op de redactie... wedden?

amigo

Bericht door amigo » ma dec 01, 2003 7:08 am

ja dat staat er toch ???

Plons

Bericht door Plons » ma dec 01, 2003 7:40 am

Hilarisch, eisen stellen over een testbike, waar gaat de wereld naar toe....

Gast

Bericht door Gast » ma dec 01, 2003 10:42 am

Amigo je bent een verwend kind

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 01, 2003 6:14 pm

uit een gezet wat er uit een te zetten viel, slotje.

Gesloten