Re:Downhill / snowboard
Moderator:Beheerders
Hey,
ik zoek een goede downhill spot voor de zomer waar ik én kan downhillen én kan snowboarden... gletcher dus. Les 2 alpes is wel geen optie... afgezaagd... Iemand tips??
Joe V
ik zoek een goede downhill spot voor de zomer waar ik én kan downhillen én kan snowboarden... gletcher dus. Les 2 alpes is wel geen optie... afgezaagd... Iemand tips??
Joe V
Nieuw-Zeeland?
hmm budgetair gezien liever in Frankrijk-Oostenrijk-Zwitserland-Italie blijven...
-
saalbach/ hinterglemm das in de buurt van leogang (bikepark) da kunde biken en snowborden. in saalbach/hintergelmm is een van DE sports op skien en snowborden van europa. en zomers kunde da biken op een evil eye trail. ma dies echt radikaal. en leogang is ook luek om mee te pakken.
succes met je zoektocht. ma dit is echt een aanrader ;D
succes met je zoektocht. ma dit is echt een aanrader ;D
stel je alleen niet teveel voor van de sneeuw in de zomer:
voor 13.00 uur. kei hard
na 13.00 uur: pap
voor 13.00 uur. kei hard
na 13.00 uur: pap
zomer snowboarden zuigt kont!! kan maar tot 13:00 ofzo, onwijs knullige blauwe pistes, stampvol, geen snowboard parken op gletsjer >:(
mijn idee, of is er inmiddels iets nieuws bij ???
mijn idee, of is er inmiddels iets nieuws bij ???
howhow,
tegenwoordig zijn er al een hele hoop gletchers uitgerust met een super snowpark, maar de combi met dwonhill is niet simpel... Ik dacht aan Tignes, Stubai of Solden,... maar ik denk niet dat daar goede downhill tracks zijn...?? ofwel??
Voor te snowen blijft het uiteraard wel vroeg opstaan...
tegenwoordig zijn er al een hele hoop gletchers uitgerust met een super snowpark, maar de combi met dwonhill is niet simpel... Ik dacht aan Tignes, Stubai of Solden,... maar ik denk niet dat daar goede downhill tracks zijn...?? ofwel??
Voor te snowen blijft het uiteraard wel vroeg opstaan...
Ben zelf alleen in de winter in tignes geweest maar een australier die daar woond vertelde me dat er in de zomer een snowpark is waar zelf af en toe bekende snowboarders een kijkje komen nemen
Liften zijn meen ik in de zomer wel al om 7 uur open dus als je zo gek bent om vroeg op te staan kun je toch nog een uurtje of 6 snowboarden
En er word ook veel aan downhill gedaan maar of de track"s gaaf zijn weet ik niet
Liften zijn meen ik in de zomer wel al om 7 uur open dus als je zo gek bent om vroeg op te staan kun je toch nog een uurtje of 6 snowboarden
En er word ook veel aan downhill gedaan maar of de track"s gaaf zijn weet ik niet
Het camp in de zomer ziet er zo uit....
http://www.nazcacamp.com/Pipe-Scuola_small.jpg
dus das wel ok, maar de vraag is of er ook een downhilltrack van niveau is...
http://www.nazcacamp.com/Pipe-Scuola_small.jpg
dus das wel ok, maar de vraag is of er ook een downhilltrack van niveau is...
-
- Forumbeheerder
Lads,
Joe V organiseert Snowboad reizen for a living. So he knows his stuff.
Ik denk dat t moeilijk wordt om op dezelfde berg zowel DH als Snowboard te gaan plegen Joe. Tenzij misschien in les trois vallees
Anders de zuidkant van Portes du soleil misschien. Met je liftpas kan je alle andere stations aandoen he.
De vraag is wa je bedoelt met "een DH track van nivo" Welk publiek wil je bereiken? Bikers of Boarders of mensen die beide een beetje willen leren kennen.
Trust me, neem geen beginners mee naar de Anne Caroline Chausson track in Chatel of je publiek wordt halfweg de reis gecatered door t lokaal hospitaal.
Cheers!
jan
Joe V organiseert Snowboad reizen for a living. So he knows his stuff.
Ik denk dat t moeilijk wordt om op dezelfde berg zowel DH als Snowboard te gaan plegen Joe. Tenzij misschien in les trois vallees
Anders de zuidkant van Portes du soleil misschien. Met je liftpas kan je alle andere stations aandoen he.
De vraag is wa je bedoelt met "een DH track van nivo" Welk publiek wil je bereiken? Bikers of Boarders of mensen die beide een beetje willen leren kennen.
Trust me, neem geen beginners mee naar de Anne Caroline Chausson track in Chatel of je publiek wordt halfweg de reis gecatered door t lokaal hospitaal.
Cheers!
jan
-
Saas Fee!
Snowboarden op de gletscher en downhillen vanaf het middenstation. Voor de variatie is Saas Grund dicht bij en wat verder Zermatt.
Snowboarden op de gletscher en downhillen vanaf het middenstation. Voor de variatie is Saas Grund dicht bij en wat verder Zermatt.
surfstad schreef:
Nieuw-Zeeland?
NO DOUBT ABOUT THAT!
chille kiwi"s,dat betekent geen frans gezeik! Vette dh spots en mega poeder waar NIEMAND komt!
Afterburner schreef:
Saas Fee!
Ja en Zermatt zuigt bigtime als je daar wil fietsen, believe me ik heb er deze zomer gestaan op een camping (wat er vor door moest gaan). Neem ook een tasje geld mee voor het vervoer van jou en je fiets naar Zermatt met de verplichte trein.
-
ELVIS schreef:
Ja en Zermatt zuigt bigtime als je daar wil fietsen, believe me ik heb er deze zomer gestaan op een camping (wat er vor door moest gaan). Neem ook een tasje geld mee voor het vervoer van jou en je fiets naar Zermatt met de verplichte trein.
Niet naar Zermatt gaan dus.
Maar Elvis ben je nog in Saas Fee geweest?
als je het organiseert, kan je dan niet wat voor DP regelen
Er zijn hier genoeg die DHen en snowboarden.
Als het een beetje studentvriendelijk geprijsd is weet ik iig al 2 mensen die meegaan ;D Das het nadeel van Zwitserland DUUUUR >:( Wat ze daar in de meest kleine kutskigebiedjes wel niet als dagpasprijs durven te rekenen
naja eerst maar weer hard gaan sparen om in maart naar
les 2 alpes te kunnen ::)

Er zijn hier genoeg die DHen en snowboarden.
Als het een beetje studentvriendelijk geprijsd is weet ik iig al 2 mensen die meegaan ;D Das het nadeel van Zwitserland DUUUUR >:( Wat ze daar in de meest kleine kutskigebiedjes wel niet als dagpasprijs durven te rekenen

naja eerst maar weer hard gaan sparen om in maart naar
les 2 alpes te kunnen ::)
- KillerPiet
Ik ben afgelopen zomer met bike en board in Tignes geweest.
Het snowpark is master daar. Goede halfpipe, prima bulten (van groot tot klein). Liften zijn open tot 1300 uur. Tegen die tijd is er meer pap dan sneeuw maar voor het funpark boeit dat weinig!
""s middags vaak op zoek geweest naar toffe bikespots maar heb weinig gevonden daar.
Dus om te boarden: Super
Om te DH-en: zuigt!
Het snowpark is master daar. Goede halfpipe, prima bulten (van groot tot klein). Liften zijn open tot 1300 uur. Tegen die tijd is er meer pap dan sneeuw maar voor het funpark boeit dat weinig!
""s middags vaak op zoek geweest naar toffe bikespots maar heb weinig gevonden daar.
Dus om te boarden: Super
Om te DH-en: zuigt!
Tignes voor t planken en dan kun je in Les Arcs nog een beetje dhillen..
gewoon goed te doen. als combinatie
gewoon goed te doen. als combinatie
Hmm Saas Fee is ook wel absoluut de max voor het snowen. Kent iemand de DH track?? Les 2 alpes is voor het snowen wat afgezaagd en overvol....
Niet naar Zermatt gaan dus.
Maar Elvis ben je nog in Saas Fee geweest?
Nee in Zermatt ontdekte ik dat mijn versnellingsbak het nodig vond om kapot te gaan, zodoende terug naar huis om te wisselen van vervoermiddel en gelijk door naar Morzine--Gets
-
@ Joe V, Saas Fee e.o. is errug gaaf.
Mijn mooiste DH Single Track heb ik gereden in Saas Grund, als ik droom van een DH dan droom ik van die track. de combi van snelheid, techniek, lengte (20 min.) en natuurschoon is super.
De downhill vanaf het middenstation (aan de voet van de gletcher) in Saas Fee is ruig. Veel stenen, veel beekpassages over northshore achtige bruggetjes en daar waar geen brug veel gladde natte stenen, snelle forstwegen en beneden in het bos nog een lekkere single track.
Een andere kabelbaan brengt je op een andere berg, maar deze is voor een rustig dagje lekker freeriden (het stukje langs de beek is nog wel ff heftig).
Maar, ...
1. Toen wij er waren er geen uitgezette dh-parcours die moesten we zelf ontdekken. Ook leuk maar je komt weleens uit waar je niet uit wilt komen en je vindt weleens wandelaars op je pad.
2. Na een week downhillen vertelde de liftboy ons dat onze fietsen niet meer mee mochten. Gelukkig hadden we een schrijven van de VVV waar in stond dat we altijd met de lift mee konden. Dus vraag voor je naar Saas Fee vertrekt of je fiets mee mag in de lift en zorg dat je dat ook op schrift hebt (email ofzo).
3. Er is geen apres-bike gedoe in Saas Fee, het is er verder zo dood als wat.
Grtz,
Mijn mooiste DH Single Track heb ik gereden in Saas Grund, als ik droom van een DH dan droom ik van die track. de combi van snelheid, techniek, lengte (20 min.) en natuurschoon is super.
De downhill vanaf het middenstation (aan de voet van de gletcher) in Saas Fee is ruig. Veel stenen, veel beekpassages over northshore achtige bruggetjes en daar waar geen brug veel gladde natte stenen, snelle forstwegen en beneden in het bos nog een lekkere single track.
Een andere kabelbaan brengt je op een andere berg, maar deze is voor een rustig dagje lekker freeriden (het stukje langs de beek is nog wel ff heftig).
Maar, ...
1. Toen wij er waren er geen uitgezette dh-parcours die moesten we zelf ontdekken. Ook leuk maar je komt weleens uit waar je niet uit wilt komen en je vindt weleens wandelaars op je pad.
2. Na een week downhillen vertelde de liftboy ons dat onze fietsen niet meer mee mochten. Gelukkig hadden we een schrijven van de VVV waar in stond dat we altijd met de lift mee konden. Dus vraag voor je naar Saas Fee vertrekt of je fiets mee mag in de lift en zorg dat je dat ook op schrift hebt (email ofzo).
3. Er is geen apres-bike gedoe in Saas Fee, het is er verder zo dood als wat.
Grtz,