Re:Saddam gepakt!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di dec 16, 2003 3:20 pm

Ach ja....het image van Saddam is natuurlijk ook zorgvuldig opgebouwd in de laatste 12 jaar. Dat de kerel geen lieverdje is weet iedereen, maar welke van de vele gruwelverhalen nu wel of niet waar zijn....dat is de vraag. Herinner me een couveuse verhaal van de Golfoorlog bijvoorbeeld...

urban waste

Bericht door urban waste » di dec 16, 2003 3:29 pm

tja, de VS...hypocrite bastards.
Iemand als Pinochet kan nog gewoon vrij rondlopen, maar Sadam is de grootse misdadiger die er is (van mij mogen ze allebei dood).
Irak wordt/werd beschouwd werd als een schurkenstaat waar mensenrechten niet gerespecteerd werden........terwijl een eindje verderop Saoudi Arabië ligt. Ga maar eens kijken hoe het daar zit met de mensenrechten. Maar nee, daar hoor je ze niet over, want dat zijn goeie handelpartners. En zo kan ik nog wel even doorgaan...snap gewoon niet dat er nog mensen zijn die werkelijk geloven dat de VS achter Sadam aan zat omdat het zo"n "slechte" man was. Dan ben je wel heeeeel naief.
War against terrorism.......yeah right!

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di dec 16, 2003 3:34 pm

Links schreef:
It"s amazing I won. I was running against peace, prosperity and incumbency.

Dit zei Bush tegen de Zweedse Eerste minister Goran Perrson op 14 juni 2001, terwijl er een live camera ploeg aan het opnemen was.
(quote uit ""Stupid white men"" van Michael Moore)

Feit is dat Michael Moore zo links is als een communist en Bush zal proberen te pakken op elke letter waar hij maar kan.

Uit alle reacties hier blijkt wel weer dat de beste stuurlui aan wal staan.
Bush is inderdaad een grote eikel, maar de helft van alle feiten tegen hem op dit topic zijn weerlegbaar. Of hij Irak nu legitiem is binnengevallen of niet, hij heeft in ieder geval dat gedaan wat zijn vader een decenium geleden heeft nagelaten.

Binker

Bericht door Binker » di dec 16, 2003 3:38 pm

Exact. Ter informatie: Saddam ging in 80 naar iran vanwege een grensconflict. Het had geen fok met islam of extremisme te maken. In die hoek heb je bijna alleen maar met moslims te maken (behalve Tariq Aziz dan). Sjiieten, Soennieten, Koerden en ga zo effe door. De baathpartij was eerder een clan dan een partij. Het kwam toevallig zo uit dat hier een partij van werd gemaakt. Verder is de oorlog ook ontstaan agv de economische crisis die er destijds was. Zoals elke leider dat betaamt ga je dan oorlog voeren om banen te creeren en te plunderen. Zoals de daar geldende cultuur het overigens wel wil. Het is nl niet macho om niet te plunderen en verkrachten. Let op dit is cultuur bepaalt en heeft NIETS met de Islam te maken. Tja Israel dat is helemaal een triest verhaal. De arme mensen die de holocaust hebben meegemaakt hebben van de duitsers een perfecte blauwdruk gekregen om genocide toe te passen. Jammer goed voorbeeld doet goed volgen.

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » di dec 16, 2003 4:01 pm

Binker schreef:
Israel dat is helemaal een triest verhaal. De arme mensen die de holocaust hebben meegemaakt hebben van de duitsers een perfecte blauwdruk gekregen om genocide toe te passen. Jammer goed voorbeeld doet goed volgen.

Arme jongen jammer dat hersens het hebben begeven. Weet je uberhaubt wel wat je zegt. Idioot.
Ik zou maar uitkijken dat mensen op jou ras geen genocide gaan uitoefenen

box one bastard

Bericht door box one bastard » di dec 16, 2003 4:17 pm

miss een beetje cru gesteld maar binker heeft wel gelijk hoor sneeuwmeisje...

het land van een volk afpakken en daarna met harde hand de reacties van de bewoners onderdrukken, roept om weerspannigheid, aktie en reaktie weet je wel! en spijtig genoeg waren het wel de israeli"s die (met hulp van amerika) der eerste actie ondernomen hebben, dus treft de palestijnen hier "in principe" geen schuld!
en al wat daarna gebeurde, de invallen in dorpjes en de kolonisatie en de vele wreedheden met als kers op de taart de muur, wijst erop dat het israelisch parlement qua denkwijze nog 50 jaar heeft in te halen op europa (hier zijn we onze muur al bijna 15 jaar kwijt!!!).
DUS het woord genocide is miss wat grof gekozen maar misstaat zeker niet in deze topic!

tot slot en nog ne keer: ik heb geen enkele haatgevoelens jegens israelische, amerikaanse of wat voor wereldburgers dan ook, ik verafschuw alleen de kapitalistische ideologie die sommige van hen drijft en die zo mooi wordt verpersoonlijkt door de USA!
ZIEZO! >:(

Lynx

Bericht door Lynx » di dec 16, 2003 5:03 pm

Afterburner schreef: Feit is dat Michael Moore zo links is als een communist en Bush zal proberen te pakken op elke letter waar hij maar kan.

Uit alle reacties hier blijkt wel weer dat de beste stuurlui aan wal staan.
Bush is inderdaad een grote eikel, maar de helft van alle feiten tegen hem op dit topic zijn weerlegbaar. Of hij Irak nu legitiem is binnengevallen of niet, hij heeft in ieder geval dat gedaan wat zijn vader een decenium geleden heeft nagelaten.
Michael Moore stelt heel erg kritische en directe vragen bij het huidige Amerika en geeft zijn eigen visie hierop.
Niet iedereen is daar even blij mee, maar het is zo typisch om alles als links te gaan bestempelen dat niet
akkoord gaat met de huidige gang van zaken. Op 17 januari 1948 (het beruchte communistische heksenjacht proces)
kregen mensen zware gevangenisstraffen omdat ze symphatie hadden voor links en de regering in twijfel trokken....en
het ziet er naar uit dat het terug die kant uitgaat.
Er staat nochthans in de Amerikaanse grondwet dat iedereen zijn mening vrij mag uiten?

Als de USA zo begaan is met de democratie, waarom hebben ze dan de belsissingen van de VN genegeerd
en zijn ze toch "hun" oorlog begonnen ondanks dat er geen massavernietigings wapens gevonden waren en ze hebben er nog altijd geen gevonden,
tenzij ze ze zelf importeren.

Bush verdiend niet beter dan op elke letter gepakt te worden, omdat hij ten eerste al niet fair gestart is.

Sven

Bericht door Sven » di dec 16, 2003 5:06 pm

legion schreef:
Er is al veel gezegd hier, maar ben ik werkelijk de enige die zich verbaast over het gemak waarmee Saddam gepakt is? "Not a single shot fired" geen weerstand, geen beveiliging en spraakzaam als gevangene. We hebben het hier ogenschijnlijk over de man die zijn eigen familie zonder blikken of blozen uitdunde, die hele dorpen massaal heeft uigemoord. Bovendien is de arrestatie (mede?) uitgevoerd door Koerden, net de bevolkingsstam die daar zo ongeveer het hardst getroffen is.
Als Hitler zou zijn opgepakt door een Joodse legereenheid waren zijn rechten niet voorgelezen....
Vreemd, maar natuurlijk gaat de VS niet zeggen dat "t de verkeerde is (note, dat zeg ik ook niet, ik plaats wel mijn vraagtekens)

Dan over de berechting, Rumsfeld heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat Saddam de doodstraf verdiend en dus veroordeeld moet worden door een hof dat die straf kan uitspreken. Hoe zat dat met scheiding van machten???

Ik heb vandaag nog geen nieuws gehoord maar ik durf te wedden dat tegen de avond ook voor de laatste twijfelaars duidelijk is dat de aanslagen niet zullen ophouden door deze arrestatie (eea werd al duidelijk).

Je bent niet de enige.

Wat mij wel onder ogen is gekomen, is dat de soldaten eerst een handgranaat in het gat wilden gooien.

Maar daar geloof ik ook geen ene reet van.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di dec 16, 2003 5:38 pm

legion: me too. Zo kort voor de kerst, net op een cruciaal moment in de verkiezingsstrijd... En geen kat die nu nog denkt aan de vele lookalikes...

Afterburner: ik ben niet links, maar door uitspraken te doen als "wat be je links" en "die is zo links als wat" verlies je alle geloofwaardigheid om over deze onderwerpen au sérieux genomen te worden. Feit is dat je hier very biased gevoelens uit, en geen "feiten"
Michael Moore een communist noemen bewijst dat je Ofwel er nix van gezien/gelezen hebt, of er nix van begrepen. Er is een verschil tussen kritisch en communistisch. Hoewel de regering bush inderdaad zo rechts is dat alles dat hen niet eert, linkser is. Maar "links" is niet fout hoor jongen, ik draag zelfs links. (ik stemde laatst wel blauw moest je me nu ook aan de schandpaal willen nagelen)
En weerleg eens de helft van de feiten die ik genoemd hem on top vant derde blaadje in dit draadje. Kom los van die propaganda jongen. Open je ogen. Think for yourself!

and don"t get me started on Israel.......

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » di dec 16, 2003 5:55 pm

Binker schreef:
De baathpartij was eerder een clan dan een partij. Het kwam toevallig zo uit dat hier een partij van werd gemaakt.

De Baath-partij is opgericht door een Griek geloof ik en begon als een soort arabisch nationalistische beweging. In Syrie is de Baath-partij ook erg machtig. Toch deze baathisten hebben ideologisch meningsverschillen met hun Iraakse partijgenoten. ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di dec 16, 2003 6:34 pm

@BF... mooi werk..

eindelijk eens wat nuttige praat in dit draadje idd...

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di dec 16, 2003 6:34 pm

@BF: dikke onzin dat ik daar mijn geloofwaardigheid mee verlies. Ik heb diverse brouwsels van deze man (Michael Moore) gezien. Hij heeft bij bepaalde zaken inderdaad een punt (ben ik het zelf met hem eens), maar altijd als ik iets gezien heb van hem, heb ik het idee dat ik zijn mening (vaak links) door mijn strot gedouwd krijg. Ik heb niets tegen links en ik heb ook niet gezegd dat links fout is, die conclusie trek jij. Ik draag ook links, ik rij links, ik woon samen met een linkse vriendin en ik heb zelfs weleens links gestemd, dus ... Ik geef met die opmerking aan dat Bush en MM qua gedachtengang lijnrecht tegenover elkaar staan.
En over die feiten, tja .... achteraf is het gemakkelijk praten dat zaken vroeger anders hadden moeten lopen. Destijds zijn beslissingen genomen die toen goed leken te zijn.
En mijn ogen zijn allang open en ik ben juist kritisch op op de kritiek die de VS en Bush (voor de zoveelste keer ook nog maar een keer aangeven dat ik geen Bush fan ben) krijgen en die niet altijd terecht is.

Simon

Bericht door Simon » di dec 16, 2003 7:19 pm

Je kunt zeggen wat je wilt maar het maak wel iets los bij de DP-ers hier.

Maar om effe terug te komen op mijn eerder gestelde vraag.

Wat moeten ze nu doen met Saddam Hussein???

Mvg spike

Gast

Bericht door Gast » di dec 16, 2003 8:12 pm

Spike schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt maar het maak wel iets los bij de DP-ers hier.

Maar om effe terug te komen op mijn eerder gestelde vraag.

Wat moeten ze nu doen met Saddam Hussein???

Mvg spike

Berechten voor zn misdaden, levenslang opsluiten en hem elke dag 2uur lang laten kijken naar XC videobanden.

cHoc

Bericht door cHoc » di dec 16, 2003 10:27 pm

box one bastard schreef:
miss een beetje cru gesteld maar binker heeft wel gelijk hoor sneeuwmeisje...

het land van een volk afpakken en daarna met harde hand de reacties van de bewoners onderdrukken, roept om weerspannigheid, aktie en reaktie weet je wel! en spijtig genoeg waren het wel de israeli"s die (met hulp van amerika) der eerste actie ondernomen hebben, dus treft de palestijnen hier "in principe" geen schuld!
en al wat daarna gebeurde, de invallen in dorpjes en de kolonisatie en de vele wreedheden met als kers op de taart de muur, wijst erop dat het israelisch parlement qua denkwijze nog 50 jaar heeft in te halen op europa (hier zijn we onze muur al bijna 15 jaar kwijt!!!).
DUS het woord genocide is miss wat grof gekozen maar misstaat zeker niet in deze topic!

tot slot en nog ne keer: ik heb geen enkele haatgevoelens jegens israelische, amerikaanse of wat voor wereldburgers dan ook, ik verafschuw alleen de kapitalistische ideologie die sommige van hen drijft en die zo mooi wordt verpersoonlijkt door de USA!
ZIEZO! >:(

Toch niet, de Israellieten hebben alle recht op het land Israel, zelfs nog meer dan de Arabieren die door iedereen (hunzelf incluus) de Palestijnen worden genoemt.
Die Arabieren zijn het uitschot van de omringende landen, die wilden ze maar wat kwijt en dus hebben ze die in Israel gedumpt. de bewoners die er daarvoor zaten wonen er grootendeels al niet meer.
Maar niet getreurt, om het Israel probleem op te lossen zijn er al drie andere plekken in het midden oosten in gedachten waar ze dan heen geemigreert kunnen worden.

En over hypocrity gesproken, waarom word er zoveel geld en hulp goederen naar Irak gestuurt, i.p.v. naar Afghanistan, als je het vergelijkt leven de Irakezen (wat betreft het gewone leven) als koningen en keizers, terwijl de Afghanen nog in de modder hun eten moeten vinden, afgezien van de stamhoofden, de wiet groeit er ook nog welig, en de pijpleiding is klaar.

Ze mogen Saddam (of een standin) dan wel hebben, maar echt veranderen gaat het niet in Irak, het leven word misschien wat veiliger, en ze worden openlijker pro-USA
uiteraard...............................................

En alle ogen zijn gericht op Kwatta aka Saddam, maar wat gebeurt er nu werkelijk, en waarom is Saddam nu gepakt, en wel om een nieuwe wet erdoor
te jassen en geen hond die ernaar kraait.
zwaai maar dag met je handje naar de nu nog verder afgenomen vrijheid.....

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di dec 16, 2003 10:29 pm

"Recht hebben op" ....rekbaar begrip natuurlijk. "Wij woonden daar 2000 jaar geleden." Voorbeeld van de domheid van de mens....

cHoc

Bericht door cHoc » di dec 16, 2003 10:43 pm

Irmo schreef:
"Recht hebben op" ....rekbaar begrip natuurlijk. "Wij woonden daar 2000 jaar geleden." Voorbeeld van de domheid van de mens....

rekbaar begrip of niet, maar ook de fake Palesteinen, en andere Islam aanhangen vinden ook dat ze recht hebben op in elk geval Jeruzalem want dat zou voor hun een heilige stad zijn........

BTW, ff tussen door nog, hoe lang duurt die DNA test van Saddam nog??
het laatste wat ik hoorde was dat zoiets 24 uur duurde,
en zelfs!! volgens mijn achterlopende klokkie is het al meer dan 24 uur geleden dat ze met die DNA test begonnen.......

urban waste

Bericht door urban waste » wo dec 17, 2003 9:34 am

rekbaar begrip of niet, maar ook de fake Palesteinen, en andere Islam aanhangen vinden ook dat ze recht hebben op in elk geval Jeruzalem want dat zou voor hun een heilige stad zijn........

Los gezien van het feit wie er nou "recht"op heeft. De problemen zijn begonnen toen Joodse mensen massaal naar het huidige Israel trokken na de holocaust (niet onbegrijpelijk uiteraard...en het westen was er maar wat blij mee). Groepen radicale zionisten hebben vervolgens heel wat dorpen waar Palestijnen woonden letterlijk uitgemoord en hebben de meeste Palestijnen zijn verjaagd (die uiteraard niet tegen zo"n overmacht op konden boksen). Sindsdien worden de Palestijnen als een soort beesten behandelt door de staat Israel.
Als Bush zich dan zo bezig houdt met mensenrechten, laat ie dan eens zorgen dat Israel z"n afspraken eens na komt (Oslo akkoorden...etc.)

Oh ja, vond het wel treffend wat Michael Moore gisteren of eergisteren zei:
"We"ve captured our Frankenstein".

Plons

Bericht door Plons » wo dec 17, 2003 9:49 am

"We"ve captured OUR Frankenstein" is inderdaad de beste quote ever over deze oorlog

MxMasterMike

Bericht door MxMasterMike » wo dec 17, 2003 10:10 am

cHoc

Bericht door cHoc » wo dec 17, 2003 10:35 am

urban waste schreef:

Los gezien van het feit wie er nou "recht"op heeft. De problemen zijn begonnen toen Joodse mensen massaal naar het huidige Israel trokken na de holocaust (niet onbegrijpelijk uiteraard...en het westen was er maar wat blij mee). Groepen radicale zionisten hebben vervolgens heel wat dorpen waar Palestijnen woonden letterlijk uitgemoord en hebben de meeste Palestijnen zijn verjaagd (die uiteraard niet tegen zo"n overmacht op konden boksen). Sindsdien worden de Palestijnen als een soort beesten behandelt door de staat Israel.
Als Bush zich dan zo bezig houdt met mensenrechten, laat ie dan eens zorgen dat Israel z"n afspraken eens na komt (Oslo akkoorden...etc.)

Toen zijn de problemen niet begonnen, de problemen begonnen al toen rond 1910 de eerste Joden terug keerden, en netjes stukjes land kochten van de Arabieren, die Arabieren vonden de Joden maar een raar volkje, dat ze maar begonnen de Joden te pesten en als beesten te behandelen, door verschillende groepjes te overvallen, of hun kamp leegroven als er weinig mensen waren, en degene die er waren soms afslachten.
En vergeet de Britten niet, die lusten er ook wel pap van om Arabieren af te slachten (trouwens ook wel onder de Joden) en al helemaal niet de Arabiesche leiders, die hebben voor meer bloedvergieten gezorgt dan de joden nu in al die jaren hebben kunnen doen, als de Joden dat zouden hebben willen evenaren hadden ze alle Arabieren die er toen en nu leven allemaal van kant hebben moeten maken.
gaskamertje anyone??...................

en Bush moet niet zeuren over mensenrechten als hij in eigen land de mensenrechten met voeten treed.
en de mensenrechten die hij schend in eigen land is nog niks vergeleken bij het schenden van de mensenrechten van de gevangenen op Guantanamo Bay........

urban waste

Bericht door urban waste » wo dec 17, 2003 11:12 am

Ik zeg ook niet dat er daarvoor helemaal geen problemen waren, maar door de komst van enorm veel Joodse mensen na WOII, werd de onderdrukking van de Palestijnen een feit, aangezien de zionisten opeens in de meerderheid waren....

ben het helemaal met je eens over Bush

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo dec 17, 2003 1:06 pm

hoe boeiend t ook is: israel is een heel andere discussie. t draadje zal langer worden dan de lijst vn resoluties die de israeli aan hun laars gelapt hebben.

wat de vangst van saddam betreft: mijn laatste remark :
why do dogs wag their tail?
if the tail would be stronger it would wag the dog......

wie t ni begrijpt: vanavond nog naar de videotheek

Plons

Bericht door Plons » wo dec 17, 2003 1:08 pm

Starring Dustin Hoffman and Robert de Niro
(hakke was nog te jong toen)

Mischien wel de beste film ever van dustin Hoffman

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo dec 17, 2003 1:11 pm

go and see it boys... Wag the Dog, opent je ogen...

Plaats reactie