Re:Saddam gepakt!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plons

Bericht door Plons » wo dec 17, 2003 1:13 pm

In jouw geval, steelboy, meer dan je ogen....

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo dec 17, 2003 2:00 pm

Over Israël kan beter een apart draadje worden gestart, interessante discussie maar hier niet op z"n plaats.

Wat betreft Michael Moore, hij is zeker niet objectief, verre van dat zelfs, maar zijn docu"s zijn waardevolle ondanks de subjectieve invalshoek (bijna alles wat door een beperkt aantal mensen geproduceerd is zal in meer of mindere mate subjectief zijn) doordat zijn subjectieviteit haaks staat op die van de media waarmee je zo makkelijk overspoeld wordt. Vanuit een aantal subjectieve visies kan een algemene objectievere visie worden gemaakt.

Fast

Bericht door Fast » wo dec 17, 2003 5:49 pm

Snowgirl schreef: [
Binker schreef: Israel dat is helemaal een triest verhaal. De arme mensen die de holocaust hebben meegemaakt hebben van de duitsers een perfecte blauwdruk gekregen om genocide toe te passen. Jammer goed voorbeeld doet goed volgen.
Arme jongen jammer dat hersens het hebben begeven. Weet je uberhaubt wel wat je zegt. Idioot.
Ik zou maar uitkijken dat mensen op jou ras geen genocide gaan uitoefenen
Denk niet dat de hersens van de arme jongen het hebben begeven. Misschien had hij het iets tactvoller kunnen zeggen.

Het is buiten alle proporties hoe er door Israel wordt omgegaan met de Palestijnse buren. Natuurlijk zijn er zelfmoordaanslagen gepleegd door individuele Palestijnen (niet gesteund door de overheid aldaar).

De reactie van de Israelische overheid (!) om daarna met tanks etc. een Palestijnse woonwijk binnen te vallen en daar alles met de grond gelijk te maken en/of dood te schieten.......... mwaooh, lijkt toch wel een heel klein beetje op wat de duitsers zo"n dikke vijftig jaar geleden deden met een andere bevolkingsgroep. Ben ook van mening dat de westerse wereld daar harder tegen op moet treden.

Gevaar in al deze discussies blijft het over een kam scheren van een bevolkingsgroep. Beter is het de mensheid op te delen in de klootzakken en de niet-klootzakken!

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo dec 17, 2003 6:17 pm

Waarom opdelen? En wie gaat die opdeling moeten maken?

Fast

Bericht door Fast » wo dec 17, 2003 6:31 pm

Ik maak voor mezelf dagelijks die opdeling.
Steeds weer is er de keuze of ik iemand mag of niet mag.

Hierbij - probeer ik / laat ik me zo min mogelijk - leiden door huidskleur, geslacht, geloofsovertuiging o.i.d.

Keuze wordt door mij zoveel mogelijk gemaakt op persoonsniveau en bij voorkeur niet generaliseren.

cHoc

Bericht door cHoc » wo dec 17, 2003 7:57 pm

BF = Chief Wiggum schreef:
hoe boeiend t ook is: israel is een heel andere discussie. t draadje zal langer worden dan de lijst vn resoluties die de israeli aan hun laars gelapt hebben.

Israel heeft niet te maken met VN resoluties maar met VN aanbevelingen......
das een heel verschil.

[
Fast schreef:
Het is buiten alle proporties hoe er door Israel wordt omgegaan met de Palestijnse buren. Natuurlijk zijn er zelfmoordaanslagen gepleegd door individuele Palestijnen (niet gesteund door de overheid aldaar).

En hoe komt het dan dat Arafat persoonlijk een handtekening zet onder cheques ter waarde van $ 25000 van Saddam Hoessein voor de familie van de zelfmoordpleger.

urban waste

Bericht door urban waste » do dec 18, 2003 9:09 am

Israel heeft niet te maken met VN resoluties maar met VN aanbevelingen......
das een heel verschil.

yeah right!
Ik zal er dan maar een paar voor je noemen:
UNO resolutie 242 (volledige terugtrekking van Israel uit de bezette gebieden)
UNO resolutie 194 (recht op terugkeer van palestijnse vluchtelingen)
wil je er nog meer???

meeste zijn overigens vastgesteld tijdens Oslo-vredes akkoorden en vervolgens volkomen genegeerd door Israel.

Plons

Bericht door Plons » do dec 18, 2003 9:36 am

ok, ff iets duidelijk maken :

ik kan NIET tegen discriminatie !
en
ik kan NIET tegen Joden !

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do dec 18, 2003 9:51 am

cHoc schreef:

En hoe komt het dan dat Arafat persoonlijk een handtekening zet onder cheques ter waarde van $ 25000 van Saddam Hoessein voor de familie van de zelfmoordpleger.

en ik kan ni tegen mensen die klakkeloos de propaganda volgen.

Think for yourself. De palestijnen zijn geen engeltjes maar kijk naar t breder plaatje he. De palestijnen zijn de grootste groep vluchtelingen, op aarde he
duizenden zijn uit hun huizen gezet,
duizenden gearresteeerd en opgesloten zonder processduizenden zijn gedood door slachtingen in vluchtelingenkampen
duizenden gedood op basis van vermoedens of "collateral damage"
De muur die ze nu aant zetten zijn is door gebied dat 12% van t palestijns gebied inpalmt.
Vanuit de lucht gezien, kan je trouwens goed merken dat de israeli ook alle waterbronnen van de palestijnen inpalmen.

Ik kan t ni goedkeuren, maar als dan de wereld zijn ogen sluit voor al dat onrecht, kan ik goed begrijpen dat je dan al eens een steen gooit.

Nu mag jij dit eens verantwoordenn waarom bvb de eerste VN resoluties nog altijd moet nageleefd worden.
En dat t soms over aanbevelingen gaat: das de lobby die maakt dat t geen resoluties zijn. Nix anders.
Gebruik toch ej verstand

daarom ook mijn levensmotto: Question authority !

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » do dec 18, 2003 6:18 pm

Afschieteuuu en slotjeuuuu....... (Djeezes, wa e gezump.... dacht dat het hier over bosvelos ging)

rob-ert

Bericht door rob-ert » do dec 18, 2003 7:51 pm

owkeee ze weten het nu dan wel zeker maar toch http://tlf.cx/realhussein.swf ;D ;D ;D

BLRacing

Bericht door BLRacing » do dec 18, 2003 10:13 pm

Vuile amerikaan :-[. . Nasa heeft er niets mee te maken hoor.
http://www.zone-h.org/defacements/mirror/id=700181

cHoc

Bericht door cHoc » za dec 20, 2003 1:22 pm

BF = Chief Wiggum schreef:
en ik kan ni tegen mensen die klakkeloos de propaganda volgen.

dit is geen propaganda.
Ik kan t ni goedkeuren, maar als dan de wereld zijn ogen sluit voor al dat onrecht, kan ik goed begrijpen dat je dan al eens een steen gooit.

dat zit procentueel toch anders, procentueel gezien zijn er meer mensen die voor die arabieren zijn, het gros daarvan weet niet eens waar het over gaat, maar als er zo vaak die "arme palesteinen" op tv komen, dan kunnen ze toch niks fout doen... (ik bedoel nu niet jou)
zelfs hier op het forum zijn de meesten toch voor die arabieren??
dus als je zegt dat de wereld haar ogen sluit voor die arabieren, moet je toch eens om je heen kijken.

k@tze

Bericht door k@tze » zo dec 21, 2003 5:04 pm

prachtig, net de nieuwste Southpark gezien afl. 7.15 en wie komt daar nu weer om de hoek kijken? 8)

Gast

Bericht door Gast » zo dec 21, 2003 10:46 pm

k@tze schreef: prachtig, net de nieuwste Southpark gezien afl. 7.15 en wie komt daar nu weer om de hoek kijken? 8)
Ik weet al wie ;)

Plaats reactie