Vreemd gebakje
Moderator:Beheerders
Re:Vreemd gebakje
Jammer dat er zo weinig links op staan...anders was het een gave bak.
Ik vind het een onwijs gaaf ding!
Mooie alu onderdelen (waarschijnlijk ge-extrudeerd, zeker het deel waar de BB in zit) achtervork is ook mooi stuk alu.
De rest verbonden met kokerprofieltjes.. NICE Zeeeer creatief bezig geweest!
Vind alleen de scharnierpunten van de achtervering beetje apart..
En hoe de ketting loopt is gewoon WEARD!!
Maar mogen van mij wel meer van dit soort bikes laten zien worden!
grtz Stefan
Mooie alu onderdelen (waarschijnlijk ge-extrudeerd, zeker het deel waar de BB in zit) achtervork is ook mooi stuk alu.
De rest verbonden met kokerprofieltjes.. NICE Zeeeer creatief bezig geweest!
Vind alleen de scharnierpunten van de achtervering beetje apart..
En hoe de ketting loopt is gewoon WEARD!!
Maar mogen van mij wel meer van dit soort bikes laten zien worden!
grtz Stefan
Bediening van de demper vind ik wel bijzonder....
Faxmulder schreef:
(waarschijnlijk ge-extrudeerd, zeker het deel waar de BB in zit)
je bedoelt cnc gefreest?
Nogal wat inspiratie bij Nicolai en Risse gehaald?
het kan geextrudeert zijn maar waarschijnlijk is het gefreest, en dat hoeft ook niet altijd CNC zijn.the general schreef:
[Faxmulder schreef:
je bedoelt cnc gefreest?
en die demper bediening is niet zo vreemd , zo zit het bij heel veel motorfietsen.
Hey dit is het eindwerk van Zedro, die regelmatig op RM en MTBreview post.
Hij is begonnen met "upgrade plates" voor de Stinky"s te maken zodat die 7" i.p.v. 5" veerweg hadden.
Later is hij begonnen met een "linkage systeem" ineen te steken en dit is het resultaat.
als je meer wil weten check MTBreview.com --> DH/Freeride forum
Hij is begonnen met "upgrade plates" voor de Stinky"s te maken zodat die 7" i.p.v. 5" veerweg hadden.
Later is hij begonnen met een "linkage systeem" ineen te steken en dit is het resultaat.
als je meer wil weten check MTBreview.com --> DH/Freeride forum
aaB schreef:
[het kan geextrudeert zijn maar waarschijnlijk is het gefreest, en dat hoeft ook niet altijd CNC zijn.the general schreef:
[Faxmulder schreef:
je bedoelt cnc gefreest?
en die demper bediening is niet zo vreemd , zo zit het bij heel veel motorfietsen.
ik denk toch dat het cnc is gedaan want extruderen lijkt me echt stug het is namelijk een continu proces b.v. pijp,plaat,staven,draad,en profielen worden geextrudeert
of heb ik het nu echt goed mis ja het kan hoor ik weet niet ???
AFSCHUWELIJK LELIJK, heeft geen ruk meer met een fiets te maken. Ik zou er gewoon bijna een uitlaat op durfen zetten en hem in de motor stalling gooien...
no doubt.
Elvis.
no doubt.
Elvis.
Heeft misschien niet veel met fietsen te maken, maar wel met de kennis van de constructie en techniek van het frezen en lassen. ik vind het juist mooi dat dit soort mensen er tijd en geld in steken om eens met wat nieuws te komen of zelf iets te ontwikkelen. Ik vind het frame wat weg hebben van de Risse DH. Verder vooral doorgaan. Mooi staaltje (aluutje) werk. Iemand die ook nog het experimenteren niet verleerd is is Kalle Nicolai, gewoon leuk wat hij doet.

Wat ik eigenlijk belangrijker vind aan een fiets is hoe t rijd. De DH bike van Honda is ook geen gezicht maar volgend jaar rijd Minnaar ermee dus t zal best goed rijden.
Zelfde geld voor deze, zou m weleens willen testen eigenlijk ben benieuwd.
Zelfde geld voor deze, zou m weleens willen testen eigenlijk ben benieuwd.
Minnaar wil graag véél geld verdienen?
JD
JD
k@tze schreef:
Heeft misschien niet veel met fietsen te maken, maar wel met de kennis van de constructie en techniek van het frezen en lassen. ik vind het juist mooi dat dit soort mensen er tijd en geld in steken om eens met wat nieuws te komen of zelf iets te ontwikkelen. Ik vind het frame wat weg hebben van de Risse DH. Verder vooral doorgaan. Mooi staaltje (aluutje) werk. Iemand die ook nog het experimenteren niet verleerd is is Kalle Nicolai, gewoon leuk wat hij doet.![]()
HMMmmm ik moet toegeven dat mijn reactie een beetje te snel was, ik ga helemaal mee in wat je zegt, maar mooi is het niet