Ik ben van plan een ss te maken voor de dagelijkse trip naar het werk.
Ik wil dus gewoon iets simpels (minder onderdelen, is minder kans op brokken he) dat het dagelijkse gebruik en misbruik doorstaat.
Nu heb ik al wat rondgezocht op het net en kwam zo bij on one terecht.
Vooral de Il Pompino sprak me aan. Het is eerder een road (cyclocross) single speed, maar ik ga dus ook over het asfalt naar het werk.
Nu is mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met de Il Pompino (of andere On One producten).
Weet iemand of dit model mits de juiste wielen ook licht cycloX waardig is?
Of heeft er iemand nog betere ideetjes?
Voorwaarde is dat het niet te duur is en single speed dedicated is (horizontale drop outs).
on one sspeeders
Moderators:JJ, Beheerders
Re:on one sspeeders
Heb zelf geen ervaring met On One producten, daarvoor moet je bij JJ zijn. Ik heb zelf wel naar een Il Pompino gekeken maar doe het niet niet om dat het gewicht mij wat tegen valt. Dat is voor mij het enige minpunt
Alternatief qua frame met horizontale drops voor On One zijn bv een Surly Crosscheck of Karate Monkey met slicks.
Totaal ander alternatief is de White Industries Eric"s Eccentric naaf:
daarmee kan je elk frame singlespeed dedicated maken, naaf kost in duitsland 140 euro. Hier komt natuurlijk wel nog een frame bij maar dan is je keus wel in één keer veel groter. Is misschien een ietsje duurdere start van je project 140 +xxxx euro voor een frame, maar volgens mij de ideale oplossing. Zeker als je tegen een leuke aanbieding aanloopt die je nu niet zou nemen omdat het frame geen horizontale drops heeft.
Ik ga dit jaar zelf dus een cylocrosser/racefiets bouwen met die White naaf juist omdat ik dan meer keus in frames heb en dat ik als ik het wil snel een geared cyclocrosser/racefiets heb.
stzr
Alternatief qua frame met horizontale drops voor On One zijn bv een Surly Crosscheck of Karate Monkey met slicks.
Totaal ander alternatief is de White Industries Eric"s Eccentric naaf:

daarmee kan je elk frame singlespeed dedicated maken, naaf kost in duitsland 140 euro. Hier komt natuurlijk wel nog een frame bij maar dan is je keus wel in één keer veel groter. Is misschien een ietsje duurdere start van je project 140 +xxxx euro voor een frame, maar volgens mij de ideale oplossing. Zeker als je tegen een leuke aanbieding aanloopt die je nu niet zou nemen omdat het frame geen horizontale drops heeft.
Ik ga dit jaar zelf dus een cylocrosser/racefiets bouwen met die White naaf juist omdat ik dan meer keus in frames heb en dat ik als ik het wil snel een geared cyclocrosser/racefiets heb.
stzr
Getver, das wel een leuke oplossing... Waar vind je die naafjes precies???
ROXY schreef:
Getver, das wel een leuke oplossing... Waar vind je die naafjes precies???
Duitsland via deze site.
Ze leveren denk ik niet direct aan de consument, maar je kan ze altijd mailen welke shop ze vekoopt. De prijs is trouwens goed, hij is gelijk aan de US prijs.
Alleen verkrijgbaar in polished. Oh ja135mm inbouw en 32 of 36 gaatjes

stzr.
waarom heb je bij die naaf geen horizontale dropouts nodig??
mvg Ninko
mvg Ninko
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als je goed kijkt zie je dat de as eccentrisch is. Door het draaien van de as kun je dus de ketting spannen (door het vergroten van de afstand bracket / achteras) en heb je daarvoor dus geen horizontale patten nodig.
Simpel en doeltreffend. Volgens gebruikers zijn er geen problemen met het ontspannen van de ketting door de krachten die er bij het fietsen op komen.
Simpel en doeltreffend. Volgens gebruikers zijn er geen problemen met het ontspannen van de ketting door de krachten die er bij het fietsen op komen.
JJ schreef:
Als je goed kijkt ..
Goed? Man, das het eerste wat je opvalt