Re:eigenaar Merlin gezocht!!!!!
Moderator:Beheerders
@ Egon
Ik zie geen enkele reden om een fiets af te pakken van een mij onbekende die stoned op een trapje ligt. Ik zie de parralel met mijn casus totaal niet. Lees de topic en mijn laatste antwoord nu eens goed, en maak dan eens een zinnige opmerking hierover?
Ik zie geen enkele reden om een fiets af te pakken van een mij onbekende die stoned op een trapje ligt. Ik zie de parralel met mijn casus totaal niet. Lees de topic en mijn laatste antwoord nu eens goed, en maak dan eens een zinnige opmerking hierover?
"Laatste verandering door: 02 Januari 2004, 16:56:05 door eGoN"
Ok je snapt em. Laten we maar ophouden.
Ok je snapt em. Laten we maar ophouden.

-
ik hoop dat men snel de wettelijke eigenaar van dit juweeltje vindt

Ik denk dat het in dit geval wel erg duidelijk was dat het zijn fiets nÃet was, anders werd die fiets echt niet afgenomen. Maargoed, we kunnen allemaal niet oordelen omdat we er tenslotte niet bijwaren.
Maar het lijkt me vrij logisch dat een junk niet met een Merlin TI $$$-specced rondrijdt eh, als hij er een Impala voor terugkoopt kan hij van dat geld er veel shotjes oid halen!
Maar het lijkt me vrij logisch dat een junk niet met een Merlin TI $$$-specced rondrijdt eh, als hij er een Impala voor terugkoopt kan hij van dat geld er veel shotjes oid halen!
GOED BEZIG!!!!!!!!!!
Er zijn dus toch nog toffe agenten!
En dat in Amsterdam....
Er zijn dus toch nog toffe agenten!
En dat in Amsterdam....
ik hoop ook dat je hem vind...
En nu hopen dat er niet iemand die dit alles heeft gelezen met een fake-nota of een goed verhaal het politiebureau binnenstapt en snikkend gaat vertellen dat zijn Merlin is gejat ;D
Maar er rijden zo weinig van dat toch iedere eigenaar te achterhalen moet zijn.
P.S die oplichter uit Italy is ook weer actief,bied nu nieuwe rock shox boxxer DH,s aan voor 200 euro en nieuwe Giants XTC Full XTR voor 900 euro.
Na te hebben gemaild weer het standaard verhaal,geld overmaken naar die trans-union bank en meneer zal de fiets opsturen....jaja.
Advertenties zijn na te hebben getipt weer verwijderd.
Maar er rijden zo weinig van dat toch iedere eigenaar te achterhalen moet zijn.

P.S die oplichter uit Italy is ook weer actief,bied nu nieuwe rock shox boxxer DH,s aan voor 200 euro en nieuwe Giants XTC Full XTR voor 900 euro.
Na te hebben gemaild weer het standaard verhaal,geld overmaken naar die trans-union bank en meneer zal de fiets opsturen....jaja.

Advertenties zijn na te hebben getipt weer verwijderd.
Het gaat er niet om dat er wordt gedacht dat de politie zomaar iets mag afpakken. Ik vraag me gewoon af wat er met die fiets gebeurd als de eigenaar niet traceerbaar is. Lijkt me sterk dat de fiets weer terug gaat naar de junk, als hij daar aanspraak op zou maken.nuppilup schreef: Of dit wettelijk mag:
In de buurt waar ik deze man aantrof worden veel gestolen fietsen verkocht. Degene bij wie ik de fiets aantrof is mij ambtshalve bekend als steler/heler/verkoper van fietsen. Hij is tevens dakloos en zonder werk en inkomen. Over de herkomst en specificaties van de fiets kon hij geen zinnige mededeling doen. Dit maakt de aannemelijkheid van rechtmatig bezit zeer twijfelachtig. En wees blij dat ik dan onderzoek naar de eigendom mag doen.
Helaas zijn er weer mensen die denken dat de politie zomaar een fiets afpakt en elke drugsgebruiker over een kam scheert. En om maar gewoon op de man te spelen omdat je me irriteert: Egon, je opmerkingen zijn ronduit dom en kortzichtig.
Verdere politiediscussies vind ik off-topic en zinloos, en zal daar dan ook verder niet meer op ingaan. Bedenk je vooral of je blij zou zijn als dit jouw fiets betrof....
Desondank goed ingeschat, aangezien hij er bekend om stond.
mjah, t lijkt mij ook wel duidelijk dat een agent wel genuanceerder te werk gaat dan enkel te kijken of de combi zou kloppen...
en verder, drugsgebruik in algemene zin is dus wat anders dan een junk in mijn ogen..
zane
en verder, drugsgebruik in algemene zin is dus wat anders dan een junk in mijn ogen..
zane
eGoN schreef:
[nuppilup schreef:
Ik heb vannacht een Merlin in beslag genomen van een harddrugsgebruiker. Gezien het exclusieve karakter en prijskaartje van deze fiets vond ik deze niet echt bij hem passen. Helaas (nog) geen aangifte te bekennen. Wie oh wie kent de (ex) eigenaar of verkoper van een Merlin voorzien van een blauwe Sid blackbox, Turbine LP carbon cranks, Chris King, SLR zadeltje etc. Check ff of die hem nog in de schuur heeft staan, of misschien al veel langer geleden is kwijt geraakt. Als je iets weet, mail of bel me dan zsm. Alle info kan waardevol zijn!!!
tdmarc@planet.nl
aml17442@amsterdam.politie.nl
of 0900-8844 Politie regio Amsterdam en vraag naar de hoofdagent met stamnummer 17442
suppergoed werk man!!!
Hoewel ik het toch weer typisch vind, dat er een vooroordeel is dat harddrugsgebruikers allemaal slecht zijn, nooit aan sport doen en dus zeker geen merlin mtb kunnen hebben. Zelf doe ik het niet, harddrugs gebruiken, maar ik ken wel mensen die af en toe harddrugs gebruiken en die zijn daarom zeker niet slechter of minder dan mij. En de persoon in kwestie doet wel degelijk aan sport en houdt van fietsen (bmx-en dan wel eerder).
Feit is wel dat ze het natuurlijk beter niet zouden doen, aangezien het gebruik ervan je allerlei lichamelijke schade oplevert en er gevaren aan het gebruiken zelf vasthangen. Maar het gebruik ervan mag geen reden zijn om over iemand te (voor)oordelen zonder dat je hem beter kent. Wie ben jij immers om te zeggen wat andere mensen mogen of niet?
Bovendien blijkt uit je uitleg dat je "gezien het exclusieve karakter" van de bike, er wel degelijk van uitging dat het bezit van een dure fiets en hard drugs gebruiken niet samen gaan.
Ik vrees dat ik dus wederom moet vaststellen dat u een bevooroordeelde flik bent, zoals wij er in België meer dan genoeg van hebben.
take care, egon
maar ziet die bmx ende af en toe harddrugs gebruikende vriend van jou er dan ook onverzorgd uit?????
-
ik hoop dat de eigenaar snel gevonden word en heel slim om dit te te posten op een atb site. Iemand die zo"n fiets had moet toch in de bike "scene" bekend zijn. ik denk dat de "straatwaarde" van de fiets ong. een 5000 euro zal zijn dus dat is niet zomaar iemand die besluit een fietsje te kopen. je kan het frame nummer met merlin checken dan weet je wanneer die geproduceerd is en hoe lang de fiets al in nederland is.. even hypothetisch wanneer de eigenaar niet gevonden word wat is dan de gang van zaken met zo iets. gaat de fiets terug naar de junk of staat ie dan over een jaar of zo bij domeinen??
overigens ben ik het er mee eens dat je die fiets in beslag neemt.
overigens ben ik het er mee eens dat je die fiets in beslag neemt.
Duidelijk wie mee dingt voor de titel agent van het jaar! (beetje overdrijven mag toch)
maar om nou hier te gaan discuseren of deze agent zijn werk goed doet....Dat doen enkel LPF"ers! (over vooroordelen gesproken
maar om nou hier te gaan discuseren of deze agent zijn werk goed doet....Dat doen enkel LPF"ers! (over vooroordelen gesproken
-
oja nog wat als ik zo"n fiets had, zou ik em op pinkbike zetten !!! ff gekeken en daar stond wel een merlin met blauwe sid en slr, king
http://www.pinkbike.com/photo/pbpic44539.jpg
-
edit myself
@nuppilup :
R.E.S.P.E.C.T !!!! In België kunnen agenten zo"n slimme acties zelf niet verzinnen , laat staan op DP er 8er vragen van wie ie is.
Zo"n agenten kunnen we hier in den vlaanders ook gebruiken(zolang je maar niet zeurt over men fietslichten :P .) ;D
Voor de rest hoop ik dat je de eigenaar vindt.
-camou-
-
amigo schreef:
[eGoN schreef:
[nuppilup schreef:
Ik heb vannacht een Merlin in beslag genomen van een harddrugsgebruiker. Gezien het exclusieve karakter en prijskaartje van deze fiets vond ik deze niet echt bij hem passen. Helaas (nog) geen aangifte te bekennen. Wie oh wie kent de (ex) eigenaar of verkoper van een Merlin voorzien van een blauwe Sid blackbox, Turbine LP carbon cranks, Chris King, SLR zadeltje etc. Check ff of die hem nog in de schuur heeft staan, of misschien al veel langer geleden is kwijt geraakt. Als je iets weet, mail of bel me dan zsm. Alle info kan waardevol zijn!!!
tdmarc@planet.nl
aml17442@amsterdam.politie.nl
of 0900-8844 Politie regio Amsterdam en vraag naar de hoofdagent met stamnummer 17442
suppergoed werk man!!!
Hoewel ik het toch weer typisch vind, dat er een vooroordeel is dat harddrugsgebruikers allemaal slecht zijn, nooit aan sport doen en dus zeker geen merlin mtb kunnen hebben. Zelf doe ik het niet, harddrugs gebruiken, maar ik ken wel mensen die af en toe harddrugs gebruiken en die zijn daarom zeker niet slechter of minder dan mij. En de persoon in kwestie doet wel degelijk aan sport en houdt van fietsen (bmx-en dan wel eerder).
Feit is wel dat ze het natuurlijk beter niet zouden doen, aangezien het gebruik ervan je allerlei lichamelijke schade oplevert en er gevaren aan het gebruiken zelf vasthangen. Maar het gebruik ervan mag geen reden zijn om over iemand te (voor)oordelen zonder dat je hem beter kent. Wie ben jij immers om te zeggen wat andere mensen mogen of niet?
Bovendien blijkt uit je uitleg dat je "gezien het exclusieve karakter" van de bike, er wel degelijk van uitging dat het bezit van een dure fiets en hard drugs gebruiken niet samen gaan.
Ik vrees dat ik dus wederom moet vaststellen dat u een bevooroordeelde flik bent, zoals wij er in België meer dan genoeg van hebben.
take care, egon
maar ziet die bmx ende af en toe harddrugs gebruikende vriend van jou er dan ook onverzorgd uit?????
wat doet dat er nu toe? Is het typisch aan harddrugsgebruikers dat ze er onverzorgd uit zien ofzo?
Zand er over schreef:
oja nog wat als ik zo"n fiets had, zou ik em op pinkbike zetten !!! ff gekeken en daar stond wel een merlin met blauwe sid en slr, king
Nee lekker die fiets komt uit Spanje.....
De fiets staat nu ingeboekt als gevonden voorwerp. Ongelooflijk trouwens dat er geen framenummer op dit frame staat. Schijnt normaal te zijn bij Merlin. Dus bij deze de tip van de week: Noteer in godsnaam je framenummer en serienummer van je vork ergens, en vermeld deze bij het doen van aangifte. Zonder dit soort nummers kunnen wij vrijwel niets. Het is dat ik een liefhebber ben en hier wat extra moeite voor heb willen doen, maar dit is geen normale gang van zaken. Je wil niet weten hoeveel fietsen wij wekelijks (meer dan 100) in beslag nemen die van diefstal afkomstig zijn en waar geen framenummer of postcode op te bekennen is. Gevolg: fiets naar de opkoper of door de shredder. Doodzonde.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Eigenlijk is het natuurlijk raar dat een agent "zomaar" iemands fiets af kan pakken. Maar.... toch goed dat het kan. Het "gevoel" van iemand, in dit geval de agent is heus wel wat waard. Zelfde verhaal dat ze op Schiphol zo feilloos de bolletjesslikkers eruit pakken. Natuurlijk is die selectie 100% biased, racistisch en intuitief, maar ze hebben wel altijd gelijk.
Good job dus!
(oh ja als ik bij deze beken dat ik afgelopen zomer (ruwe schatting) zeker 300 keer door rood ben gefietst, kun je mij dan op grond daarvan vervolgen
)
Hopen dat de eigenaar gevonden wordt. Indien niet, wordt "ie toch geveild door de Dienst Domeinen?
Goeie tip van dat framenummer: ik heb van al mijn fietsen framenummers, serienummers van onderdelen en gedetailleerde beschrijving van afmontage, krasjes enzo.
Good job dus!
(oh ja als ik bij deze beken dat ik afgelopen zomer (ruwe schatting) zeker 300 keer door rood ben gefietst, kun je mij dan op grond daarvan vervolgen

Hopen dat de eigenaar gevonden wordt. Indien niet, wordt "ie toch geveild door de Dienst Domeinen?
Goeie tip van dat framenummer: ik heb van al mijn fietsen framenummers, serienummers van onderdelen en gedetailleerde beschrijving van afmontage, krasjes enzo.
-
surfstad schreef:
[Zand er over schreef:
Nee lekker die fiets komt uit Spanje.....
had ik gezien uit sevilla, maargoed het is wel een merlin met blauwe sid en king.. het zal hem dus wel niet zijn maarja je weet het nooit he.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
[ophaalpost]
En? Al wat gevonden?
En? Al wat gevonden?
Ik noem dit liever: vertrouwen op statistieken en ervaringsgegevens. Daar zijn uitspraken van de hoge raad over. Lees maar eens het zogenaamde "rennende neger-arrest".asphaltdude himself schreef: Natuurlijk is die selectie 100% biased, racistisch en intuitief, maar ze hebben wel altijd gelijk.
Ik vind het wel een goede actie dat je die fiets in beslag hebt genomen. Hopelijk vind je de eigenaar...
mvg Ninko
mvg Ninko
Ninko schreef:
Ik vind het wel een goede actie dat je die fiets in beslag hebt genomen. Hopelijk vind je de eigenaar...
mvg Ninko
het is gewoon z"n werk hoor
dusssss©
asphaltdude himself schreef:
(oh ja als ik bij deze beken dat ik afgelopen zomer (ruwe schatting) zeker 300 keer door rood ben gefietst, kun je mij dan op grond daarvan vervolgen)
Mulder-gedraging buiten heterdaad, hehehehe zou er al jurisprudentie zijn of wil je gewoon een nachtje zitten.
Denk dat je weinig kansmaakt op vervolging. ;D