fietstrainer (van bijv tacx)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
fietstrainer (van bijv tacx)

Bericht door Jurriaan » ma jan 12, 2004 9:59 pm

welke fietstrainer is een aanrader? (vb Tacx of Elite)

zonoskar

Re:fietstrainer (van bijv tacx)

Bericht door zonoskar » di jan 13, 2004 2:28 am

Geen enkele, het is boring as hell om daarop te fietsen :) Maakt ook een herrie ook.

Borro

Bericht door Borro » di jan 13, 2004 9:27 am

Ik heb zelf een elite. Die bevalt prima. Zit een speciale roller op, voor minder herrie en minder banden slijtage. Het is inderdaad wel saai, maar ik vind het beter als met dit weer buiten fietsen

michel

Bericht door michel » di jan 13, 2004 10:04 am

Ik heb een Tacx Flow. Je kunt er lekker veel op aflezen: hartslag, watts, cadans, afstand / snelheid en je kunt

Je hebt wat discipline nodig om er op te fietsen ja, Maar gewoon hard zijn voor jezelf, dan komt het goed.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di jan 13, 2004 10:07 am

Investeer dat geld in een ademend regenpak (als je niet nat wilt worden). Binnen fietsen is toch niks man.

Rinse

Mr.Storck

Bericht door Mr.Storck » di jan 13, 2004 12:00 pm

Je kunt heel goed gericht trainen binnen. Intensieve interval is goed te doen bijv. Langer dan een uur hou je het echter vaak niet vol (verveling, zweet), maar met wat muziek op de achtergrond is het te doen. Met dit klote weer is het gewoon heerlijk. Ik heb een Tacx Basic maar inmiddels geupgrade met I-magic. Tacx Basic is goed, heeft redelijk wat mogelijkheden en is niet duur.

El Florio

Bericht door El Florio » di jan 13, 2004 1:20 pm

Als je er echt eentje wil, heb ik nog wel een nieuwe tacx cycleforce swing staan.

Gast

Bericht door Gast » di jan 13, 2004 6:04 pm

Een Tacx Flow is wel een goeie, maar die zou ik wel bij Math Salden kopen want daar is ie €250.- dat scheelt mooi €110.- en in december was ie zelfs €199.... Maar voordat je zo"n ding koopt zou ik wel ff bedenken of je iemand bent die genoeg dicipline op kan brengen om erop te gaan zitten !! Ken genoeg mensen die zeker wisten dat dit het helemaal was voor de donkere maanden en na 4 keer fietsen kwam er niks meer van. En als je echt klim training wil doen kan je het beste een Spinningbike kopen, die zijn veel stabieler. (maar duurder)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di jan 13, 2004 10:10 pm

Rinse Appelstroop schreef: Investeer dat geld in een ademend regenpak (als je niet nat wilt worden). Binnen fietsen is toch niks man.

Rinse
de regen is een. maar ik merk dat automobilisten mij weigeren te zien. ondanks goede halogeen koplamp. en dat maakt het minder relaxed. kom ik met 45km/h de berg af en dan zien ze je niet. dan remt een race fiets kl*te.

de discipline moet je met dit soort weer zo ie zo hebben om te gaan fietsen. gelukkig heb ik een stok achter de deur en dat is de coast to coast in spetember.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo jan 14, 2004 9:36 am

Ik heb een Elite Volare alhier, waar mijn vriendin met enige regelmaat flink gebruik van maakt. Aangesloten op de Playstation met zo"n ding van Cateye en je kan al fietsend op de tv een racespelletje spelen. Je stuurt als normaal met je stuur en als je harder trapt ga je uiteraard harder. Je kan dit ook doen met auto of motorspelletjes, dus Grand Tourismo is nu ook op de fiets te doen :P

Het voordeel van de Elite vind ik is dat hij erg stil is, maar wel eens in de zoveel kilometer de lagers een beetje vet geven anders gaat hij een beetje zingen.

binkie

Bericht door binkie » wo jan 14, 2004 11:41 am

Ik heb een Tacx Basic. Heeft voldoende mogelijkheden voor mij. Gewoon in de kamer voor het journaal begint beginnen te trappen. Na het weerbericht ben je dan al heel wat km"s onderweg. Na fietsen de kamer even luchten ;D

Gast

Bericht door Gast » wo jan 14, 2004 11:50 am

Haha ben jij zo"n stinkende zweter :P wat handig is als je op je kamer zit, is een paar rubberen platen onder de standaards, anders heb je na een half uur je huisgenoten op je dak: Welke idioot dat brom-geluid aan het maken is :D

Gène

Bericht door Gène » za jan 17, 2004 8:25 pm

Ik heb een slechte ervaring met trainingsapparaten zoals tacx. Zweet tast de lak aan etc.
Ik zou liever een abbonementje nemen op de sprotschool en daar lekker gaan spinnen. Is gezellig en je bent gemotiveert genoeg om te gaan, want je betaalt er wel voor. En als je geluk hebt zit er voor je ook nog eens een mooi meisje ;) te spinnen. Ik ben al sinds november drie keer in week aan het spinnen in plaats van het koude gure weer. Plus het is altijd beter dan dat je niets doet. Ik vind het ook beter voor de fiets want nu hoef je niet die rotzooi in. Zout, ijs, loss grond, zand etc doen je fiets niet goed.
mzzl
Gène

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » ma jan 19, 2004 8:37 pm

El Florio schreef:
Als je er echt eentje wil, heb ik nog wel een nieuwe tacx cycleforce swing staan.

Sjek meel :)

Gast

Bericht door Gast » ma jan 19, 2004 10:42 pm

Gène schreef:
Ik heb een slechte ervaring met trainingsapparaten zoals tacx. Zweet tast de lak aan etc.
Ik zou liever een abbonementje nemen op de sprotschool en daar lekker gaan spinnen.

Om die lakbeschadiging te voorkomen, moet je gewoon een handdoek op je bovenbuis leggen, je hebt ook van die zweet-spandoeken, maar ja; daar moet je weer voor betalen.

Plaats reactie