zelfkennis en evaluatie
Moderator:Beheerders
Tijdens het zoeken naar prijzen op on-line shops kreeg ik deze boeiende vraag :
- Vind je van jezelf dat je goed genoeg bent om een shock/vork van 600euro en wielen van 450 euro te MOETEN hebben?
Eerlijk antwoorden was pijnlijk en bitter.
- Vind je van jezelf dat je goed genoeg bent om een shock/vork van 600euro en wielen van 450 euro te MOETEN hebben?
Re:zelfkennis en evaluatie
Ja ik geef het toe... alhoewel ik toch dat goedkopere stuurpennetje nooit meer zal vertrouwen nadat is losgekomen bij het straten. En ja de verbouwing van mijn bek kost veel meer dan een thomson stuurpennetje.
greetz
bettes
greetz
bettes
aangezien dikwijls de fiets met mij rijdt ipv andersom moet ik wel het beste materiaal hebben, want dan blijf ik er langer opzitten.
"tuurlijk zijn mijn onderdelen veel te duur, we zijn hier toch allemaal om te posen en niet om te biken ...
Links schreef:
Tijdens het zoeken naar prijzen op on-line shops kreeg ik deze boeiende vraag :
- Vind je van jezelf dat je goed genoeg bent om een shock van 600euro en wielen van 450 euro te MOETEN hebben?
Bike opbouwen naar je eigen smaak/kunnen en budget is waar ik naar streef. In het achterhoofd in de gaten houdend wat ik er mee wil en of het materiaal het aankan.

scenario 1
A: Hé, die gozer heeft echt een lelijke slecht fiets...!!!
B: ...en hij kan ook niet fietsen
scenario 2
A: tering die gozer kan echt niet fietsen...!!!!!!
B: maar zijn bike is wel de shiznit....check die kleurstelling en hoe die onderdelen performen, dat is niet voor de po(s)e(r)s.
A: Hé, die gozer heeft echt een lelijke slecht fiets...!!!
B: ...en hij kan ook niet fietsen
scenario 2
A: tering die gozer kan echt niet fietsen...!!!!!!
B: maar zijn bike is wel de shiznit....check die kleurstelling en hoe die onderdelen performen, dat is niet voor de po(s)e(r)s.

ik ben nu hard aan het biken zodat ik evenwichtig ben met mijn bike. na de upgrade word het helemaal biken geblazen
.
zo ben ik het berijden van een gimp frame volgens mij "bijna" waard. toch een erg slimme vraag links!
groeten micha
(mannen die mij laatst hebben zien rijden... natuurlijk ben ik weer wat vooruit gekomen, binnenkort vid van mij)

zo ben ik het berijden van een gimp frame volgens mij "bijna" waard. toch een erg slimme vraag links!
groeten micha
(mannen die mij laatst hebben zien rijden... natuurlijk ben ik weer wat vooruit gekomen, binnenkort vid van mij)
Ik heb optie 3 gekozen.
Maar het is natuurlijk niet altijd het geval dat duurdere spullen altijd meer aankunnen. Soms vergroten duurder spullen ook het rijplezier (meer comfort).
Maar het is natuurlijk niet altijd het geval dat duurdere spullen altijd meer aankunnen. Soms vergroten duurder spullen ook het rijplezier (meer comfort).
-
ik ga eigenlijk altijd voor veel stevig =minder pijn
maarja dat kost meestal ook wel wat :P
-
supersloper schreef:
ik ga eigenlijk altijd voor veel stevig =minder pijn
Jij sloopt het toch wel, hoe duur en stevig het ook is.
Zoals die Sherman Flick die al 2 keer kapot is gegaan
en nog steeds niet helemaal goed is.
ik heb gare onderdelen, past wel bij m"n rijstijl, dus mooi in evenwicht :-*
ik rij niet zo goed misschien en ik heb wel een dure fiets maar veel mensen weten niet wat IK er voor betaald heb.
ik had gewoon een kans om een dure fiets te kopen en die heb ik gepakt.
een dure fiets is een kwestie van geld , goed leren rijden een kwestie van tijd.
de één heeft het ene de ander het andere.
-
ik heb ook een dure fiets en kan er redelijk goe mee rijn. ik ben van plan om een zo kweenie hoe goedkoop fiets te maken: dual me SS en alles goedkoop en dan gewoon grinden en zieke trucs uitproberen tijdens t dirten en alst misgaat geeft t nie veel omda het allemaal zo goedkoop is.
Onder het motto:" het moet niet goed zijn, als het maar duur is" Aan komen rijden met Pro materiaal is altijd aangeraden. REMEMBER: You"ll never get a second chance to make a first impression.
En waar moet ik anders heen met m"n zwart geld ;D
En waar moet ik anders heen met m"n zwart geld ;D

same here,aap met een B schreef:
ik rij niet zo goed misschien en ik heb wel een dure fiets maar veel mensen weten niet wat IK er voor betaald heb.
ik had gewoon een kans om een dure fiets te kopen en die heb ik gepakt.
een dure fiets is een kwestie van geld , goed leren rijden een kwestie van tijd.
de één heeft het ene de ander het andere.
anderhalf jaar geleden begonnen met wat extremer rijden dan XC op een Trek 9000 uit 1993, daar was het materiaal duidelijk minder goed dan ik.
Was op zoek naar een iets beter freeride frame en als je dan voor dezelfde prijs kunt kiezen tussen een KHS (die bombproof aanbood) of een Intense, tsja dan is de keus snel gemaakt. Ik ben die Intense nog lang niet waard, maar wat niet is kan nog komen
ik heb zeker wel een betere vork nodig en ben het ook wel ward naar mijn mening, maar dat mag ook wel met en judy tt :s
Ik weet niet of ik m"n le toy waard ben, maar ik weet wel dat ik heeeeeel lang geen ander frame zal hoeven te kopen, gewoon omdat ie zo sterk is en zo lekker fietst.
En dan mag het wel wat duurder zijn.
En dan mag het wel wat duurder zijn.
Iedereen is waard wat hij zelf mooi leuk vind om te kopen. Fiets liever met te dure spullen zodat ik het uiterste uit mezelf kan halen ook al haal ik er niet het maximale uit mn fiets. Er zijn maar heel weinig rijders die het uiterste uit hun fiets halen. Vind van mezelf dat als ik mn bighit te oud vind of wat dan ook dat ik gerust een m3 met Xworks aan mag schaffen. Of ik die nu waard ben volgens een ander of niet.
ik ben begonnen met zo een standaard viper van b2b eind december 2002, en ik dacht, ja ik breek toch niks, ge moet echt al ziek droppen, maar ne een maand waren cranks geplooid en was de BB gebroken en tegen de zomer was de vork zo een beetje aan het opgeraken en heb ik een DJ3 gekocht om erger te voorkomen, nu wel zien da daar geen cracks in de kroon komen. mijn bike nu is aan mij aangepast
Watje schreef:
En waar moet ik anders heen met m"n zwart geld ;D![]()
Ik heb wel een paar ideetjes anders ... ;D
Nope!
Materiaal is zowiezo eigenlijk te duur voor wat ik zelf vind te kunnen: Hayes team-toestanden op een hardtail is zowiezo over the top, in theorie kom je met een V-brake toe op zo"n ding. Maar dan hebben we het niet over hoe leuk schijfremmen rijden en dergelijke...
Dus daar zit het "m ook weer, duurder is soms wel plezanter, ook al heb je het misschien niet helemaal nodig of ben je het niet echt waard.
Materiaal is zowiezo eigenlijk te duur voor wat ik zelf vind te kunnen: Hayes team-toestanden op een hardtail is zowiezo over the top, in theorie kom je met een V-brake toe op zo"n ding. Maar dan hebben we het niet over hoe leuk schijfremmen rijden en dergelijke...
Dus daar zit het "m ook weer, duurder is soms wel plezanter, ook al heb je het misschien niet helemaal nodig of ben je het niet echt waard.
wie heeft nog op het laatste gestemd?
Btw wortel? mx wortel?
Hayes team op hardtail vind ik goedkunnen....
ik ben het wel belange niet waard... wat ik belangrijker vind is dat ik stilkom...
Ik zou zeggen: als je denkt dat je aan die duurdere fiets meer plezier hebt koop je die maar, maar die bb wat ik heb, die draait ook... die verschillende cranks, die trappen ook, die plastic bashring van mij, houd de ketting ook... die silicone onder mijn lock-on grips, houden het ook... die kalloy goedkope zadelpen houd het tot nu toe ook...
dus, nodig heb je het zeker niet...
EN links, Zeg tegen je vriendin dat je die swinger WEL nodig hebt :p
Btw wortel? mx wortel?
ik ben het wel belange niet waard... wat ik belangrijker vind is dat ik stilkom...
Ik zou zeggen: als je denkt dat je aan die duurdere fiets meer plezier hebt koop je die maar, maar die bb wat ik heb, die draait ook... die verschillende cranks, die trappen ook, die plastic bashring van mij, houd de ketting ook... die silicone onder mijn lock-on grips, houden het ook... die kalloy goedkope zadelpen houd het tot nu toe ook...
Bij remmen is betrouwbaarheid en remkracht gewoon het belangrijkste, dus niet bezuinigen zou ik zeggen!
Ik heb voor de 1e gekozen: absoluut niet, mijn bike is eigenlijk veel te duur voor wat ik kan
Er wordt vaker gezegd dat k alleen het beste van het beste wil hebben en dat ik dat alleen doe om te posen enzo,,, maar ik vind het gewoon geil als ik zo een knap bikeje in me garage hebt staan,,, en dat ik hem niet waard ben....
... nog een rede om meer te gaan rijden ;D
frapp
Er wordt vaker gezegd dat k alleen het beste van het beste wil hebben en dat ik dat alleen doe om te posen enzo,,, maar ik vind het gewoon geil als ik zo een knap bikeje in me garage hebt staan,,, en dat ik hem niet waard ben....
... nog een rede om meer te gaan rijden ;D
frapp
Smax schreef:
wie heeft nog op het laatste gestemd?
Btw wortel? mx wortel?
en als ge dan is erges tegen crasht is da allemaal niet zo erg met goedkoop spul, cranks kon ik me mijn gewicht wel ni goedkoop nemen, das zo t enige da voor mij goed moe zijn, de drivetrain groep