Tim Flooks custom valving of big hit valving
Moderator:Beheerders
Hee
bij TFT kan je je shock custom laten valven of Big Hit laten valven.
bij dat laatste graden ze hem op naar een 2003 model.
nou heb ik er zelf verder geen ervaring mee maar ik hoor er alleen maar goede verhalen over.
Dus wie kan me tips geven: alleen laten servicen
custom valven
Big Hit valving, speciaal voor grote
en harde klappen.
Nou ben ik niet echt een Bender en ik ben best tevreden over alleen de rebound zou wat langzamer mogen., maar dat krijg ik nu ook al goed ingestelt
o ja het gaat over een Vanilla RC
bij TFT kan je je shock custom laten valven of Big Hit laten valven.
bij dat laatste graden ze hem op naar een 2003 model.
nou heb ik er zelf verder geen ervaring mee maar ik hoor er alleen maar goede verhalen over.
Dus wie kan me tips geven: alleen laten servicen
custom valven
Big Hit valving, speciaal voor grote
en harde klappen.
Nou ben ik niet echt een Bender en ik ben best tevreden over alleen de rebound zou wat langzamer mogen., maar dat krijg ik nu ook al goed ingestelt
o ja het gaat over een Vanilla RC
Re:Tim Flooks custom valving of big hit valving
De meeste tuning die TF doet is op de compressie (dacht ik), niet de rebound. Meer ebound => dikkere olie helpt vaak. Helaas heb je dan ook meteen meer compressie demping.
Maareh, bij de custom valving moet je TF wel kunnen vertellen wat je nou wilt.
Maareh, bij de custom valving moet je TF wel kunnen vertellen wat je nou wilt.
hee, hoe kan ik dat nou ooit weten.
ik vind dat ie goed funcktioneert en het zal ook nog wel beter kunnen.
maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, en ook al rij ik op iemand anders z"n bike , iedereen heeft een andere rijstijl en gewicht en bike.
eigenlijk is het gewoon een kwestie van proberen en hij is de man met de meeste ervaring.
ik vind dat ie goed funcktioneert en het zal ook nog wel beter kunnen.
maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, en ook al rij ik op iemand anders z"n bike , iedereen heeft een andere rijstijl en gewicht en bike.
eigenlijk is het gewoon een kwestie van proberen en hij is de man met de meeste ervaring.
.........dus, jij vertelt hem hoe je rijdt op wat voor fiets en waar je je bike het meest gebruikt en daar leidt hij met zijn ervaring uit af wat voor olie, veer en valving hij doet.
Dus ik denk dat je het het beste met Tim kan gaan mailen, hij is superaardig! Ik heb net mijn veer en vork terug, ben wel een hoop pieken kwijt maar nu is alles gewoon weer helemaal top (het was 2e hands vork en 2e hands demper) in de vork had ie btw ook maar gelijk het stuk ijzeren pijp
!?!? eruit gehaald, wat de vorige eigenaar er in had gekregen ::)
Die tragere rebound die je wilt moet je er denk ik wel echt bij zeggen, want mijn demper staat relatief snel, dus ik denk dat een snelle rebound zijn smaak is!
ohja en voor het opsturen is TPG nog steeds de goedkoopste, die andere vragen echt achtelijke bedragen
Dus ik denk dat je het het beste met Tim kan gaan mailen, hij is superaardig! Ik heb net mijn veer en vork terug, ben wel een hoop pieken kwijt maar nu is alles gewoon weer helemaal top (het was 2e hands vork en 2e hands demper) in de vork had ie btw ook maar gelijk het stuk ijzeren pijp

Die tragere rebound die je wilt moet je er denk ik wel echt bij zeggen, want mijn demper staat relatief snel, dus ik denk dat een snelle rebound zijn smaak is!
ohja en voor het opsturen is TPG nog steeds de goedkoopste, die andere vragen echt achtelijke bedragen
dsu ik moet hem gewoon vertellen dat ik een langzamere rebound wil, zo ver was ik ook wel.
maar ik ben er nog steeds niet uit of ik dat DH northshore klepje dingetje ook zal laten doen.
wie heeft daar ervaring mee?
k denk dat het zoiets is als dat ie bij een plotselinge klap de compressie verder dicht gooit, en bij vele opvolgende klappen gewoon z"n werk blijft doen.
heeft dr niemand ervaring mee? ???
maar ik ben er nog steeds niet uit of ik dat DH northshore klepje dingetje ook zal laten doen.
wie heeft daar ervaring mee?
k denk dat het zoiets is als dat ie bij een plotselinge klap de compressie verder dicht gooit, en bij vele opvolgende klappen gewoon z"n werk blijft doen.
heeft dr niemand ervaring mee? ???
Ik weet niet wat Flooks precies met de dempers doet, maar ik heb mijn Fox Vanilla RC destijds naar Stendec gestuurd voor "tuning". Ik wou mijn demper afgesteld op mijn gewicht en ik wou het pomp-effect eruit zonder de effectiviteit van de veerweg te beïnvloeden en de demper zo progressief mogelijk afstellen.
Gewicht is opgevangen door een andere veer erop, de rest is gedaan door de shims in de veer anders te "stacken", andere olie erin,... kan je de details wel eens doorsturen, die staan op de factuur. Prima werk van Dave Garland en vriendelijke kerel, prima service!
Greetz,
Animine
Gewicht is opgevangen door een andere veer erop, de rest is gedaan door de shims in de veer anders te "stacken", andere olie erin,... kan je de details wel eens doorsturen, die staan op de factuur. Prima werk van Dave Garland en vriendelijke kerel, prima service!
Greetz,
Animine
Als ik jou verhaal zo hoor heb je helemaal geen tuning nodig. Hooguit een service beurtje. Als je je rebound langzaam genoeg krijgt met de adjuster hoef je er niets aan te laten doen. Daar zit die knop ervoor op, om hem langzamer terug te laten komen. Als je heb helemaal dicht hebt staan en hij komt te snel terug, heb je ook geen tuning nodig maar is je demper gewoon kapot
he he eindelijk een zinnig andwoord.
ik heb m"n dempereigenlijk altijd het zelfde staan en dat gaat goed.
behalve in extreme conditie( veel kleine oneffenheden of vlak ) zet ik hem wat zachter of harder verder draai ik er nooit aan.
ik heb m"n dempereigenlijk altijd het zelfde staan en dat gaat goed.
behalve in extreme conditie( veel kleine oneffenheden of vlak ) zet ik hem wat zachter of harder verder draai ik er nooit aan.
Als je je vraag wat duidelijker gesteld had dan had je ook wat sneller een zinnig antwoord gehad >:( lekker dankbaar ben jij!!
Jij begint met al je tuning dus gaat iedereen ervan uit dat je daar iets over wilt horen!
Als er niks mee hoeft ben je het goedkoopste uit door em hier in Nederland te laten servicen, lees olie en rubbers vervangen (cannondale was dat toch voor Fox? had gevraagd wat dat zou kosten was ook al 100 euro!!) Als je er iets aan wilt laten doen kun je em beter naar Flooks sturen denk ik.
Ik heb mijn demper en vork ook naar Flooks gestuurd niet omdat ik Tuning nodig heb, maar omdat hij gewoon veeeel goedkoper was (hij doet bijv. aan springswap, anders was ik al 150 euro kwijt voor andere veren in m"n vork, hij wisselde ze gratis om!!)
succes en doe es wat liever
Jij begint met al je tuning dus gaat iedereen ervan uit dat je daar iets over wilt horen!
Als er niks mee hoeft ben je het goedkoopste uit door em hier in Nederland te laten servicen, lees olie en rubbers vervangen (cannondale was dat toch voor Fox? had gevraagd wat dat zou kosten was ook al 100 euro!!) Als je er iets aan wilt laten doen kun je em beter naar Flooks sturen denk ik.
Ik heb mijn demper en vork ook naar Flooks gestuurd niet omdat ik Tuning nodig heb, maar omdat hij gewoon veeeel goedkoper was (hij doet bijv. aan springswap, anders was ik al 150 euro kwijt voor andere veren in m"n vork, hij wisselde ze gratis om!!)
succes en doe es wat liever