advies over frame
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ga een fiets opbouwen voor voor urban, dual en dirt.
Nou wil ik er niet al te veel geld aan uitgeven want ik heb al een aardig prijzige fully staan.
Wat voor frame zouden jullie me aanraden.
Ik zat te danken aan:
planet-x pittbull of een brave machine 33
Cheers
Nou wil ik er niet al te veel geld aan uitgeven want ik heb al een aardig prijzige fully staan.
Wat voor frame zouden jullie me aanraden.
Ik zat te danken aan:
planet-x pittbull of een brave machine 33
Cheers
Re:advies over frame
Precieze budget?
pittbull is erug mooi, maar er hangt ook een prijs je aan he ::)
Ik was van plan niet meer dan €350 uit te geven voor het frame.
Wil je een alu of een stalen frame?
On one the gimp, of dmr sidekick valt ook binnen budget.
On one the gimp, of dmr sidekick valt ook binnen budget.
Liefst aluminium. Daarom nijg ik eigenlijk naar de brave machine. Hoe zou die zich wat betreft maat verhouden met de Pittbull. Ik ben namelijk niet een van de kleinset 1,90 meter.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=145063
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=98884
Er staan helaas geen maten op de b2b site van de planet-x.
Ik zou niet weten welke je het beste kan nemen met je 1m90.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=98884
Er staan helaas geen maten op de b2b site van de planet-x.
Ik zou niet weten welke je het beste kan nemen met je 1m90.
Puur op de looks van de twee bovenstaande fietsen, zééker wel die Brave Machine! Echt wel zoveel mooier dan die Planet-X.
[sub]Weet verder niets van de prestaties, sterke en zwakke punten van de frames, maargoed...[/sub]

[sub]Weet verder niets van de prestaties, sterke en zwakke punten van de frames, maargoed...[/sub]
-
Gezien jouw lengte lijkt Planet X mij wel wat voor jouw
Want Planet X heeft frames met een vrij lange bovenbuis vergeleken met anders merken.
Want Planet X heeft frames met een vrij lange bovenbuis vergeleken met anders merken.
Puur op de looks is die planet x een stuk langer dan de brave machine, die nemen dan...
Bij Bike2build is ie nu overigens 333 euro.

maar dat is alleen 14,5inch. lijkt me een beetje klein voor iemand van 1meter 90
Welcome to the wonderfull world of "One-size-fits-all."
Dat gaat nooit 100% op, maar de seattube hoogte zegt barre weinig, zie "t topic bij downhill/dual/freeride over framemaat...
Dat gaat nooit 100% op, maar de seattube hoogte zegt barre weinig, zie "t topic bij downhill/dual/freeride over framemaat...
sicknez schreef:
[
maar dat is alleen 14,5inch. lijkt me een beetje klein voor iemand van 1meter 90
seat tube lengte maakt echt niks uit, top tube lengte wel
-
de brave machine is hendig kort, die van die foto is die van mij maar ik ben 1, 64 meter en dan is deze fiets wel lekker maar 1,90 hmmz ik zou het tog niet doen
kort lang, heeft niet echt met lengte van de persoon maar eerder met diens persoonlijke voorkeur te maken, ik ben 1.88 en voel me nog goed thuis op een bike met zeg maar 21.5 a 22" toptube, ter vergelijking, DMR is 22.5" toptube
hehe, ik ben 1.87 en ik rij op een 14 inch. heeft er weer mee te maken dat ik een tijdje bmx heb gereden en ik verkies wendbaarheid boven boven een "normale" maat

neutthecarpenter schreef:
hehe, ik ben 1.87 en ik rij op een 14 inch. heeft er weer mee te maken dat ik een tijdje bmx heb gereden en ik verkies wendbaarheid boven boven een "normale" maat![]()
das weer seat tube, heeft nu is echt geen reet te maken met wendbaarheid e.d. seat tube moet zo laag mogelijk om van je zadel en bovenbuis geen notenkraker te maken en voor stabiliteit, maar of je met 2.20 m met een 1" of een 18" rijdt maakt qua wendbaarheid niks uit
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een brave machine 22 dirt frame. Hij is erg fraai en met een rock shocks phylo erin kan ik de geometrie nog enigszins aanpassen aan het terrein.
Ik post wel een foto als ie af is.
Peace
Ik post wel een foto als ie af is.
Peace
Die Brave is n dirt-fietsje, hierbij ligt je gewicht dus wat verder in t midden door middellange chainstays en n korte toptube.
Die planet X is een trials/street bike, ofwel hij heeft erg korte chainstays en een best lange voorkant.
volgens mij zijn planet x bikes allemaal erg lang, of ik heb een speciale maat.. ::)
Oja, mocht je nog even geduld hebben .. dan zou je mijn Planet X JackFlash voor n prikkie over kunnen kopen. Is n superframe, alleen niet in topstaat .. maat de prijs zal dr ook naar staan.
Bro.
Die planet X is een trials/street bike, ofwel hij heeft erg korte chainstays en een best lange voorkant.
volgens mij zijn planet x bikes allemaal erg lang, of ik heb een speciale maat.. ::)
Oja, mocht je nog even geduld hebben .. dan zou je mijn Planet X JackFlash voor n prikkie over kunnen kopen. Is n superframe, alleen niet in topstaat .. maat de prijs zal dr ook naar staan.
Bro.